מאמן אורדבסי: "לבית"ר 3 שחקני נבחרת"

דראפיץ'. נעשה הכל להעביר את ההכרעה לירושלים
דראפיץ'. נעשה הכל להעביר את ההכרעה לירושלים | צילום: דני מרון

קומיקוב לא הכין שיעורי בית, טרייקוביץ' שהגיע מפרטיזן ירצה הרחקה

(גודל טקסט)

עד כמה מוגבל המידע שיש לאורדבסי שימקנט הקזחית על בית"ר ירושלים יעידו דבריו של מאמנה הרוסי ויקטור קומיקוב במסיבת העיתונאים המסורתית שנערכה אתמול: "בית"ר היא קבוצה עם שלושה שחקני נבחרת". למי בדיוק התכוון קומיקוב? לאלי דסה, שאמנם נמצא עם הבית"רים בקזחסטן אך לא יוכל לשחק בשל פציעה? לשלומי אזולאי, שהוזמן לסגל לקראת בוסניה אבל מעולם לא לבש בפועל את מדי הנבחרת? או אולי לאקסים אריאל הרוש ואבי ריקן?

 

כך או אחרת, בית"ר ירושלים תתייצב היום (15:00 שעון ישראל) להופעה האירופית הראשונה שלה, בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית,  אחרי שבע שנים, ועם סגל שכולל רק שני שחקנים שנטלו חלק בזירה האירופית: המגן הסרבי דושאן מאטוביץ' עם קריית שמונה והחלוץ דובב גבאי עם הפועל באר שבע. אפילו השוער בוריס קליימן שהיה עם הפועל ת"א במסע אירופי מוצלח לא קיבל אפילו דקת משחק אחת, וגם לא לירוי צעירי, ששיחק במכבי חיפה ולא טעם משחק במפעל אירופי כלשהו.

 

 

הניסיון האירופי של היריבה מקזחסטן דל אפילו מזה של בית"ר. בשעה שהמשחק היום יהיה ה-39 של הירושלמים במסגרת בינלאומית, אורדבסי שיחקה רק ארבעה משחקים במוקדמות ליגה האירופית וניצחה משחק אחד (את יגודינה הסרבית), הפסידה פעם אחת (לרוזנבורג) וסיימה עוד שני משחקים בתיקו מול שתיהן.

 

"נעשה את הכל כדי להעביר את ההכרעה למגרש הביתי שלנו", אמר אתמול מאמן בית"ר סלובודאן דראפיץ', שגם עבורו יהיה זה המשחק הראשון שהוא מנהל בזירה האירופית כמאמן ראשי. דראפיץ' ישב במסיבת העיתונאים הרשמית בקזחסטן כשלצדו הקפטן מאטוביץ' שאמר: "נגיע מוכנים וניתן הכל כדי להוציא תוצאה טובה".

 

היתרון שאמור להיות לקבוצה הקזחית על פני בית"ר: 18 מחזורי ליגה. החיסרון: אורדבסי, המדורגת חמישית במרחק תשע נקודות מהמוליכה אקטובה, לא ניצחה משחק ביתי מאז אמצע חודש מאי כשגברה אז על נועלת הטבלה שחטאר. בשבת היא סיימה את משחקה מול קאייסאר מהתחתית בתיקו 1:1 וקודם לכן הפסידה בבית לאסטנה ולקאייראט. התקציב של המועדון הוא 7.9 מיליון יורו, כ-35 מיליון שקל – כפול מהתקציב שיציב אלי טביב במקרה הטוב.

שחקני בית"ר חוגגים. קונים תמונה כזאת גם היום (עדי אבישי)

 

למשחק תתייצב הקבוצה בלי הבלם הסרבי שלה, ברניסלאב טרייקוביץ', שהגיע העונה עם "ירושה" מקבוצתו הקודמת פרטיזן בלגרד שבה הורחק. "אנחנו מוכנים ונעשה את העבודה שלנו", הוסיף קומיקוב במסיבת העיתונאים, "למדנו את היריבה. זו קבוצה עם שחקנים חדשים שאת חלקם אנחנו לא מכירים. קבוצה טכנית שאוהבת לשלוט בכדור עם כמה צעירים. הגיל הממוצע הוא 25-26".

 

העניין המוסלמי הוזכר כמובן גם בקזחסטן והתקשורת המקומית ציינה את עניין הצ'צ'נים והזכירה את השלט "בית"ר טהורה לעד". מזג האוויר חם, מעל 30 מעלות, אבל מעת לעת יורד גשם.

 

בית"ר תשחק עם שני שחקני התגבור שהביא איתו דראפיץ' מבית"ר ת"א/רמלה: הבלם דניאל אסקלינג שישחק לצדו של טל כחילה, והקשר אורי מגבו שיפתח לצד לירוי צעירי. בחוד ישחק דובב גבאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי