אולי הפעם: השם ת'ון גדול יותר מהקבוצה עצמה

בכר ומימר. יש סיבה לחשש?
בכר ומימר. יש סיבה לחשש? | צילום: מארק ישראל סאלם

עמיקם קובע שאין סיבה לחשוש ומסמן פייבוריטית למשחק (19:50, ספורט2)

(גודל טקסט)

באמת ובתמים אני לא מצליח להבין במה ת'ון עדיפה על הפועל ב"ש. זו אמנם קבוצה ששיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות בשנים שבהן באר שבע שיחקה בשלב הבטים של ליגת השכונות, אבל עיון בסגלים של שתי הקבוצות לא מצליח לגרום לי לפחד בשביל הבאר שבעים.

 

אולי זו טראומת רודה שרובצת על הקבוצה מזה 18 שנה, אבל עם כל הכבוד לת'ון, היא אפילו לא רודה. מדובר בקבוצה שסיימה במקום הרביעי בליגה השווייצרית, במרחק של 26 נקודות מהמקום הראשון. המאמן שלה עזב ובמקומו הגיע אולי שם גדול כמו צ'יריאקו ספורצה, שהספיק לשחק גם בבאיירן מינכן וגם באינטר, אבל עד לפני כמה חודשים היה מאמן בליגה השנייה בשווייץ, ומה שיותר מדהים – הרכש שלו מגיע בעיקר מאותה קבוצה. אין שם שמות גדולים, יש מעט זרים, והקונגולזי שלהם הגיע בחורף מליגת החובבים. שם הוא אמנם קרע רשתות אבל בחצי עונה בת'ון לא הצליח להרים את הרשת אפילו פעם אחת. הישראלי שלה הוא לוטם זינו, שלא רק שלא שיחק דקה בקבוצה בגלל פציעה, אלא שרבים גם לא מכירים אותו מצפון לצומת בית קמה, על אף שמדובר בכישרון.  

 

 

השם של ת'ון גדול יותר ממה שהיא באמת. יש באמתחתה 11 עונות בלבד בליגה הראשונה – פחות ממ.ס. אשדוד בישראל. ברובן היא הייתה קבוצת מרכז טבלה והיא מייצגת עיר עם מספר תושבים כמו ברמת השרון. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הליגה השווייצרית, שהיא טובה מהליגה הישראלית, אבל לא מדובר בבונדסליגה, בליגה הצרפתית או באיטלקית שעוטפות אותה גיאוגרפית. עם כל הכבוד, כולה ליגה שווייצרית.

 

אז נכון שאלופת ישראל הפסידה לאלופת מלטה, אבל היא הייתה מפסידה גם להפועל ב"ש. בטוח שלהפועל ב"ש. הקבוצה שהובסה 6:2 בגמר הגביע היא נכון להיום קבוצה הרבה יותר רעבה ממכבי ת"א, ואי אפשר להגיד שלא עשתה קיץ מרשים בגזרת הרכש. בן שהר ומהראן ראדי, טוני ווקאמה ושיר צדק זה חיזוק מרשים. יכול להיות שגם העונה יהיה פער אדיר באיכויות בין ההגנה להתקפה בקבוצה, אבל מאגר כזה של כישרונות התקפיים לא היה בבאר שבע מאז שיחקו בפרונט נומה, אביטן וברד. באמת.

 


בכר. יחגוג ניצחון מחוץ לחממה של איזי? (מארק ישראל סאלם)

 

אם יהיו הערב גם 15 אלף אוהדים בטדי, אז כנראה שיישבר שיא אדומים בתולדות האצטדיון הזה, ולא הפועל ירושלים או הפועל קטמון יהיו חתומות עליו. יש לקהל כזה, שמגיע ממרחק כל כך רב, אימפקט אדיר על קבוצה. בטח על קבוצה במעמד הרשמי הראשון שלה העונה.

 

זה הזמן לומר מזל טוב לספורצה על הולדת הצאצא, רגע לפני שנוכל לאחל לברק בכר מזל טוב על הניצחון הראשון כמאמן מחוץ לחממה של איזי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי