סיפורי חילוץ: על הקריירות של חלוצי שרלרואה

פרבר. מפועל בניין לגולר
פרבר. מפועל בניין לגולר | צילום: ניקולאס בוגין

יריבת בית"ר ירושלים לא נהנית מסגל נוצץ, אך ההתקפה שלה היא הרפתקה

(גודל טקסט)

יש שחקנים שמתגלים בגיל מאוחר, יש כאלו שפורצים אחרי שאיש לא בנה עליהם ככוכבי עתיד ויש את אלו שהכדורגל נמאס עליהם בגיל צעיר והם החליטו לעזוב את המקצוע עד שמישהו הכריח אותם ליישר קו ולחזור לשחק.

 

שרלרואה תפגוש מחר (חמישי, 20:30, ספורטHD1) את בית"ר ירושלים עם צוות של שחקנים לא נוצצים במיוחד, אבל שני החלוצים דויד פולה שאמור לפתוח ורומן פרבר הם סיפור מרתק ומוזר כאחד. שרלרואה שהוא אחד המועדונים הפחות מתוקשרים בבלגיה, יודע למצוא כישרונות, לטפח אותם ואחר כך למכור אותם בסכומים גבוהים. את המסלול הזה עשוי לעבור חלוץ צעיר בן 21 בשם רומן פרבר שהוא אחד משלושת החלוצים היחידים בסגל של הקבוצה. אפילו בבלגיה בקושי מכירים אותו למרות שכבש בעונה שעברה שישה שערים במונס מליגת המשנה. פולה כבר עבר את המסלול הזה ונמכר לשתי קבוצות צמרת לפני שחזר הביתה. 

 

 

פועל בניין: הקריירה של פרבר ניצלה

 

פרבר, יליד העיר שרלרואה במחוז ואלוניה עשוי לפתוח כג'וקר על הספסל. הוא חתם בקבוצה ב-1 באפריל האחרון. האוהדים חשבו שמדובר במתיחה, אבל התברר להם שלא מדובר במישהו שמנסה להתל בהם. החלוץ הוחתם לשנתיים ובמשחק אימון אחרון מול ווילם ההולנדית בו ניצחה שרלרואה 1:6 הוא אף כבש שער.

 

פרבר שיחק עד גיל 18 בכל קבוצות הנערים והנוער של המועדון, אבל בגלל ריב עם המאמן שלו נטש לפני שלוש שנים את הקבוצה ולא שיחק במשך שנה כדורגל. יש שחקנים שזה מסלול בטוח עבורם לגמור להם את הקריירה. לטענתו הכדורגל שיעמם אותו והוא החליט לא לשחק כדורגל מקצועני, וחתם להנאתו בפרסיינס, קבוצה מהליגה השישית בבלגיה בה כבש 20 שערים באותה עונה.

 

פולה ופרבר באימון (ניקולאס בוגין)

 

שנה לאחר מכן עבר לקבוצת אולימפיק שרלרואה שהיא הקבוצה השנייה של העיר ושיחקה בליגה הרביעית, אבל אחרי שזו ירדה ליגה הוא החליט לפרוש לחלוטין אחרי שכבש 7 שערים וחילק 15 בישולים. באותו קיץ, לפני שנה, החל לעבוד בבניין. הוא היה מתעורר בארבע לפנות בוקר כדי להגיע לעבודה באתר בנייה שהיה מרוחק מאוד בעיר מכלן וחוזר הביתה עייף. פרבר העיד: "אני נס בכדורגל. זה מדהים אותי שאני בכלל משחק עדיין כדורגל ועוד מקצועני".

 

באותו קיץ בו עבד בבניין החלוץ הגיע למשחק ידידות עם קבוצת חובבים שאירגנה מונס מהליגה השנייה וכבש נגדה שער. מאמן מונס, דידייה בגוניס, שזיהה את השחקן שהיה מקצוען בעבר הציע לו חוזה מקצועי בכסף קטן מאוד, הוא הסכים וכבש שישה שערים בליגה השנייה בבלגיה והפך לתגלית העונה. למזלו הטוב ולמזלה הרע של הקבוצה, היא פשטה רגל ושרלרואה עטה עליו אחרי שלוש שנים והחתימה אותו על חוזה.

 

"לא לקחתי את הכדורגל בתחילת הקריירה שלי כאופציה רצינית. הגעתי לשחק להנאתי למרות שידעתי שבסופו שלדבר יזרקו אותי מהמועדון. המאמן לא אהב את הראש שלי והחליט להעיף אותי מהקבוצה ואז החלטתי לעזוב הכל ולפרוש", הוסיף.

 

פרבר שהתאמן מאז פירוק מונס ארבעה חודשים עם הקבוצה הצהיר שהוא רוצה לגמול למועדון נעוריו על האמון המחודש בו ומצד שני הוא חייב הכל למאמן מונס שבטח בו ונתן לו שוב חוזה מקצועני ואמר: "את כל הקריירה שלי אני מתכוון להקדיש למאמן שהאמין בי. לשחק בליגה האירופית עבורי זה יהיה הגשמת חלום. כששיחקתי בליגה השישית לא האמנתי לרגע שאחזור לבמה של הכדורגל המקצועי".

 


פולה מוצג באנדרלכט. תואר בלי להיות שותף (הרשמי של אנדרלכט)

 

חלוץ של אליפות

גם דוד פולה נושא איתו סיפור מעניין נוסף. הוא החל את הקריירה שלו בלאנס הצרפתית והגיע לשרלרואה בעונת 2012/13. אחרי שכבש 11 שערים באותה עונה נרכש על ידי אנדרלכט ב-3 מיליון יורו, כסף גדול עבור מועדון כמו "הזברות".

 

הוא לא הצליח להשתלב בנדי הסגולים שזכו לפני שנתיים באליפות כשהקדימו בסיום את גיא לוזון וסטנדארד ליאז' לאחר שכבש רק שני שערים ב-12 משחקים. בקיץ 2014 הוא עבר לגנט של רמי גרשון תמורת מיליון יורו , אך שוב לא הצליח להתאקלם עם 20 משחקים ושני שערים (פתח רק ב-7). הוא זכה שוב באליפות מבלי להיות דומיננטי.

 

בקיץ האחרון הוא  שוחרר בחינם חזרה לשרלרואה. בבלגיה אומרים שהוא השחקן היחיד בבלגיה שזכה בשתי אליפויות רצופות באנדרלכט וגנט מבלי לככב בקבוצות, וחזר הביתה בחינם אחרי שקבוצתו רשמה עליו רווח נקי של שלושה מיליון יורו. בית"ר תיאלץ להתמודד עם שחקנים שהרוויחו קריירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי