ההמתנה הארוכה והשיאים של פיקפורד וקיין: מספרי חצי הגמר השני

ההפרש בין שתי ההופעות של אנגליה בגמר, רצף הדקות ללא ספיגה של השוער וכיבוש פסגת המבקיעים בנבחרת של החלוץ. וגם: טירוף השערים העצמיים והתצוגה האדירה של שמייכל. נתוני ה-1:2 של האנגלים על דנמרק

(גודל טקסט)

לא מעט שיאים נשברו הערב (רביעי) במהלך חצי גמר יורו 2020 המלהיב שנגמר בניצחון 1:2 של אנגליה על דנמרק. הבריטים העפילו לגמר אליפות אירופה לראשונה בהיסטוריה, אחרי 37 משחקים במפעל. 55 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שאנגליה הייתה בגמר, כשאז זה קרה כמובן במונדיאל, ובהיסטוריה המשותפת של שני הטורנירים הגדולים – אף נבחרת לא חיכתה פרק זמן גדול יורו בין שתי הופעות בגמר.

הארי קיין, שאחראי לשער הניצחון של "שלושת האריות" בהארכה, השתווה לגארי ליניקר כשיאן הכובשים של נבחרתו בטורנירים גדולים, עם 10 כאלה בסך הכל.

כבר במחצית הראשונה קיבלנו שני אירועים מרכזיים, כאשר שער היתרון של מיקל דמסגור בבעיטה חופשית היה הראשון שנכבש ביורו הנוכחי ממצב שכזה. מעבר לכך, זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1992 שבה נכבש שער בבעיטה חופשית במסגרת חצי גמר אליפות אירופה, אז זכתה בטורניר לא אחרת מאשר נבחרת דנמרק.

שיא נוסף שנשבר ממש דקה לפני השער שייך לאנגלים. ג'ורדן פיקפורד עקף את גורדון בנקס והפך לשוער האנגלי ששמר על רשת נקייה הכי הרבה זמן ברצף בהיסטוריה. פיקפורד עשה זאת לאורך 721 דקות, בעוד בנקס החזיק מעמד 720 דקות "בלבד" בשנת 1966, שהיא גם הפעם האחרונה (והיחידה) שבה אנגליה זכתה בתואר גדול. אגב, השער של דמסגור היה הראשון שהיא מוציאה מהרשת שלה מאז מרץ.

לא רק פיקפורד קבע הלילה שיא חדש, אלא גם קספר שמייכל. אביו פיטר אמנם הניף את הגביע ב-1992, אך שוערה של לסטר סיטי סיפק בחצי הגמר תצוגה פשוט מעוררת כבוד והציל תשעה ניסיונות כיבוש של האנגלים, כולל הפנדל שהפך בסופו של דבר לשער של קיין. מדובר בשיא לשוער דני במשחק אחד ביורו.

גם שער השוויון של אנגליה טמן בחובו לא מעט נתונים מרתקים. השער העצמי שכבש סימון קר לשערו של קספר שמייכל היה החמישי שלו בקריירה, אך הראשון במדים הלאומיים. בכלל, זה היה השער העצמי ה-11 (!) שמובקע ביורו הנוכחי, כמובן יותר מכל אליפות אירופה שנערכה עד היום. לשם השוואה, הבא בתור בטבלת מלך השערים בטורניר הוא כריסטיאנו רונאלדו, שהרשית חמש פעמים לפני שהודח עם פורטוגל בשמינית הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי