אנא אלי: על עונת הקריסה של דסה במכבי ת"א

|

המגן רחוק מלשכנע, גלאם ואבי כהן מנתחים. 20:00 ספורטHD1: אלקמאר

(גודל טקסט)

מה עובר על אלי דסה? המגן שעבר אשתקד בבאז גדול למכבי תל אביב עבור 1.6 מיליון יורו בעסקה שכללה גם את שלומי אזולאי, נמצא בנסיגה גדולה.

 

אחרי עונה ראשונה בה קיבע מקום ב-11 של הצהובים ונחשב אולי למגן הטוב בישראל, הצליח בן ביטון להשאיר לו אבק והדבר מתבטא גם בהרכב הנבחרת. מבט אל העבר עשוי היה לתת רמז, אבל האם מגן מכבי תל אביב עוד ירוויח את עצמו מחדש?

 

 

לא בפעם הראשונה: הקריסה בבית"ר והאדום מול זניט
תום עונת 2013/14, אלי דסה איבד את מקומו בהרכב בית"ר. הירידה החדה ביכולת גרמה לבטחון לצנוח, דסה נראה לא בשיא ורחוק מהפוטנציאל שחזו בנבחרות הנוער. "הוא היה נדמה כמו שחקן שלא יצא ממנו יותר מדי", אמרו בבירה.

 


גם בבית"ר כבר חשבו לוותר (אודי ציטיאט)

 

דסה אוהב לצאת קדימה ולתמוך בהתקפה, אבל בהגנה הוא צולל. ובמיוחד בשני המשחקים האחרונים מול מכבי חיפה והפועל באר שבע הוא נראה מבולבל ואובד עצות בדיוק כמו אותה תקופה בבירה.

 

לא רק במשחקים האחרונים הוא ביצע טעויות. דסה הספיק לחזור על האדום הדי מטופש שספג בבית"ר ב-5:1 לשרלרואה והיה לו חלק משמעותי ב-4:3 לזניט בליגה האירופית. "אי אפשר להפיל את הכל עליו אבל אין ספק שהיה לו חלק גדול בקריסה מול זניט", אמרו בקריית שלום.

 

"דסה השנה הוא אכזבה גדולה", מאבחן גורם בכיר בקרית שלום. "בשנה שעברה הוא פתח מצוין אבל השנה הוא רדום, עושה כל הזמן חורים בהגנה, ומאמני היריבות כבר אבחנו אותו בתור נקודת התורפה שלנו שבה אנחנו חשופים. אם הוא לא יתעורר ומהר ארבלדזה חייב לעשות לו היכרות עם הספסל. הקריירה שלו בדרך הזאת לא הולכת לשום מקום והוא ייזכר כשחקן של שנה אחת".

 


דסה אחרי האדום, אותה טעות כמו בבית"ר (דני מרון)

 

"בצד ההתקפי אין על דסה, הפריצות שלו סוחפות, הוא עושה סחרחורת להגנת היריבות, אבל בצד ההגנתי הוא פשוט חלש ואי אפשר לקרוא לו מגן", מאבחן מגן העבר משה גלאם.

 

"ההגנה של מכבי בינונית, לא הוגן להפיל עליו"
כעת כשמכבי תל אביב נמצאת בסוג של מומנטום שלילי, גם לדסה יהיה חלק אם הצהובים ירצו להפוך אותו מחדש לכיוון חיובי. "דסה הוא המגן הימני הכי טוב בארץ גם היום", מרגיע הסוכן שלו אבי נמני. "הוא שולט היטב בצד ההתקפי, אבל בצד ההגנתי הוא תלוי בחברים שלו לקבוצה ולא יכול לעשות דברים לבד. להפיל עליו את שני ההפסדים האחרונים זה לא הוגן, למרות שגם לו יש בכך חלק כמו החברים שלו", מוסיף.

 

גלאם, המגן המיתולוגי של מכבי חיפה, שעבר גם בצהוב, מסכים חלקית עם נמני: "הסגירות האלכסוניות שלו זה קטסטרופה ולא מתאים למכבי תל אביב. אף קבוצה באירופה לא תיקח שחקן כזה, כי מגן שהוא בכלל שחקן התקפה זו המצאה ישראלית, אלא שמכבי של היום מועדון אירופי לגיטימי ודסה חייב להתאים את עצמו למעמד. הנחמה שלו היא שאפשר לעבוד על הדברים האלה, הוא רק צריך לשים לב".

 


"לא הוגן להפיל רק עליו הכל" (אודי ציטיאט)

 

חברו הטוב של דסה מבית"ר ירושלים והנבחרת עומר אצילי הודף את הביקורת: "דסה מקצוען שעובד קשה בכל אימון. הוא ממושמע ומחויב, זו הקריירה שלו. זו השנה השניה כבר שההגנה של מכבי בינונית, זה משפיע עליו והוא לא יכול לעשות דברים לבד. להגיד עליו שלא אכפת לו זה לחטוא לאמת".

 

אבי כהן הירושלמי, אחד שחרף את אגף ימין בצהוב מסכם: "הראש שלו תמיד חושב התקפה, אבל המשחק מתחיל בהגנה. זה נכון שהוא תלוי בצמד הבלמים. יש משחקים בינוניים אבל הוא צריך לקחת את עצמו בידיים ולהבין שאין דבר כזה להתרפק על השנה שעברה, שחקן נמדד כל משחק מחדש והוא חייב להיות חד וטוב, לשפר את מה משחק ההגנה שלו באופן די דחוף ואז יחזור לעצמו". ב-20:00: הזדמנות לצאת לדרך מול אלקמאר.

 


חייב לשפר את ההגנה, דסה (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי