איטליה מתרגשת: "יום ראשון בלתי נשכח שהוא מעבר לכל חלום"

שחקני נבחרת איטליה בטירוף | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

טירוף בארץ המגף לקראת צמד הגמרים שייערכו בלונדון, כאשר מתאו ברטיני ישתתף בגמר ווימבלדון ו-15 ק"מ ממנו תעלה נבחרת הכדורגל לגמר היורו. מנצ'יני מוכן "לתת את הלב בוומבלי ובווימבלדון", ב"גאזטה" התמוגגו

(גודל טקסט)

כבר הרבה זמן שבאיטליה לא זוכרים יום ספורטיבי מרגש כמו זה שמצפה להם מחר (ראשון). בעקבות הניצחון של מתאו ברטיני (7 בטורניר, 9 בעולם) 1:3 בחצי גמר ווימבלדון על חשבון הוברט הורקאש הפולני, נקבע כי לארץ המגף יהיו שני גמרי ענק בהפרש של כמה שעות זה מזה: ב-16:00 שעון ישראל ברטיני יתמודד מול נובאק ג'וקוביץ' האימתני על הדשא של "אול אינגלנד קלאב", בעוד ב-22:00 נבחרת איטליה תעלה לא רחוק משם לכר הדשא בוומבלי בניסיון לנצח את נבחרת אנגליה בגמר יורו 2020.

נתחיל עם ברטיני, שהפך לאיטלקי הראשון אי פעם שמעפיל לגמר ווימבלדון. הטניסאי בן ה-25, שעד כה הישג השיא שלו בטורניר גראנד סלאם היה חצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2019, גבר על מדיחו של רוג'ר פדרר ועשה את הצעד ההיסטורי עבורו וגם עבור אומה שלמה.

מי שלא שכח לברך את ברטיני היה לא אחר מאשר מאמן נבחרת הכדורגל האיטלקית והאיש שרבים מסמנים כגורם העיקרי להצלחת ה"אזורי" ביורו הנוכחי, רוברטו מנצ'יני. המאמן כתב: "ברכות למתאו, ביום ראשון ניתן את הלב שלנו בווימבלדון ובוומבלי". גם חלוץ הנבחרת צ'ירו אימובילה תמך בטניסאי כשפרסם סרטון של שחקני הנבחרת חוגגים את הניצחון שלו על הורקאש. ב"גאזטה דלו ספורט" אף הגדילו וכתבו: "ברטיני הקסום! גמר היסטורי בווימבלדון. מעולם לא היה איטלקי כמוהו".

גאזטה דלו ספורט | צילום: טוויטר

פדריקה קוצ'י כתבה שם: "תודה מתאו. ביום ראשון לא נוכל ללכת לים, לפארק או לנסוע לטיול. אחר הצהריים ניתקע מול המסך בחום של יולי. כולנו כאן נצפה בכך, הפיינליסט האיטלקי הראשון בווימבלדון. איטליה תחגוג את 11 ביולי כיום חג לאומי עם מתאו בגמר אחר הצהריים והנבחרת בגמר היורו מול אנגליה בערב".

בעיתון המשיכו להתמוגג מההישגים הספורטיביים של אנשיהם וציינו כי זה "מעבר לכל חלום" ושיום ראשון צפוי להיות "בלתי נשכח לספורט האיטלקי. במרחק 15 קילומטרים זה מזה ייערכו שתי חגיגות שונות", התרגשו בארץ המגף.

מתאו ברטיני | AELTC/David Gray – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי