הקאמבק, הטקטיקן והאדריכל בחוד: למכבי ת"א אסור לזלזל

כמעט נעלמו
כמעט נעלמו | צילום: gettyimages

דאנדוק הייתה על סף היעלמות, אבל חזרה לחיים ולא מפסיקה להפתיע

(גודל טקסט)

למכבי תל אביב מצפה פגישה עם קבוצה מפתיעה במיוחד. לא רק עבור חובבי כדורגל ברחבי אירופה דאנדוק היא תעלומה, אפילו באירלנד עצמה היא הדהימה את כולם בשנים האחרונות. 

רק ב-2012 הייתה דאנדוק על סף היעלמות. היא חוותה משבר כלכלי קשה, וגם מבחינה מקצועית מצבה היה קטסטרופלי. היא סיימה במקום האחרון בליגה וניצלה רק כי קבוצה אחרת פשטה את הרגל. לכן, במקום לרדת ישירות, היא הלכה למבחנים והייתה אמורה להפסיד לווטרפורד. ירידה מסוג זה לא הייתה חסרת תקדים מבחינת האוהדים למודי הסבל, כי דאנדוק בילתה בליגה שניה במשך כמעט כל העשור הקודם. ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של המועדון הייתה בסכנה גדולה. זה לא היה רחוק מקריסה מוחלטת מכל ההיבטים האפשריים.

ואולם, דאנדוק ניצחה את ווטרפורד, שינתה את ההנהלה, מינתה את סטיבן קני השאפתן למאמן החדש, ומאז לא הסתכלה לאחור. לפתע, היא הפכה לסנסציה בקנה מידה מקומי ושמה את כל הקבוצות הבכירות מדאבלין בכיס הקטן. כך חזר המועדון למקומו הטבעי, או לפחות כך האוהדים רואים זאת.


חזרו למקומם הטבעי (gettyimages)

"דאנדוק מגדירה את עצמה כמועדון הגדול באירלנד מחוץ לדאבלין, וזה נכון, כי רק בוהמיאנס, שמרוק רוברס ושלבורן זכו ביותר מ-11 האליפויות שיש לה. זו הייתה אימפריה, אבל היא דעכה ולכן ההצלחה הנוכחית שלה לא פחות מסנסציונית", מספר העיתונאי האירי פיטר סטונטון. 

אכן, הנסיקה הייתה מטאורית בכל קנה מידה. שנה אחת בלבד אחרי שהייתה אמורה לרדת, סיימה דאנדוק במקום השני, במרחק 3 נקודות בלבד מהפסגה. ב-2014 היא כבר זכתה באליפות, שמרה על הכתר ב-2015 בפער עצום מכל המתחרות והיא בדרך לתואר שלישי ברציפות גם ב-2016. באירלנד העונה מתחילה במרס וננעלת באוקטובר, ודאנדוק מקדימה את קורק סיטי ב-4 נקודות, 5 מחזורים לסיום. המהפכה של קרי פשוט עוצרת נשימה.

ואם זה לא מספיק, הרי שהיא לא הייתה רחוקה מהעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות. דאנדוק נחשבה לאנדרדוג אפילו מול FH האיסלנדית, אך גברה עליה בזכות שערי החוץ, ואז שלחה הביתה את באטה בוריסוב המנוסה. בפלייאוף האחרון, הפסידו האירים 2:0 בבית ללגיה ורשה, סרבו להיכנע, הובילו 0:1 בפולין והיו קרובים מאוד להבקיע את השני לפני שספגו את השיוויון המאוחר. אוהדי לגיה היו על סף התקף לב עד לשריקת הסיום. 


לא תמיד היה פשוט (gettyimages)

חלום ליגת האלופות נגוז מבחינת האירים, אבל גם פרס הניחומים בדמות שלב הבתים בליגה האירופית היה מתוק מאוד. והם אפילו התחילו אותו עם סנסציה נוספת, 1:1 בהולנד מול אלקמאר. למכבי תל אביב ממש לא מומלץ לזלזל בחבורה המגובשת הזו.

אוהדי דאנדוק מאוהבים בקרי, שמעולם לא היה כדורגלן מקצועני, אבל דהר לקריירת אימון נהדרת שהתחילה כבר בגיל 27. הוא נחשב לטקטיקן מעולה ומוטיבטור בחסד, גם אם לא הצליח בכל קבוצותיו וירד ליגה עם דנפרמליין בסקוטלנד. החיבור עם דאנדוק היה נדיר מהרגע הראשון, והשחקנים מעריצים את הבוס שלהם. 


קרי, טקטיקן ומוטיבטור (gettyimages)

התגלית הגדולה ביותר של קרי הוא ללא ספק החלוץ דייויד מקמילאן, שמביא לזירה האירופאית סיפור יוצא דופן באופן קיצוני. את רוב הקריירה הוא בילה באוניברסיטת דאבלין, שם למד אדריכלות. המעבר לקבוצות אחרות לא הצליח, אבל קרי ראה בו משהו מיוחד והחליט לשלבו ב-2014. מקמילאן היה שחקן ספסל בעונתו הראשונה, אבל אז השתדרג, עבד קשה באימונים והחל לקרוע רשתות. ב-2015 הוא כבר היה שחקן מפתח בהרכב עם 12 שערי ליגה. העונה העסק השתפר עוד יותר – 15 שערי ליגה ו-5 כיבושים במוקדמות ליגת האלופות.

תאמינו או לא, זה כלל לא שינה את סדר העדיפויות של מקמילאן בחיים. הוא ממשיך לעבוד כאדריכל, רואה את עתידו בתחום, וכך הוא מציג את עצמו בעמוד לינקד-אין: "כיום עובד בחברת אובראיין מהנדסים בדאבלין. נטלתי חלק בפרויקטים מגוונים באירלנד ובאוסטרליה. במהלך לימודיי באוניברסיטת דאבלין ביליתי סמסטר באוניברסיטת קווינסלנד בבריסביין ועבדתי עם חברת ג'ון פלמינג מהנדסים במשך 4 חודשים. בנוסף, אני עוסק בכדורגל ומשתייך לסגל של דאנדוק. הצלחתי לשלב קריירות של אדריכל וכדורגלן מאז תקופתי באוניברסיטה, וקיבלתי מלגות בשני התחומים במקביל. שיחקתי בשני הטורנירים החשובים בכדורגל האירופאי – הליגה האירופית וליגת האלופות".


מקמילאן, האדריכל שבחוד (gettyimages)

האדריכל המחונן הזה עשוי להיות גם אדריכל הסנסציה נגד מכבי. כדאי להיזהר ממנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי