ארבלדזה: בן חיים הטוב בליגה, היחסים תקינים

ארבלדזה. סומך על הכוכב שלו
ארבלדזה. סומך על הכוכב שלו |

מאמן מכבי ת"א לפני אלקמאר: "יש גם ימים רעים". מדוניאנין: "אנחנו עדיפים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הפסידה למכבי וחיפה ולהפועל באר שבע בשני משחקי הליגה האחרונים, ועם רצף שלילי שלא ידעו בקריית שלום מאז סוף עונת 2014/15, אז כבר היו אלופים, ינסו להתאושש ולנצח מחר את אלקמאר בליגה האירופית (חמישי, 20:00 בספורט1 וב-HD).

לפני כשבועיים ניצחו הצהובים 1:2 את ההולנדים במשחק חוץ ובמסיבת העיתונאים לקראת הגומלין אמר מאמן הקבוצה שוטה ארבלדזה: "אם מסתכלים על המשחקים אז אני חושב שהתוצאות משפיעות על הביטחון, אבל זה לא עניין של יציבות אלא של תוצאות. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות ואיך לעשות את זה".

לשאלה אם הוא מתכוון לשנות משהו אמר המאמן: "אנחנו צריכים 11 שחקנים שיעשו הגנה ואי אפשר להאשים רק את השוער. נעבוד על זה ונעבוד קשה, כי בסופו של דבר עשינו עבודה טובה ברוב המשחקים. אנחנו לא מגנים רק עם ארבעת שחקני ההגנה, כל הקבוצה צריכה לעבוד. 

מכבי תל אביב עם שלוש נקודות עד כה בליגה האירופית בזכות אותו ניצחון בהולנד, והצהובים מודעים לכך שניצחון בשני משחקי הבית הבאים, מחר מול אלקמאר ובחודש הבא מול דאנדולק האירית, יספיקו כדי להשיג את הכרטיס לשלב 32 האחרונות.

על טל בן חיים אמר ארבלדזה: "הוא אחד שיודע לשנות משחקים, אבל אנחנו צריכים את כולם כי אנחנו משחקים עם 11 ולא רק איתו. הוא שחקן מצוין שעוזר לנו ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד כקבוצה".

אמור לפתוח מול ההלנדים מחר בנתניה (אודי ציטיאט)

כשנשאל אם יש מתח בינו לבין החלוץ הבהיר: "ממש לא. מה יכול להיות רע בין השחקן הכי טוב בליגה לבין המאמן? יש ימים רעים לכל אחד, אבל אתם יכולים לשאול אותו על כך שמערכת היחסים טובה".

"אני מאמין שאלקמאר תשחק בשיטה הקלאסית שלהם. אולי הם ינסו להפתיע אותנו קצת, אבל אני אוהב את הדרך שבה הם משחקים. אני מעריץ של הכדורגל ההולנדי שקשה להתמודד מולו. זה יום חדש, משחק חדש, אתגר חדש ובמועדון אנחנו רוצים לבוא ולהראות מה אנחנו מסוגלים – כמו שאנחנו רוצים לעשות בכל משחק, להראות שאנחנו הכי טובים ולהוכיח למה מכבי מסוגלת", המשיך ארבלדזה והוסיף בהומור, "אלא אם מקבלים את ברצלונה".

הגיאורגי גם התייחס ללוח הזמנים הצפוף: "שיקחנו 25 משחקים לעומת עשרה משחקים שקבוצות אחרות שיחקו. השחקנים שלנו משחקים בנבחרות כשיש פגרה ואין להם מנוחה טובה, כך שרוטציה זה דבר רגיל.

"לשחקנים יש עליות וירידות ואני מחליף כשאני רואה לנכון. אני רואה אותם כל יום, אנחנו מדברים איתם על זה כל יום. יש לנו פגישות כל יום, אתמול בדקנו את כולם מבחינה רפואית איך הם ישנים בלילה – ואחרי כל זה אנחנו מקבלים החלטות, נכונות או שלא. לפני המשחק כל ההחלטות נכונות. אחרי המשחק כולם צודקים. מעניין כמה צודקים גם לפני המשחק? אנחנו חייבים לקבל החלטות, בגלל זה אנחנו כאן ונמשיך לעשות את זה".

"נפגשים ומדברים כל יום, כך אנו מקבלים החלטות" (אודי ציטיאט)

אנחנו עוד חושבים לפעמים על ה-4:3 מול זניט, אבל זה משחק מהעבר", אמר האריס מדוניאנין על משחק פתיחת הקמפיין, "מחר זה משחק חדש ואנחנו יודעים שעלינו לנצח מחר כדי לעלות שלב".

על שני משחקי הליגה האחרונים אמר: "אישית זה היה מאוד קשה ואני מאמין שגם לשחקנים זה היה לא קל, אבל כמו שהמאמן אמר שיחקנו התקפי ולא הצלחנו להבקיע. מול מכבי חיפה היו לנו עשרה מצבים ולא כבשנו, לפעמים צריך מזל והתוצאה לא תמיד תלויה בך. מחר אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו קבוצה טובה. אני חושב שבבית אנחנו קבוצה יותר טובה אם נשחק טוב, אבל על הנייר דבר לא נחשב ונצטרך להוכיח זאת. אם ננצח אותם פעמיים אז כנראה שאנחנו טובים מאלקמאר, אבל קודם כל צריכים לנצח".

הבוסני נשאל על הירידה ביכולתו במשחקים האחרונים ואמר: "נגד חיפה היו לי מעט כאבים ברגל וחשבתי שאני יכול לשחק, אבל לא ניצחנו ולכן אנשים מדברים. אני מרגיש טוב ואעשה בכל משחק את הטוב ביותר. לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים, ואחרי שהפסדנו כמובן שאנשים יחשבו שאני לא בשיאי. הכי חשוב שננצח".

טובים מאלקמאר? מדוניאנין ומכבי ינסו להוכיח זאת (אודי ציטיאט)

לסיום דיבר מדוניאנין על עזיבתם של מנהיגי הקבוצה על המגרש ובחדר ההלבשה בשנים האחרונות, קרלוס גרסיה, יואב זיו וכמובן קפטן הנבחרת והכוכב הגדול של הליגה: "ערן זהבי כבש המון שערים חשובים ואחראי להרבה נקודות שהשגנו, אבל יש לנו סגל טוב ושחקנים שיכולים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי