לוואלפורט יש כישרון. בבית"ר הכל יתחבר לו?

ואלפורט. ראה בעונה שעברה שנת מבחן
ואלפורט. ראה בעונה שעברה שנת מבחן | צילום: דני מרון

ההולנדי סומן כהבטחה, טביב האמין ורוקביציה עזב. ב-19:45: טוזלה

(גודל טקסט)

אחרי שעזיבתו של ניקיטה רוקביציה הפכה לעובדה מוגמרת והפרידה מעומר אצילי הולכת ומתקרבת, העיניים של אוהדי בית"ר ירושלים יהיו נשואות העונה לארסניו ואלפורט בן ה-23.

 

וכך החלוץ ההולנדי של הצהובים שחורים, שיפתח גם הערב במשחק הגומלין מול טוזלה הבוסנית בסיבוב הראשון של הליגה האירופית (0:0), מוצא את עצמו בעמדה שהוא מחכה לה כבר מגיל 14. להוביל ולפרוץ.

 

  • 19:30 בספורט2: בית"ר מול טוזלה

 

הכל החל כשוואלפורט הנער החליט לעזוב את בית הוריו באמסטרדם כדי לשחק באקדמיה הנחשבת של הירנביין. "זאת אחת האקדמיות הטובות ביותר בהולנד", קובע פרשן הכדורגל אסף כהן, "אם ואלפורט צמח שם אין ספק שיש לו איכויות".

 

ואלפורט. טביב התלהב מהאיכויות הפיזיות (אודי ציטיאט)

 

ואלפורט ולוסיאנו נארסינג היו שני השחקנים הבולטים שטיפחה הירנביין באותן שנים אבל הקריירות שלהם הלכו לכיוונים שונים. אמנם שניהם זומנו לנבחרות הצעירות של הולנד, אבל בעוד נארסינג תפס מקום בהרכב של הנבחרות האלה והפך לכוכב בהירנביין, ואלפורט נתקע.

 

המעבר של נארסינג לאיינדהובן בקיץ 2012 תמורת 4.1 מיליון יורו, פתחה את הדלת לוואלפורט בעונתו השנייה בבוגרים אבל כלום לא קרה. שחקן הכנף התקשה לקבל דקות ועזב את מועדון האם שלו מבלי לכבוש שער. בעוד נארסינג הפך להיות כוכב גם בפ.ס.וו, ואלפורט לא הרשים בזוולה ההולנדית, עבר לפרנצווארוש ההונגרית וחזר לליגה השנייה בהולנד, לוואלביק.

 

ואלפורט. ייכנס לנעליים של רוקביציה? (אודי ציטיאט)

 

נקדות המפנה הגיעה כשהסוכן הישראלי עידן כסיף המליץ לאלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, על ואלפורט. טביב לא שמע על השם, אבל התלהב מהקלטות. "יכולות פיזיות כמו של ואלפורט אין הרבה בליגה שלנו". אלא שאז היה צריך כסיף לשכנע את השחקן עצמו להגיע לישראל ונעזר בהמלצות חמות מטובראנו פינאס, ששיחק בעבר במכבי נתניה ובקריית שמונה.

 

ההחלטה הסופית של ואלפורט התקבלה רק לאחר שהגיע במהלך ההתרשמות שלו לראות משחק בטדי. "הקהל פה מדהים, אני ממש רוצה לשחק כאן", אמר ההולנדי למקורביו.

 

ואלפורט הגיע לבית"ר בחלון ההעברות של ינואר וסבל מחוסר מזל. תחילה נפצע וכשהיה כבר כשיר הקבוצה היתה ברצף של ניצחונות והוא התקשה לקבל דקות. ""ארסניו ידע שיהיה קשה לו לקבל צ'אנס אבל הוא התייחס אליה כשנת מבחן", מסביר כסיף. גם טביב התרשם מהיכולת והמוכנות של ואלפורט להקריב ולהשקיע והאריך לו את החוזה בעונה נוספת.

 

"לוואלפורט יש את כל מה שצריך כדי להצליח בבית"ר", מסכם אסף כהן, "הוא בחור טוב עם איכויות גבוהות וכל מה שהוא צריך זה לקבל את הביטחון מהמאמן ואז השמיים הם הגבול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי