Sport1 Banner

אוהדי אנגליה הציפו את לונדון לפני הגמר, ספינצולה שלח מסר

אוהדי נבחרת אנגליה | JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images

אליפות אירופה תסתיים בגמר בין איטליה לאנגליה, שאוהדיה שטפו את רחובות הבירה עם חלום לזכות בתואר ראשון מאז המונדיאל ב-1966. ב"סקיי" הודלף ההרכב האנגלי. המגן האיטלקי עודד את חבריו, מנצ'יני התלבט

(גודל טקסט)

יום ראשון הגדול הגיע. הערב ב-22:00 נבחרת אנגליה תפגוש את נבחרת איטליה בגמר יורו 2020 החגיגי באצטדיון וומבלי. האיטלקים חולמים על זכייה שנייה בתואר, בעוד נבחרת שלושת האריות היא הנבחרת ה-13 שמעפילה למעמד הגמר והיא תקווה להניף את הגביע לראשונה בתולדותיה ו-55 שנה אחרי התואר היחיד שלה, גביע העולם ב-1966.

18:00

ב"סקיי ספורטס" טוענים שגארת' סאות'גייט יבצע שינוי אחד בהרכב נבחרת אנגלייה וישנה מערך, כאשר יעבור לשיטה של שלושה בלמים. באחד האתרים הבכירים באנגליה דלף ההרכב איתו אמורה לעלות נבחרת שלושה האריות: ג'ורדן פיקפורד, קיירן טריפייר, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, לוק שואו, דקלאן רייס, קלווין פיליפס, מייסון מאונט, ראחים סטרלינג, הארי קיין.

17:00

* כחמש שעות לשריקת הפתיחה, אוהדי נבחרת אנגליה פשוט בטירוף ברחובות לונדון. סרטונים מציפים את הרשת, האוהדים מדליקים אבוקות, צובעים את העיר שלובשת חג, ולא מפסיקים לחלום על זכייה ראשונה באליפות אירופה, ש"תחזיר את הכדורגל הביתה". צפו באוהדים האנגלים בטירוף:

* בלם העבר, ריו פרדיננד, הטריף את אוהדי נבחרת אנגליה, כאשר פצח בשירת "ראהים סטרלינג לוהט", שהייתה שייכת לג'יימי וארדי במונדיאל הקודם.

16:00

גיבורי הזכייה של איטליה במונדיאל 1982 שלחו פרסמו מכתב מיוחד לשחקני הסגל וכתבו: "תודה שנתתם לנו אפשרות לחיות מחדש רגשות כה ייחודיים. עכשיו הגעתם לגמר בוומבלי ותתנו את הכל. תמיד תעזו ותחלמו על העתיד שתוכלו לבנות סיפורים טובים לעולם לא נגמרים".

15:00

מייקל אואן מדבר על החלק הקדמי של אנגליה: "תמיד ידענו עד כמה קיין יהיה חשוב. זה היה מפתיע מאוד שהוא לא כבש בשני המשחקים האחרונים ועוד יורת שהחלו הלטיל בו ספק. זה היה ברור שכאשר השער הראשון יגיע – יבואו עוד. כשאתה זקוק לשער הוא האדם הראשון שאתה חושב עליו. הוא יתמודד מול שני בלמים אדירים אבל הגיל לא מהווה בעיה. הוא יעיל ומסיים נהדר ויקשה עליהם". על סאקה: "צריך לזכור שהם מורגלים לזה מה שהיו ילדים. הוא נראה נהדר בטורניר כזה, הופתעתי שסאות'גייט בחר בו הרבה".

14:30

זה כבר נהיה עניין שבשגרה, אבל זה קרה גם הפעם: על פי הדיווח ב"סקיי ספורט" האיטלקי, מספר אוהדי נבחרת אנגליה הגיעו בשעת לילה מאוחרת למתחם האימונים של טוטנהאם, שם נבחרת איטליה ישנה, והדליקו מספר רב של זיקוקים ונפצים בניסיון לפגוע בהכנות של האזורי לגמר.

13:30

לאונרדו ספינצולה, מגן נבחרת איטליה ואולי השחקן הכי מפתיע ביורו 2020 שנפצע ברבע הגמר נגד בלגיה, קרע את גיד האכילס וייעדר כחצי שנה, יצא עם איטליה לגמר בוומבלי והשאיר מכתב לחבריו: "אתם תחצו את קו הסיום רק אם תתנו את כל הנשמה אחד עבור השני. הפציעה אולי הורידה אותי מהדשא, אבל לא יכולה להפריד אותי מכם. אפילו בני בן ה-3 הבין שאבא לא יכול להישאר ולראות את המשחק מהבית.

"אני מאושר להיות כאן איתכם – כשעליתי למטוס הרגשתי שנולדתי מחדש", המשיך ספינצולה, "בעוד כמה שעות אהיה איתכם על הדשא בוומבלי ואתמוך בכם מהיציע. זה יכול היה להיות טוב יותר עבורי, אבל גם הרבה יותר גרוע. לפנינו הקרב האחרון בטורניר שנזכור כל חיינו, מהלילות הקסומים באולימפיקו ברומא ועד למקדש הכדורגל באנגליה. עשינו דרך ארוכה ולי גם נוספו עוד כמה קילומטרים למסע הארוך, נותחתי בפינלנד, אבל כעת אני מוכן ומרגיש שיש לי עוד המון מה לתת. אני משתעשע עם הרעיון שבסוף המשחק בריאן כריסטנטה, שהיה הראשון לנחם אותי ולתמוך בי אחרי הפציעה, יניף משהו יותר משמעותי מאת הראש שלי. קדימה אזורי!", כתב.

לאונרדו ספינצולה | ALESSANDRA TARANTINO/POOL/AFP via Getty Images

12:30

באיטליה טוענים כי מנצ'יני שוקל הפתעה – לספסל את צ'ירו אימובילה ולשחק ללא '9' אמיתי. לורנצו אינסינייה עשוי למלא את התפקיד או פדריקו ברנרדסקי. "אני לא אחכה לך עוד", זו הכותרת באחד מעמודי העיתון לקראת הגמר ב"גאזטה דלה ספורט". נזכיר כי אימובילה לא כבש מאז המחזור השני בשלב הבתים וסוכנו אף התרגז על הביקורות שהופנו נגדו.

11:30

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פרסם סרטון קצר ואיחל בהצלחה לנבחרת שלושת האריות. כלי התקשורת בטירוף כמובן. "קשה להאמין שימי השעיר לעזאזל, הפנדלים שהוחמצו וכרטיסים אדומים מטופשים ממש עומדים להסתיים. הקתרזיס מרגיש כל כך חזק, אנגליה עשתה דרך ארוכה של חלומות שהתפנצו לרסיסים וועד לגמר היורו", נכתב ב"דיילי מייל".

10:30

"תעשו את זה, אזורי!", נכתב בשער "גאזטה דלה ספורט". "זה היום להיות אריות. איטליה פוגשת את אנגליה בקרב על כס המלוכה האירופית בוומבלי, מקדש הכדורגל – יש חלום של אומה שלמה", נכתב בנוסף. אריגו סאקי, מאמן העבר, טען כי המפתח הוא להזיז את הכדור מהר. בעיתון בחרו בצמד הבלמים בונוצ'י וקייליני כשחקנים המרכזיים – "חומת האזורי כדי לעצור את הארי קיין וראחים סטרלינג".

"כזו אהבה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט" עם התייחסות גם לגמר ווימבלדון שייערך אחר הצהריים: "תחילה מתאו בריטני בווימבלדון ואחר כך גמר היורו"."בשבילך, בשבילנו", נכתב בשער "טוטוספורט" וגם שם התייחסות היא לגמר הטניס ולגמר היורו כאחד.

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

09:30

איטליה היא הנבחרת שרשמה את ההפסד הכי כואב בגמר עד היום כשהובסה 4:0 נגד ספרד. לאונרדו בונוצ'י וג'ורג'יו קייליני שפתחו באותו ערב, יצטרפו לרשימת בת 38 שחקנים ששיחקו פעמיים במעמד הגמר. כריסטיאנו רונאלדו הוא האחרון שעשה זאת, לצורך הדוגמה.

09:00

"We Kane Be Heroes", נכתב ביצירתיות בשער העיתון "מירור". ב"אקספרס" נכתב על רקע התמונה ההיסטורית מ-1966: "בשביל המלכה ובשביל המדינה". גארי נוויל, שחקן העבר, אמר שהוא מרגיש שבוקאיו סאקה יירד לספסל, אולי לטובתו של ג'יידון סאנצ'ו. עוד אמר כי מרקוס ראשפורד, שהיה יכול להתמודד על המקום ב-11, נראה רחוק ממיטבו.

שער העיתון "Sunday People" | מסך

08:30

מלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים, ווין רוני, כתב טור ב"סאנדי טיימס" וטען כי אנגליה פייבוריטית אך הוא מזהיר אותה שלא להיגרר לקצב האיטלקי 'האיטי' לדבריו. "קייליני ובונוצ'י בלמים מעולים אך לא מהירים ואני בטוח שאפשר ללמוד מהשער שכבש נגדם אלברו מוראטה, עם תנועות חדות. צריך לנצל את המהירות של סטרלינג. הוא התפתח בצורה מאסיבית מבחינת המספרים. הוא גורם ליריבה כל כך הרבה בעיות. הוא עשה את הריצות האלה שש או שבע פעמים נגד דנמרק ומכאן הפנדל הגיע".

08:00

ב"מארקה" הספרדי בחרו שלושה שחקנים בולטים מכל נבחרת ושאלו מי יהיה ה-MVP של הטורניר. בצד האיטלקים בחרו בז'ורז'יניו, אינסינייה ופדריקו קייזה, ובצד האנגלי מייסון מאונט, הארי קיין וראחים סטרלינג.

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Mike Egerton – PA Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי