משרד הבריאות באנגליה מאשים: גמר היורו היה אירוע הדבקה המוני

אוהדי נבחרת אנגליה בגמר יורו 2020, אצטדיון וומבלי | רויטרס

על פי הטענות יותר מ-2,000 צופים הגיעו חיוביים לאירוע בסיומו הוכתרה איטליה כאלופת אירופה: "מדובר בסיכון הציבור"

(גודל טקסט)

על רקע חזרת ליגות הכדורגל לפעילות, נראה כי גמר היורו עשוי להיות זרז להתפרצות זן הדלתא של הקורונה. על פי נתונים שפורסמו אתמול (שישי) בבריטניה נראה כי יותר מ-9,000 מקרי הידבקות חדשים קושרו למשחק לפי מערכת שעובדת בניטור אוכלוסייה באירועים המוניים.

על פי הנתונים, בגמר אליפות אירופה שנערך בין אנגליה לאיטליה בו זכתה האזורי לאחר ניצחון בפנדלים, נראה כי 2,295 הגיעו כאשר עם חיוביים לנגיף ובכך גרמו להפצתו. המשחק, שנערך באצטדיון וומבלי שבלונדון לעיני 67,173 צופים, כבר מקבל את הכינוי "אירוע הדבקה המוני".

אוהדי נבחרת אנגליה חוגגים במתחם האוהדים
"הסיכון נגרם גם בהתכנסויות שנגרמו עקב נסיעות משותפות ואירועים המוניים אחרים". אוהדי אנגליה | רויטרס

במשרד הבריאות באנגליה מעריכים כי ישנם 3,404 צופים שנכחו באירוע וייתכן שהם נדבקו במהלך הגמר. לפי הבדיקה שנערכה נראה כי יותר מ-85 אחוז ממקרי הקורונה יוחסו ל-49 הימים בהם נערכו יחסית הרבה אירועי ספורט ומוסיקה, כולל שמונה משחקים שנערכו בוומבלי.

במשרד הבריאות באנגליה כבר צצות לא מעט ביקורות על קיום הטורניר: "מדובר בסיכון בריאות הציבור ברחבי בריטניה, גם כאשר הנבחרת שיחקה במדינה אחרת", אמרו. "הסיכון נגרם לא רק מאנשים פרטיים שהגיעו לאירוע עצמו, אלא גם בהתכנסויות שנגרמו עקב נסיעות משותפות ואירועים המוניים אחרים".