סאות'גייט: "אנחנו כאן כדי לנצח". המלכה בירכה, פודן בספק

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | Laurence Griffiths/Getty Images

טירוף באנגליה לקראת גמר היורו נגד איטליה מחר. המלכה אליזבת השנייה שלחה מכתב למאמן שהבהיר: "הכי חשוב להביא את היכולת שלנו לידי ביטוי". קיין מתרגש: "גם לנו יש ניסיון", שחקני העבר בטירוף: "רגע שלא יחזור"

(גודל טקסט)

האם 55 השנים הרעות יבואו לקיצן? נבחרת אנגליה בטירוף לקראת גמר היורו מחר (ראשון ב-22:00) נגד איטליה באצטדיון וומבלי. זה גמר היורו הראשון של נבחרת שלושת האריות שחולמת לעשות היסטוריה. האנגלים ישמחו לסגור חשבון עם היריבה שניצחה אותם בכל ארבעת המשחקים בטורנירים הגדולים והדיחה אותם ברבע גמר יורו 2012 בדו קרב מהנקודה הלבנה. "צעד אחרון מהיסטוריה, בויז. לנבחרת יש סיכוי לסיים את המסע עם זכייה בבית. נראה שהכוכבים במצב רוח נינוח", נכתב ב"דיילי מייל".

מלכת אנגליה, אליזבת השנייה, ריגשה כששלחה מכתב למאמן גארת' סאות'גייט ואיחלה בהצלחה. "לפני 55 שנה הייתי ברת מזל להציג את המונדיאל בפני בובי מור. אני רוצה לשלוח את ברכותיי ושל משפחתי לכולכם על הגעתם לגמר היורו בתקווה שמחר ההיסטוריה לא רק תתעד את ההצלחה שלכם אלא גם את הרוח, המחויבות והגאווה". גם השחקן טום קרוז, אגב, איחל בהצלחה כפי שסיפר הקפטן הארי קיין.

אנגליה מקווה להגיע למשחק בסגל מלא כאשר קשר הכנף פיל פודן נעדר מהאימון בשל מכה ברגלו ונמצא בספק. הצוות הרפואי יכריע לגביו בהמשך. בכל מקרה נראה שלא היה בתכניות להרכב. בוקאיו סאקה ימשיך בכנף ימין (ג'יידון סאנצ'ו רק על הספסל כמו גם ג'ק גריליש) יחד עם ראחים סטרלינג הלוהט שהיה מעורב ב-22 שערים ב-22 משחקיו האחרונים בנבחרת (15 שערים ושבעה בישולים), כאשר ב-45 ההופעות הראשונות היה מעורב רק ב-11 שערים. בתקשורת האנגלית בחרו בשחקן הכנף למצטיין של אנגליה בטורניר וכן כשחקן המפתח למחר.

הקפטן הארי קיין שכבש את שער הניצחון נגד דנמרק זקוק לצמד היסטורי בגמר כדי להפוך למלך השערים על חשבונם של כריסטיאנו רונאלדו ופטריק שיק להם חמישה שערים. אם קיין, שכבש בשלושת המשחקים האחרונים, יעשה את – הוא ישתווה גם למייקל אואן ככובש החמישי בטיבו בהיסטוריה של אנגליה, אך כמובן שהתואר חשוב לו הרבה יותר.

הארי קיין, פיל פודן | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

קיין אמר לקראת המשחק: "זה היה מסע ארוך, מסע קשה, עם הרבה עליות וירידות בדרך, אבל לשחק ולהוביל את החבר'ה בגמר הראשון שלנו, בגמר האירופי הראשון שלנו והגמר הראשון מזה 55 – זה הולך להיות משהו מיוחד. ההתרגשות קיימת ובטח שנהיה עצבניים, אבל אנו מצפים לזה. צריך לקחת את הרגעים האלה וליהנות מרגע היסטוריה, הלוואי שנעשה צעד קדימה ונזכה בתואר".

החלוץ יודע שאיטליה רשמה הישגים גדולים יותר מנבחרתו לאורך השנים אך מבהיר: "זה משחק של 50-50 אני חושב. כמובן שלאיטליה היסטוריה טובה משלנו, הם ניצחו גמרים, אבל אני חושב שיש לשחקנים שלנו ניסיון ברמת המועדונים, אנחנו משחקים במשחקים הגדולים ביותר ובגמר הגדול ביותר באירופה. כמובן שיש לנו אמונה מלאה במה שאנחנו עושים".

סאות'גייט אמר: "אנחנו כאן כדי לנצח. אנחנו רוצים להחזיר את הגביע הביתה. השחקנים מוכנים, הם מודעים טקטית ורגילים לשחק במעמדים הגדולים האלה, כולנו מצפים לזה. התכוננו כמו לכל משחק בנוקאאוט. המכתב מהמלכה היה פנטסטי, זו הכרה בכך שהשחקנים והצוות עשו משהו נכון. הייתה לנו קבלת פנים נהדרת, אבל המשחק הוא הכי חשוב".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1056341

המאמן הוסיף: "החוכמה היא להציג את הרמה הרגילה שלך, להעביר את היכולת ממגרש האימונים. זה אתגר טקטי אחר לגמרי ועלינו להתכונן כראוי". המאמן הודה כי לא הקשיב לשיר האוהדים המפורסם "'Football's coming home'" כי זה כאב מדי עבורו – "יש לנו הומור ואנחנו יודעים שדברים השתבשו". הוא לא חושש ממרכז השדה האיטלקי: "לשחקנים שלנו יש ניסיון, הם כבר פגשו את לוקה מודריץ' וטוני קרוס".

שחקן העבר גארי נוויל פסק: "זה רגע לאומי אדיר עבור המדינה. לשחקנים האלה לא יהיה עוד רגע כזה בקריירה הבינלאומית. אין הזדמנות שניה, הם חייבים לקחת את זה!. אהבתי לשחק עבור הנבחרת אבל במדיה מעולם לא הגעתי למצב כמו שזה אחז בי בשבוע האחרון. אהבתי את הנבחרת בחצי הגמר במונדיאל אבל כמובן שזו נבחרת אחרת, כל כך מיוחדת.

ג'יימי קראגר חושב שהמשחק יוכרע בפנדלים ואז אנגליה תנצח: "אני מהמר על 1:1 ואז הכרעה מהנקודה הלבנה. עשינו עבודה רבה בפנדלים ואסור לתת לזה ללכת לאיבוד. אני חושב שזה הגמר הנכון. שתי הנבחרות הרשימו מאוד. איטליה חזקה מאוד הגנתית, יהיה משחק צפוף, וכך גם אנגליה". בלם העבר הדגיש: "אנגליה אולי יכולה להתעודד מהקושי של איטליה נגד ספרד ומצד שני היא לא תהיה נאיבית כדי להסתכל רק על המשחק הזה ולא היה לי ספק שהיא תנצח, יש לה מנטליות מנצחת".

בתוך כך, האנגלים נענשו על כך כי האוהדים סנוורו את השוער של דנמרק, קספר שמייכל, שהדף את הפנדל של קיין שכבש מהריבאונד. אופ"א הוציאה הודעה רשמית בדבר העונש שיוטל על ההתאחדות האנגלית בעקבות האירוע המביך: 30,000 יורו. מעבר לכך, הקנס כולל בתוכו הפרות של סעיפי התנהגות נוספים, ביניהם הפרעה של אוהדים במהלך המנוני הנבחרות וכמו כן הצתת זיקוקים בתוך האצטדיון.

קספר שמייכל | מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי