מכבי ת"א בלחץ: הכירו את היידוק ספליט

השחקן ה-12 של הקרואטים
השחקן ה-12 של הקרואטים | צילום: gettyimages

הנהלה חדשה שהכניסה ניהול בריא, חלוץ שחוזר לכושר ואוהדים פנאטים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נמצאת במרחק שני משחקים בלבד מהעפלה שלישית לשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל היידוק ספליט שעומדת מולה לא תהיה משוכה פשוטה עבורה.

כפי שאמר ג'ובאני רוסו לספורט1, "היידוק היא תעלומה בגלל שזו קבוצה חדשה לגמרי עם מאמן והנהלה חדשים שנקלעו לקשיים כלכליים. המועדון היה חייב סכומים גדולים בעבר ואינו יכול לשלם משכורות גבוהות, לכן השחקנים שהגיעו נרכשו בהעברות חופשיות מה שמקשה על המאמן להציב קבוצה טובה". 

כתב העיתון יוטרני ליסט, אמר לספורט1: "עד כה מריאן פושניק מגלה פתיחות רבה עם האוהדים, ובניגוד למאמנים אחרים אומר מה הוא חושב. מהיום הראשון הוא מתח ביקורת על צורת הניהול של הקבוצה". 

לטענתו, סוכנים רבים ניסו לדחוף לו שחקנים שלא רצה לקבוצתו והוא החליט לעשות זאת בדרך שלו ולהביא שמות שהוא מכיר ורוצה. "קיבלתי איומים על חיי בגלל שדחיתי סוכנים שהציעו לי שחקנים לא מתאימים", סיפר המאמן. 


קאליניץ'. ישחק מול מכבי ת"א? (gettyimages)

מאחר שהתוצאות עד כה חיוביות, האוהדים אוהבים אותו ומגבים אותו. לקבוצה מנג'ר מקצועי פורטוגלי בשם מאריו בראנקו. השמות הנוצצים שנמצאים בקבוצה הם השוער השני של נבחרת קרואטיה לוברה קאליניץ', שהעברתו לאסטון וילה בינואר האחרון בוטלה רק בגלל שלא קיבל רישיון עבודה. הוא צפוי לעזוב החודש כך שלא ברור אם ישחק נגד מכבי ת"א. 

הבוסני טינו סוסיץ' המשחק בכנף, היה מבוקש באינטר בקיץ הקודם, אבל ההעברה התבטלה והשחקן נכנס לדיכאון. מאוחר יותר הוא התאושש מנטלית, נמצא כעת בתקופה מצויינת ויכול לאיים על הצהובים. 

שחקן מפתח שלישי הוא ניקולה ולאסיץ'. משפחתו של השחקן הטילה וטו על מעברו לקבוצה אחרת באירופה בטענה שזה מוקדם מדי עבורו. הוא קשר התקפי בן 18 ומנבאים לו עתיד גדול. 

הסיפור הגדול של היידוק הוא החלוץ שלה והכוכב מספר אחת בקבוצה פראנק אוהנדזה זואה. הקמרוני נרכש בקיץ שעבר מקבוצה בליגה השנייה בקרואטיה וכבש כמה שערים חשובים בליגה ובאירופה ביולי ואוגוסט 2015. 


חזר בגדול. אוהנדזה (האתר הרשמי של היידוק)

אחרי עונה בה בקושי שיחק בשל פציעה, חזר בגדול הקיץ ורושם כבר ארבעה שערים בכל המסגרות. הממוצע שלו כעת הוא שער בכל 35-40 דקות בגלל שבמועדון לא מעוניינים לסכן אותו והוא נכנס רק כמחליף. ההגנה היא החלק החלש יותר של המועדון.

היידוק נהנית מתמיכה אדירה של האוהדים שיוצרים אווירה מדהימה, במגרש בו אמורים להיות 30 אלף צופים לפחות. הם אפילו מגיעים לבית המלון של הקבוצה היריבה ומנגנים להם בחצוצרות כדי שלא יוכלו לישון לילה לפני. הכתב הקרואטי הביע ספק אם הפעם זה יקרה בגלל הבעיות הביטחוניות שיש סביב הקבוצות הישראליות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי