הכירו את יריבות מכבי ת"א והפועל באר שבע

|

זניט היא מאגר כוכבים, אינטר רוצה לחזור לשלוט באיטליה. הכל כאן

(גודל טקסט)

הגרלת הבתים של הליגה האירופית זימנה לקבוצות הישראליות חורף מרתק. מכבי תל אביב שהגיעה מדרג מספר 3 נחלצה מקבוצות קשות יותר אך תיסע לרוסיה למפגש אצל זניט העשירה ותבקר גם באלקמאר.

 

הפועל באר שבע קיבלה הגרלה קשה הרבה יותר כאשר אינטר המתעצמת של פרנק דה בור תגיע לטרנר ותארח את האדומים בסן סירו. לברק בכר שעשה דרך נפלאה במוקדמות האלופות ופיספס מפגשים עם ברצלונה, אך הוא ייתנחם גם בסאות'המפטון מהפרמייר ליג. אז מה מצפה לישראליות? הנה לכם.

 

 

היריבות של מכבי תל אביב
זניט: מחפשת להחזיר את האליפות

הקבוצה הרוסית נמצאת בדעיכה מסוימת אך עדיין מדובר במועדון ענק. המאמן החדש מירצ'ה לוצ'סקו הרומני החליף את אנדרה וילאש בואש בתפקיד במטרה להשיב את האליפות למועדון שמחזיק בחמש אליפויות ושלוש הופעות בשלב שמינית הגמר של האלופות. גם בגביע אופ"א זכתה הקבוצה ב-2008, עוד לפני שהפך המפעל לליגה האירופית.

 

אז איזה כוכבים מצפים לצהובים? נכון, הולק הברזילאי נמכר לשנחאי הסינית אך עדיין אקסל ויטסל, כוכב נבחרת בלגיה, אסקיאל גאראיי הארגנטיני וחאבי גארסיה בסגל של הרוסים. ואל תזלזלו ביורי ז'ירקוב המנוסה ובאלכסנדר קוקורין החלוץ כמו גם בוויקטור פאיזולין.

 


גאראיי, ימתין לבן חיים (gettyimages)

 

אלקמאר
הקבוצה של ג'ון ואן דן ברום סיימה במקום הרביעי בהולנד אשתקד. היא איבדה בקיץ את הכוכב הגדול שלה, וינסנט יאנסן שנמכר לטוטנהאם ב-18 מיליון יורו. הקבוצה פתחה את העונה עם תיקו, הפסד וניצחון בליגה. בשורותיה משחקים רון פלאר ההולנדי הקפטן הוותיק שעבר באסטון וילה ופיינורד. בחוד תמצאו את האיראני, אלירזה ג'האנבחאש שהגיע מניימיכן ונחשב לסקורר איכותי. גם ווט ווגהורסט, ההולנדי שהיה מועמד למכבי תל אביב בעונה שעברה אצל פטר בוס, הגיע הקיץ לקבוצה מהראקלס.

 


ווט ווחהורסט, יפגוש את מכבי (Gettyimages)

 

פרט פיקנטי יהיה המפגש עבור שוטה ארבלדזה המאמן שיפגוש את אלקמאר שם כיכב כחלוץ במשך שנתיים. הוא שימש גם כעוזר מאמן של לואי ואן חאל במועדון בשנים 2008-2010.

 

דאנדלק
אלופת אירלנד המפתיעה שהדהימה את באטה בוריסוב ונכנעה רק ללגיה וארשה בשלב הפלייאוף, תנסה להציק ליריבות. המאמן סטיבן קני סומך בעיקר על החלוץ דייויד מקמילן.

 


סטיבן קני, ידהים את הצהובים? (Gettyiamges)

 

היריבות של הפועל באר שבע
אינטר
הקבוצה האיטלקית המפוארת היא לבטח גולת הכותרת של היריבות הישראליות. הבעלים אריק תוהיר מכר את הזכויות לחברה סינית בשם סונינג וזו מזרימה לא מעט כסף למועדון. פרנק דה בור מונה לאחרונה למאמן במקומו של רוברטו מנצ'יני שפוטר בעקבות מחלוקות בנושא הרכש.

 


איקרדי, יגיע לטרנר (Gettyiamges)

 

הנרואזורי מחזיקים ב-18 אליפויות איטליה ובסגל מרשים. הכוכב הגדול הוא מאורו איקרדי שרק השבוע האריך חוזה במועדון. עוד תמצאו בסגל את סטבן יובטיץ' המונטנגרי, גארי מדל והרכש החדש אנטוניו קאנדרבה שהגיע מלאציו. על הפרק צפויים עוד להצטרף מוסא סיסוקו מניוקאסל והחלוץ המחוזר, גבריאל ברבוסה, המכונה "גאביגול".

 

סאות'המפטון
הקדושים סיימו במקום השישי בפרמייר-ליג אך שוב נחלשו בקיץ. מלכי השערים גרציאנו פלה שעבר לסין וסאדיו מאנה שנמכר לליברפול בסכום עתק של 41 מיליון ליש"ט עזבו כמו גם המאמן, רונאלד קומאן. מי שהגיע במקומו הוא קלוד פואל שהוביל בעבר את ליון לאליפויות צרפת.

 


פונטה, חוזר לאחרונה על ידי מנצ'סטר יונייטד (Gettyimages)

 

בסגל של הסיינטס יש עדיין לא מעט שחקנים איכותיים. דושאן טאדיץ' הסרבי הוא אחד מהם וכמוהו ז'וזה פונטה הקפטן שכיכב ביורו עם נבחרת פורטוגל. גם המגן סדריק סוארס יהיה חלק מהסגל. וירג'יל ואן דייק ההולנדי גם הוא חלק ממצבת השחקנים וכמוהו חלוץ נבחרת אירלנד, שיין לונג שהפך לחלוץ הבכיר בקבוצה.

 

ספרטה פראג
הצ'כים סיימו במקום השני בעונה שעברה. זדנק ש'סני ינסה להוביל את הקבוצה שלו לשלב הנוקאאוט ויעזר בשחקנים כמו מיכל קדאלץ ששב לצ'כיה אחרי תקופה בפנרבחצ'ה. הקפטן דויד לפאטה נחשב לאגדה במועדון. ושימו לב גם לקיצוני מרטין פרידק ששיחק עם צ'כיה ביורו האחרון.

 


לפאטה, אגדה בספרטה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי