הצעירים עשויים להציל את ואן חאל מפיטורים

ואן חאל וראשפורד. אני הצלתי אותו
לואי ואן חאל ומרקוס ראשפורד | צילום: Gettyimages

מנג'ר יונייטד הרגיש את החרב ושלף קלף מיוחד. ב-22:00 מול ליברפול

(גודל טקסט)

לראשונה אי פעם ייפגשו ליברפול ומנצ'סטר יונייטד (22:00, ישיר בספורטHD2) במסגרת אירופית. יש הרבה דברים משותפים בין הקבוצות, בעונות האחרונות דווקא לשליל, וכפי שהודה אתמול מאמן השדים האדומים לואי ואן חאל: "אוהדי שתי הקבוצות חיים בעבר אם הם עדיין חושבים שמדובר בשני המועדונים הגדולים באנגליה".

 

לפחות בנושא אחד, ואן חאל מקדים את קלופ (ולא רק אותו): הוא שיתף העונה יותר צעירים מכל מועדון אחר וממשיך לתת להם צ'אנס. מלבד מרכוס ראשפורד שהפך בן לילה ללהיט ענק, יונייטד שיתפה עוד צעירים רבים העונה.

 

 

ואלה שמות: בהגנה המגן-בלם קמרון בורת'וויק-ג'קסון בן ה-19, הבלם ההולנדי טימותי פוסו-מנסה בן ה-18, המגן הימני הסקוטי דונאלד לאב בן ה-21 והמגן הימני האורוגוואי גיז'רמו וארלה בן ה-22. בקישור אפשר למצוא את ג'ו ריילי (19) ששותף בגביע האנגלי ובליגה האירופית נגד מידטיילנד הדנית וג'יימס ווייר (20) שרשם דקה בניצחון הליגה של מנצ'סטר יונייטד 2:3 על ארסנל ובהתקפה שיחק החלוץ וויל קין בן ה-23, שחזר מהשאלה מפרסטון ושיחק בליגה מול סנדרלנד ובגביע האנגלי.

 

פוסו-מנסה. הגיע בזכות קשריו של המאמן (Gettyimages)

 

למשחק היום רשם ואן חאל צעיר נוסף: הוולשי רגאן פול בן ה-17, ששוחרר מנבחרת וויילס עד גיל 19 כדי שאולי ירשום דקות ראשונות נגד ליברפול, שבה נבחן כשהיה בן 16.

 

הקלף ששלף ואן חאל הפתיע רבים. זה אומנם היה מהלך שנכפה עליו בשל מכת הפציעות שספגה הקבוצה (14 שחקני המועדון נפצעו במהלך העונה), אבל ההצלחה עם הצעירים עשויה עוד להשאירו בתפקיד גם בעונה הבאה ולהוריד מהפרק את מינויו של ז'וזה מוריניו.

 

בצמרת המועדון מרוצים מאוד מכך שוואן חאל הולך בעקבותיו של מאט באזבי משנות ה-50 ושל סר אלכס פרגוסון בתחילת שנות ה-90. לוואן חאל היסטוריה ארוכה של טיפוח צעירים: הוא היה זה שהעלה לבוגרים של אייאקס את פטריק קלייברט כשהיה שחקן נוער והאחרון החזיר לו כשכבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות של 1995 בגיל 18, עשרה חודשים ו-23 יום – השחקן הצעיר ביותר שכבש בגמר הצ'מפיונס.

 

יצליח להוריד מהפרק את מינוי מוריניו? (Gettyimages)

 

לא כל הצעירים שמשתף ואן חאל בולטים, אבל כדאי להתעכב על כמה מהם. בורת'וויק-ג'קסון אולי לא היה מקבל צ'אנס אם לוק שואו ומרכוס רוחו היו כשירים, אבל השחקן שכיכב בקבוצת הנוער של יונייטד גילה יכולת טובה נגד צ'לסי העונה ואפילו עצר פה ושם את וויליאן, הנחשב לאחד מהשחקנים הטובים בליגה. אחד ממאמני הנוער הגדיר את הכדורגל של בורת'וויק-ג'קסון בנוער כ"מרגש".

 

פוסו-מנסה, שחגג 18 בינואר האחרון, גדל בבית הספר לכדורגל של אייאקס ויונייטד הקדימה את סיטי ואינטר כשהחתימה אותו – בין היתר בזכות קשריו הטובים של ואן חאל בקבוצה ההולנדית. הוא שחקן מהיר, חזק וזריז, משחק בשתי רגליו ויכול גם לתפקד כבלם.

 

וארלה הגיע מפניארול לאקדמיה של מנצ'סטר יונייטד והושאל בשנה שעברה לריאל קסטיה, שם שיחק 33 משחקים תחת זינדין זידאן. "הוא משחק בקבוצה כאילו הוא אצלנו עשר שנים" העיד חואן מאטה, "הוא יודע לתקוף מצוין והוא מגן היטב".

 

וארלה. כמו שחקן בוגרים בעשור האחרון (Gettyimages)

 

"ההצלחה של הצעירים הללו תפתח את השערים שלנו לצעירים הטובים בעולם שיבואו למועדון, בידיעה שמישהו ייתן להם צ'אנס", הסביר ואן חאל את המדיניות החדשה, "קראתי שראשפורד הציל אותי, אבל זה הפוך. הוא שיחק בזכות המדיניות שלי. לא החתמנו אף אחד בינואר, כי ידענו מי יש לנו בסגל".

 

אגב, גם כשוואן חאל הלך על חיזוק בקיץ, הוא סגר עם אנטוני מרסיאל בן ה-19, שהפך בעצמו לכוכב בן לילה ולהצלחה מסחררת, ובכך הצדיק את המחיר האסטרונומי ששולם עליו. המסר של ההולנדי לשחקנים פשוט: "תישארו איתי ותקבלו את הצ'אנס שלכם. הצעירים שומעים להוראות שלי, בניגוד לוותיקים, שמשחקים איך שהם רגילים".

 

כשנשאל מה עושה עם הצעירים, השיב LVG: "אני מקרין להם הרבה קטעי וידאו ממשחקים, עובדים על מצבים שונים באימונים. הם חייבים לשחק בדרך שבה אנחנו חושבים שהיא הכי טובה עבור המועדון. להיות מורה זה חלק מהתפקידים שלי כמאמן". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי