למען חיילים שמתמודדים עם פוסט טראומה: המסע המרגש מסקוטלנד למינכן

play
קרייג פרגוסון, אוהד נבחרת סקוטלנד, צועד למשחק הפתיחה של יורו 2024 | צילום מסך, .
קרייג פרגוסון, אוהד נבחרת סקוטלנד, צועד למשחק הפתיחה של יורו 2024 02:21

קרייג פרגוסון יצעד כ-1,500 ק"מ למשחק הפתיחה של יורו 2024. בדרך הוא מגייס כסף במטרה להפחית את ההתאבדויות בקרב חיילים משוחררים

(גודל טקסט)

כשהוא לבוש קילט ולגבו תרמיל גדול שמתוכו מבצבץ דגל סקוטלנד, יצא קרייג פרגוסון למסע ארוך לגרמניה, משהו כמו 1,500 קילומטרים. בסוף השבוע הסקוטי בן ה-20 הגיע לאצטדיון המפדן פארק בגלזגו ומשם פצח בהליכה ארוכה למינכן.

נבחרת סקוטלנד תפגוש את נבחרת גרמניה למשחק הפתיחה של יורו 2024 במינכן ופרגוסון יגיע לשם – ברגל כמובן. כרטיס עדיין אין לו, אבל אחרי הסיפור הזה מישהו כבר ידאג לו. על פי התכנון, קרייג יצעד במשך 37 ימים ובכל יום יגמע כ-40 קילומטרים, פלוס מינוס.

הוא התחיל את המסע עם צעידה מגלזגו להאל ואחרי שיגיע למזרח יורקשייר, ייקח מעבורת לרוטרדם. אחר כך יחצה את הולנד לכיוון קלן ומשם ידרים למינכן.

המסע של פרגוסון הצעיר סוקר ב-BBC וסייע לו במטרה נוספת מעבר להגעה לאליפות אירופה. כשרק יזם את הרעיון, הוא החליט שהצעדה הארוכה שלו תוקדש לעזרה לחיילים שסובלים מהפרעות פסיכולוגיות כתוצאה מהשירות שלהם.

קרייג פרגוסון, אוהד נבחרת סקוטלנד, צועד למשחק הפתיחה של יורו 2024
פרגוסון מימין | צילום מסך, .

קרייג רצה לגייס 10,000 ליש"ט לארגון הסקוטי Brothers in Arms ("אחים לנשק") שמעניק תמיכה לחיילים שסובלים מהלם קרב ופוסט טראומה והתרומות זרמו מהר מהצפוי. אחרי שנאספו יותר מ-10,000 ליש"ט עוד לפני שהספיק לצאת מהממלכה, עכשיו המטרה היא להגיע ל-50 אלף. הכסף ישמש לפיתוח מכשיר דיגיטלי שמטרתו לעזור להוריד את אחוזי ההתאבדות בקרב חיילים משוחררים.

"החברים והמשפחה אמרו לי שאני משוגע, אבל אני מקבל תמיכה מדהימה. כולם מאחורי ובימים האחרונים הם השקיעו המון בלתת לי מוטיבציה", סיפר רגע לפני שיצא לדרך, "אני כל כך נרגש וגאה, ולא יכול לחכות להניף את דגל סקוטלנד בסוף המסע. עדיין אין לי כרטיס למשחק הפתיחה – אם אצליח להשיג זה יהיה בונוס".

המשחקים של נבחרת סקוטלנד בבית א':

14.6, 21:00, מינכן | גרמניה – סקוטלנד 19.6, 21:00, קלן | סקוטלנד – שוויץ 23.6, 21:00, שטוטגרט | סקוטלנד – הונגריה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי