שער היורי: טילמנס משגע את כל אירופה

חצה את ה-100 הופעות בגיל 18. טילמנס
חצה את ה-100 הופעות בגיל 18. טילמנס | צילום: Gettyimages

כוכב אנדרלכט בן ה-18, עם תג של 20 מיליון יורו, מעניין את ברצלונה וצ'לסי

(גודל טקסט)

לרשימת הכישרונות הגדולים שמייצרת בלגיה בשנים האחרונות התווסף לאחרונה יורי טילמנס. קשר אנדרלכט, שתפגוש הערב את טוטנהאם בליגה האירופית (שידור ישיר בספורט1 החל מ-21:55). טילמנס כמנצח על הקבוצה הבלגית העונה, והוא זוכה להתעניינות מצד קבוצות רבות באירופה.

 

בקיץ האחרון פגש טילמנס (18) את נציגי אתלטיקו מדריד, שביקשה לרכוש את כרטיסו תמורת 20 מיליון יורו ולהשאילו בחזרה לאנדרלכט. אלא שהמו"מ פוצץ, וכעת יכול השחקן המוכשר לבחור כמעט בין כל הקבוצות הגדולות באירופה, בהן צ'לסי, ברצלונה, דורטמונד, ארסנל ושתי המנצ'סטריות. ביונייטד, למשל, כבר שלחו סקאוטים כדי לבחון אם יוכל למלא את מקומו של מייקל קאריק. בבארסה הוא נכלל ברשימת השחקנים שהקבוצה תנסה לצרף בינואר, עם פקיעת אמברגו ההעברות שהושת עליה.

 

 

פרשני הכדורגל בבלגיה מחזיקים בדעה אחת: מדובר בשחקן ענק. "הוא פנומן, אין שחקנים רבים בעולם שטובים ממנו בגילו", אמר כוכב אנדרלכט בעבר פר זטרברג השוודי. מאמנו בקבוצה הנוער, מוחמד אוהבי, הוסיף: "אם היו שואלים אותי לפני כמה שנים מי יגיע הכי רחוק, הייתי מצביע עליו".

 

בארסה תנסה לצרף אותו בינואר. טילמנס (gettyimages)

 

שחקן ומאמן העבר פול ואן הימסט סיכם: "היכולת הטכנית שלו כל כך טובה, שהוא גורם ליריביו לטעות מולו. הוא שולח כדורים מדויקים קדימה ויוצר התקפות מכלום. הגיל שלו לא חשוב. מה שכן חשוב זה שיתנו לו לשחק בקבוצה הראשונה, וכמה שיותר".

 

טילמנס גדל באנדרלכט והחל את דרכו שם כבר בגיל חמש. בגיל 16 ושלושה חודשים כבר ערך את הופעת הבכורה בבוגרים ונרשם כשחקן הרביעי הצעיר ביותר בתולדות הליגה הבלגית. הוא נרשם גם בספר השיאים של ליגת האלופות כשהפך לבלגי הצעיר ביותר בתולדות המפעל (16 ו-148 יום) והשלישי בסך הכל. בשנתיים האחרונות זכה פעמיים ברציפות בתואר תגלית העונה בליגה הבכירה.

 

בגיל 18 כבר עבר הקשר את ה-100 הופעות בקבוצה הבוגרת (81 בליגה ועשרה שערים) ומחירו מוערך ב-30 מיליון ליש"ט, למרות שעדיין לא רשם אף הופעה בנבחרת הבוגרת משופעת הכוכבים. אנדרכלט מצדה לא ממהרת לשחררו והחתימה אותו לאחרונה לחמש שנים נוספות. נשיא המועדון רוג'ר ואנדן סטוק הצהיר: "אני מאמין שתהיה לו קריירה מדהימה", אבל ברור שהקבוצה לא תוכל להחזיק בו עוד זמן רב. אין ספק שהוא מועמד להיכלל בסגל הנבחרת ביורו 2016, ולכל המאוחר במוקדמות המונדיאל 2018. עד כה הוא שיחק בכל הנבחרות הצעירות של בלגיה.

 

העביר את טילמנס לעמדה קדמית יותר. מאמן אנדרלכט בסניק האסי (gettyimages)

 

מאמנה של אנדרלכט, בסניק האסי, שדרג את יכולתו של טילמנס, שהחל לשחק כקשר אחורי. תחת האסי עבר השחקן לעמדה קדמית יותר ובעונה שעברה כבר כבש שערים מרהיבים. בין התכונות הבולטות אצלו אפשר לציין משחק בשתי הרגליים ומגוון מרשים של מסירות ובעיטות אפקטיביות.

 

עם זאת, לא הכל הולך חלק בקריירה של השחקן הצעיר. כשהיה בן 17 נכנס לתאקל עם האוהדים ששרקו לו בוז וספגו גינוי מהמאמן שאמר להם: "כשהוא יעזוב לקבוצה גדולה, אתם עוד תצטערו". כשזומן לאימוני הנבחרת הבוגרת גער בו המאמן מארק וילמוטס אחרי שביצע טעות ואמר לו: "פה זה לא אנדרלכט, יש לך עוד הרבה מה ללמוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי