1:2 למכבי ת"א על היידוק, יספיק לה בגומלין?

|

אלברמן כבש, אבל סעיד הכניע את ראיקוביץ'. סקאריונה הציל ממעידה

(גודל טקסט)

החלום של מכבי תל אביב על שלב הבתים של הליגה האירופית נתקל במכשול לא צפוי. הצהובים השיגו 1:2 דחוק בנתניה על היידוק ספליט ויגיעו לגומלין עם הרבה חששות.

עוד לפני המשחק שוטה ארבלדזה ערך הפתעה בהרכב הצהוב, כשהציב את אוסקר סקאריונה בחוד. מכבי ת"א פתחה את המשחק חזק, כשכבר בדקה החמישית טל בן חיים סיכן פעמיים את שער האורחים, וארבע דקות לאחר מכן קרן חכמה מצאה את גל אלברמן. הקפטן הפציץ מחוץ לרחבה וסידר יתרון.


לאחר השער חבורתו של ארבלדזה נרגעה מעט, אבל המשיכה לשלוט ולהחזיק בכדור. בן חיים המשיך להיות פעיל התקפית וגם דור מיכה נראה טוב כשסידר כמה מצבים לסקאריונה ולשחקן הכנף.

בתחילת המחצית השניה מכבי ת"א נמנמה ואיפשרה להיידוק לחזור למשחק. רגע קטן של חוסר ריכוז בהגנה השאיר את חלוץ הקרואטים אחמד סעיד לבד מול פרדראג ראיקוביץ', שכבש והעלה את הלחץ ביציעים הצהובים.

בן חיים. הצהובים יצליחו להסתדר בלעדיו? (עדי אבישי)

מכבי ת"א התחילה לרדוף אחרי היידוק וסקאריונה ובן חיים החמיצו עוד שני מצבים קורצים. הקרואטים המשיכו לנצל את חוסר העירנות בהגנה על מנת להגיע למצב מסוכן נוסף. בסופו של דבר הנעת כדור טובה של הצהובים והתקפה מוצלחת השאירה את סקאריונה מול הרשת הארגנטיני לא התבלבל וכבש שער ניצחון שני ברציפות באירופה.

בשבוע הבא יגיעו הצהובים למפגש הגומלין בקרואטיה והם יאלצו להסתדר ללא בן חיים שספג כרטיס צהוב שלישי ולא יוכל לשחק. מכבי ת"א תהיה חייבת לשמור על רשת נקיה או לחליפין לכבוש שער חוץ, על מנת לזכות בחורף אירופי לוהט.

הרכבים

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ', דור פרץ (אלי דסה, דקה 63), איתן טיבי, איגור פיליפנקה, אבי ריקן; גל אלברמן (עדן בן בסט, דקה 68), האריס מדוניאנין, נוסא איגיבור; דור מיכה, אוסקר סקאריונה (יוסי בניון, דקה 83), טל בן חיים. 

היידוק: לוברה קליניץ'; אדריאן איסמאילי, זוראן ניזיץ', מרקו קוסיץ', היסן ממולה; ג'פרסון, זבונימיר קוז'ולי (מקסים ביליי, דקה 73), סבאס גנצוגלו (תומא באשיץ', דקה 87), טינו סבן סושיץ', ניקולה ולאשיץ'; אחמד סעיד (פרנק אוהנדזה, דקה 62).

מהלך המשחק

דקה 5

הצהובים פותחים בסערה. מיכה מכדרר מצויין ונכנס למרכז, הקשר מוסר כדור לבן חיים באגף שבועט, אבל קליניץ' הודף. פחות מדקה לאחר מכן החוץ שוב נשאר באחד על אחד מול קליניץ' ושוב השוער יוצא וידו על העליונה.

דקה 9

0:1 למכבי ת"א- תרגיל קרן מוצלח של הצהובים. מדוניאנין שולח כדור לאמצע, אלברמן שולח פצצה הישר לשער של הקרואטים.


שלב הבתים כבר מחכה להם (עדי אבישי)

דקה 18

הקרואטים מנסים להפתיע. קרן ארוכה וחוסר עירנות של ההגנה הצהובה מגיעה לראש של סעיד. החלוץ נוגח טוב, אבל ראיקוביץ' מציל.

דקה 56

היידוק משווה- מכבי ת"א מנמנמת ונותנת לקרואטים להגיע לרחבה. סעיד משתלט על כדור טוב, מנער שחקן הגנה ובועט פנימה. 1:1.

דקה 65

הצהובים מתקרבים לשער. מיכה שולח את דסה באגף הימני, המגן מכניס כדור שנעצר על ידי ההגנה הקרואטית ומגיע לסקאריונה שבועט, אבל הכדור נעצר על הקו ומורחק.


ההגנה הצהובה בהלם (עדי אבישי)

דקה 74

ההגנה של הצהובים ממשיכה לחלום ואוהנדזה מנצל זאת על מנת לנער את דסה ולבעוט, הכדור הולך החוצה.

דקה 78

1:2 למכבי ת"א- הצהובים חוזרים להוביל. איגיבור מכניס כדור עומק לטל בן חיים שמגיע אל מול קליניץ', מוסר לסקאריונה הפנוי שמגלגל לרשת החשופה.


שמרו על הבית (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי