19:55: שלב ההכרעות בליגה האירופית

אייאקס רוצה לעלות לשלב הבא
אייאקס רוצה לעלות לשלב הבא | צילום: Gettyimages

מחזור סיום יספק 9 כרטיסים נוספים לשלב הנוקאאוט. אייאקס מחכה לנס, ברוז' ורפאלוב מפנטזים. כל התרחישים כאן

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגה האירופית יסתיים הערב (חמישי) כאשר שתי הראשונות בכל בית יעלו ל-32 הגדולות. 15 קבוצות כבר הבטיחו את עלייתן וישתתפו ביום שני בהגרלה של הסיבוב הבא: מולדה, ליברפול, דורטמונד, פ.ק. קרסנודר, נאפולי, ויאריאל, ראפיד וינה, בראגה, לאציו, סנט אטיין, באזל, טוטנהאם, שאלקה, ספרטה פראג ובילבאו. 

בית 1: פנרבחצ'ה – סלטיק, אייאקס – מולדה (19:55, שידור ישיר בחגיגה האירופית בספורט1)מולדה כבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא, ותעלה מהמקום הראשון בבית עם ניצחון או תיקו או אם פנרבחצ'ה לא תנצח את סלטיק של ניר ביטון שכבר רוצה לסיים את אחת העונות הגרועות שלה באירופה. לטורקים יתרון בקרב ראש בראש נגד אייאקס, כך שאם שתי הקבוצות יסיימו ב-9 נקודות פנר תעלה. 

פנר זקוקה לתיקו נגד סלטיק שלא ניצחה אף משחק בשלב הבתים. זה יהיה משחקה ה-200 של הטורקים באירופה. מאמן פנר, ויטור פריירה, שיבח את שחקניו ואמר: "הם סוף סוף גילו את הזהות שלהם". נאני וסימון קייאר הדני מורחקים. 

בית 2: בורדו – רובין קאזאן, סיון – ליברפול (19:55, שידור ישיר בספורט2). ליברפול כבר הבטיחה מקומה בנוקאאוט, אבל עיקר הכותרות  הן לגבי פציעת דניאל סטארידג'. חלוץ העבר ג'ון בארנס ביקש מליברפול לשמור על החלוץ ולא להיפטר ממנו למרות פציעותיו: "צריך סבלנות איתו". סיון זקוקה לנקודה מול החבורה של קלופ בגלל שבמצב של שוויון נקודות עם קאזאן הרוסים עדיפים על השוויצרים במאזן ביניהם.


סטארידג'. יעודד את חבריו מהיציע, שוב (Gettyimages)

בית 3: דורטמונד – פאוק, גבאלה – קרסנודר (19:55). דורטמונד וקרסנודר נאבקות רק על המקום הראשון, שתיהן עלו. 

בית 4: נאפולי – לגיה ורשה, מידטיילנד – קלאב ברוז' (19:55). נאפולי עם מאזן מושלם בטורניר. מידטיילנד תסיים במקום השני עם ניצחון או תיקו, כל עוד לגיה לא תנצח. קלאב ברוז' תסיים שנייה אם תנצח, כי ראש בראש היא טובה מלגיה. הפולנים יכולים לעלות רק עם ניצחון ותיקו במשחק השני. ליאור רפאלוב בסגל  ברוז'. 


שחקני נאפולי עם מאזן מושלם בליגה האירופית
 (Gettyimages)

בית 5: ראפיד וינה – דינמו מינסק, פלזן – ויאריאל (19:55). ויאריאל מובילה במאזן ראש בראש מול ראפיד, לכן האוסטרים יוכלו להעפיל מהמקום הראשון רק אם ייקחו יותר נקודות מהצוללת הצהובה.

בית 6: סלובן ליברץ – מארסיי, כרונינגן – בראגה (19:55). בראגה העפילה אבל תצטרך נקודה כדי לסיים ראשונה, אם מארסיי תנצח. ליברץ חייבת לנצח את היריבה הצרפתית כדי לסיים במקום השני.

 

 

בית 7: סנט אטיין – לאציו, דנייפרו – רוזנבורג (22:00). לאציו הבטיחה את ראשות הבית, סנט אטיין תסיים שנייה בכל מקרה.

בית 8: סקנדרברו  – לוקומוטיב מוסקבה, ספורטינג ליסבון – בשיקטאש (22:00). "בית המוות" של הליגה האירופית. שלוש קבוצות נאבקות על המקום בשלב הבא. בשיקטאש תעפיל עם תיקו או ניצחון. לוקומוטיב מוסקבה תסיים ראשונה אם תנצח והטורקים יאבדו נקודות. אם בשיקטאש תפסיד ולוקומוטיב תסיים בתיקו, ספורטינג תעלה כראש בית והמקום השני ייקבע על סמך יחס השערים. ספורטינג תעפיל עם ניצחון או תיקו אם לוקומוטיב תפסיד.


סאמדוב. ייקח את לוקומוטיב לשלב הבא? 
 (Gettyimages)

בית 9: פיורנטינה – בלננשש (22:00, שידור ישיר בספורט1 על גבי חגיגה אירופית), לך פוזנאן – באזל. השוויצרים יסיימו במקום הראשון בלי קשר לתוצאות בגלל שראש בראש יש לה עדיפות על הויולה. פאולו סוזה יעלה אם יסיים בתיקו. בלננשש תעפיל רק אם תנצח, אלא אם כן לך תנצח גם ואז העולה תיקבע על סמך הפרש שערים. 


סוזה. עדיין לא הבטיח את העלייה לשלב הבא  
 (Gettyimages)

 

בית 10: אנדרלכט – קרבאח, טוטנהאם – מונאקו (22:00, שידור בספורט2). טוטנהאם העפילה, אך עדיין תזדקק לנקודה כדי לסיים ראשונה. אנדרלכט תעפיל אם תנצח או אם תסיים בתיקו ומונאקו לא תנצח. מונאקו חייבת לנצח ולקוות שאנדרלכט לא. קרבאח תעפיל אם היא תנצח ומונאקו לא. אם קרבאח תנצח והמשחק המקביל יסתיים בתיקו, היא תעפיל דרך המקום השני בגלל מאזן טוב יותר של האזרים בבית משולש עם עם מונאקו ואנדרלכט.

 

בית 11: אסטרס – שאלקה, אפואל – ספרטה פראג (22:00). שאלקה וספרטה עלו, אבל הצ'כים זקוקים לניצחון כדי לסיים ראשונים אם הגרמנים יסיימו בתיקו ומטה.

 

בית 12: בילבאו – אלקמאר, פרטיזן – אאוגסבורג (22:00) אתלטיק בילבאו יסיימו ראשונים תודות לראש בראש טוב יותר מול פרטיזן. אאוגסבורג יכולה לחלוף על פני פרטיזן ולסיים שנייה רק אם תנצח בהפרש של שלושה שערים ומעלה.


היץ. יקווה לנס בסרביה   
 (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי