העונה רק החלה ותואר אחד כבר סגור, תשאלו את דלה עלי

דלה עלי. סיפור הצלחה כבר בגיל 19
דלה עלי. סיפור הצלחה כבר בגיל 19 | צילום: Gettyimages

קשר טוטנהאם שהגיע מהליגה השלישית, כבר נחשב לתגלית העונה ואף קיבל זימון לנבחרת אנגליה. הערב (19:55 ספורט1 וב-HD) הוא במונאקו

(גודל טקסט)

הזימון של דלה עלי לנבחרת אנגליה, שעות ספורות לפני שקבוצתו טוטנהאם תעלה הערב  (19:55, שידור חי בספורט1 וב-HD) למשחק במונאקו, שימש כחותמת להתלהבות האדירה סביב הקשר. דלה עלי שעבר לתרנגולים בקיץ מ-MK דונס הוכתר כבר כתגלית העונה, למרות שהפרמיירליג עוד לא הגיעה לרבע הראשון שלה.

 

מנג'ר אנגליה, רוי הודג'סון, בטח ראה כמו כולם את ה-1:4 המדהים של טוטנהאם בשבת נגד מנצ'סטר סיטי, והחליט לתת לעלי את ההזדמנות מול אסטוניה וליטא.

 

 

פוצ'טינו עשוי לשמור מספר שחקנים למשחק הליגה הקרוב נגד סוונסי, אבל טוטנהאם משחקת העונה כדורגל יפה בכל הרכב. הפרשן גארי נוויל דיבר השבוע על כך שפוצ'טינו, שהגיע לפני 18 חודשים למועדון, הפך את הקבוצה שממוצע הגיל שלה היה 26.2 לצעירה ביותר בליגה עם ממוצע גילאים של 23.6.

 

כבר מהרגע הראשון נראה עלי כמו שחקן שיהפוך לכוכב – יש לו שליטה מדהימה בכדור, ראיית משחק וחוש כיבוש שערים מדהים. במשחק ידידות נגד ריאל מדריד – לפני פתיחת העונה – הוא השחיל כדורים בין רגליהם של שחקני ריאל ללא הרף וכבר אז נדלק לפוצ'טינו הניצוץ עליו. במשחק נגד מנצ'סטר סיטי הוא רץ 13 קילומטרים במהלך המשחק, כאשר רק דן גוסלינג מבורנמות' רץ יותר ממנו בממוצע למשחק העונה.

 

עלי עם יונג-מין. הקוריאני ייעדר הערב (Gettyimages)

 

הילד בן ה-19, ששיחק עד כה בנבחרת אנגליה עד גיל 21 דחה הצעות לשחק בנבחרת ניגריה, פוצ'טינו הזהיר את המנג'ר רוי הודג'סון לא "לשרוף אותו" מהר מדי, אבל לשווא. פוצ'טינו ראה אותו בניצחון 0:4 של MK דונס על מנצ'סטר יונייטד של לואיס ואן חאל בגביע הליגה בעונה שעברה, ובעצה אחת עם פול מיטצ'ל, שאחראי על איתור הצעירים והרכש, החליטו להביאו לאחר שסירב לליברפול. פוצ'טינו אמר לא מכבר: "ראיתי אותו משחק נגד היונייטד בגיל 17 והוא נראה לי כבר אז עם ניסיון של בחור בן 30".

 

יו"ר דונס, פיט וינקלמן, אמר על עלי: "הוא השחקן הכי גדול שגדל בהיסטוריה של הקבוצה, אבל לא רציתי לעמוד בדרכו, כי אני מנבא לו עתיד גדול". הוא הוחתם בינואר האחרון והושאל חזרה לדונס אליה הגיע ב-2007 בגיל 11. בגיל 16 כבר שיחק בקבוצה הבוגרת. מנג'ר הנוער של המועדון, מייק דוב, אמר היום לסקאי ניוז: "המשחק הראשון שלו היה במדי MK עד גיל 11 נגד נוריץ' עד גיל 11. ראיתי עליו שיש לו משהו שאין לאחרים וזה ביטחון עצמי גדול. האהבה שלו לכדור עשתה ממנו שחקן מעולה. הוא מנסה לשחק בסגנון של לוקה מודריץ'". 

 

"השחקן הגדול בהיסטוריה של MK דונס" (AFP)

 

בגיל 18 הוא העלה את MK לצ'מפיונשיפ אחרי שכבש 16 שערי ליגה ונבחר לשחקן הצעיר של העונה בשלוש הליגות מחוץ לפרמיירליג ביום הולדתו ה-19. פוצ'טינו נתן לו גב, ולמרות דיבורים על השאלתו, הוא לא רק השאיר אותו במועדון, אלא הפך אותו לאחד השחקנים הבולטים בווייט הארט ליין.

 

המנג'ר הארגנטיני כבר הבריק בעונה שעברה כשהזניק לאור הזרקורים את הארי קיין, שבקיץ הקודם עוד היה אלמוני. השנה הוא הפך את אריק דייר ממגן ימני לקשר אחורי. אטיין קאפו ובנג'מין סטמבולי נמכרו בעוד דייר נכנס לתפקיד שלהם – וזה הניב את הפירות כשכבש מול הסיטיזנס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי