שלב הבתים של הליגה האירופית יוצא לדרך

ההשקעה משתלמת. סביליה חוגגת עם הגביע האירופי
ההשקעה משתלמת. סביליה חוגגת עם הגביע האירופי | צילום: Gettyimages

למה הקבוצות האנגליות צריכות ללמוד מסביליה ומה הסיכויים של סוזה?

(גודל טקסט)

שלב הבתים של הליגה האירופית יפתח הערב (חמישי) ללא אף נציגה ישראלית (שידורים ישירים החל מ-19:55 בחבילת הערוצים של ספורט1), אלא רק עם כמה ליגיונרים ותובנה אחת ברורה – כדאי לשים לב לסביליה הספרדית, שזכתה שנתיים ברציפות במפעל השני בחשיבותו באירופה, מה שבעקבות החוק החדש של אופ"א הביא אותה ישירות לשלב הבתים של ליגת האלופות.

 

סביליה פתחה את הקמפיין שלה בליגת האלופות עם ניצחון 0-3 ענק על בורוסיה מנשנגלדבאך, ובעיקר אותתה לקבוצות האנגליות שכדאי להן להפסיק לזלזל במפעל השני בחשיבותו. אצל האנגלים השמרנים כנראה עוד לא נקלטה בתודעה העובדה שהזוכה בליגה האירופית זוכה בהשתתפות אוטומטית למפעל היוקרתי ביותר ביבשת.

 

 

כל ההקדמה הזו הייתה רק כדי להוכיח שאכן באנגליה מעדיפים להיאבק על כניסה למועדון ארבע הגדולות, שמוביל ישירות לליגת האלופות, מאשר להתרכז במפעל שיכול לתת להם את הכרטיס אוטומטית. ברוח הדברים האלה, התקבלה החלטה בליברפול להשאיר את השחקן הכי חם שלהם – כריסטיאן בנטקה, מחוץ לסגל למשחק הערב נגד בורדו, ולהציב את דיבוק אוריגי במקומו (19:55, ספורטHD2).

 

נשאר מחוץ לסגל ליברפול. כריסטיאן בנטקה (Gettyimages)

 

בנטקה היה השבוע קרן האור היחידה בהפסד 3-1 של ליברפול למנצ'סטר יונייטד לאחר שכבש שער שכבר היום אמור להיות מועמד לשער השנה באירופה. בעונה שעברה הושפלה ליברפול כשהודחה מהליגה האירופית על ידי בשיקטאש, אבל ברנדן רוג'רס לא למד דבר. הוא חושב שהמשחק בסוף השבוע נגד נוריץ' חשוב יותר, אבל אם יביט קצת מעבר לאופק, יבין שהסיכויים שלו לסיים בין ארבע הראשונות בפרמיירליג הולכים וקטנים, בזמן שבמפעל של ימי חמישי בערב אפשר להגיע רחוק, אם רק קצת משקיעים. 

 

זה היה שבוע קשה מאוד לקבוצה ממרסיסייד, לאחר שפרשנים מתחו ביקורת נוקבת על המאמן רוג'רס, שמתקשה להצעיד את הקבוצה להצלחות. אוהד של הקבוצה אף פתח דף באתר גיוס כספים כדי לאסוף 7 מיליון ליש"ט, שנועדו כדי לשלם על פיטורי רוג'רס. פליפה קוטיניו, שהיה מושעה מהמשחק באולד טראפורד, ייצא לבורדו וביקש מחבריו: "אנחנו חייבים להישאר רגועים ולחזור לשחק כדורגל טוב. רק כך אפשר יהיה להצליח".

 

ספג ביקורת נוקבת. ברנדן רוג'רס (Gettyimages)

 

איאקס – סלטיק (19:55 ספורט1 וב-HD)

 

קבוצה אחרת שנמצאת במשבר לא קטן היא סלטיק של ניר ביטון, ששנה שנייה ברציפות לא עלתה לשלב הבתים של האלופות ותסתפק בליגה האירופית. מועדון הפאר הסקוטי יפתח הערב את שלב הבתים במשחק מאוד מסקרן נגד איאקס אמסטרדם בהולנד.

 

בליגה המקומית רחוקה סלטיק חמש נקודות ממוליכת הטבלה אברדין. בסלטיק מחפשים להתחזק, והשמועה האחרונה בגלזגו היא שהחלוץ הספרדי של סוונזי סיטי, מיצ'ו, שירד מגדולתו ולא שיחק כמעט בשנים האחרונות, עומד להצטרף לקבוצה. הערב יחגוג הבלם הקרואטי יוזו סימונוביץ' הופעת בכורה. הבלם, שנרכש מדינמו זאגרב בחמישה מיליון וחצי ליש"ט, יצטרך לעצור את חלוצי מובילת הליגה ההולנדית שכבשה עד כה 14 שערים.

 


יצטרף לסלטיק? מיצ'ו (Gettyimages)

 

אחרי הכישלונות האחרונים, יודע המאמן הנורבגי של סלטיק, רוני דיילה, שהכיסא שלו מתחיל להתנדנד. אחרי שמאלמו הדיחה אותם מהצ'מפיונס ואברדין ניצחה אותם בליגה, הצהיר דיילה שהוא יהיה זה שיוציא את הקבוצה מהמשבר. "איבדנו המון ביטחון, והדרך שלנו להתאושש היא להיות ביחד ולקבל תמיכה מהאוהדים שלנו. כבר היו לנו נפילות בעבר וידענו להתאושש".

 

פיורנטינה – פ.צ. באזל (22:00 ספורט1 וב-HD)

 

פיורנטינה תארח הערב את פ.צ באזל במשחק עם ניחוח ישראלי. הקבוצה השווייצרית הייתה עשויה לשחק אתמול בסטמפורד ברידג', ופאולו סוזה היה אמור לאמן אותה מול צ'לסי, אבל התסריט השתנה.

 

למעשה, אולי בגלל עזיבת הפורטוגלי ירדה באזל לשחק בליגה האירופית, בעוד שסוזה מאמן היום את הסגולים מהסרייה A. מאמן מכבי ת"א לשעבר צבר שני ניצחונות והפסד בליגה האיטלקית, בעוד שאם מסתכלים על מה שבאזל עשתה לאחר ההדחה מליגת האלופות על ידי מכבי ת"א, אפשר לראות שיש בקבוצה דווקא יציבות גדולה. היא לא פיטרה את מאמנה אורס פישר והמשיכה לנצח בליגה, שאותה היא מוליכה עם שמונה ניצחונות רצופים.

 

ג'יאנקרלו אנטוניוני (61), שזכה עם איטליה במונדיאל 1982 וכיכב בעצמו בפיורנטינה, אמר בנחרצות: "היתרון של פיורנטינה על באזל הוא סוזה, שמכיר את באזל מהעונה שעברה. באזל קבוצה חזקה, שעשתה רושם גדול באירופה בשנים האחרונות, אבל לסגולים יש את השחקנים המתאימים לעבור אותם".

 


היתרון של פיורנטינה על באזל. פאולו סוזה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי