קו רומניה – נגב: אובידיו חובאן משתקע בבאר שבע

חובאן
חובאן | צילום: דני מרון

מהחגיגות בפטרולול ועד להכנסת בנו לקבוצת הילדים. 20:00: ספרטה

(גודל טקסט)

לפני כמה ימים התקיימה בעיר פלוישט ברומניה חגיגה. אלפים יצאו לרחובות כדי לציין 50 שנה לניצחונה של פטרולול על ליברפול בגביע האלופות. על מסך ענק הופיע אובידיו חובאן ונאם מול פני האוהדים. "זהו יום שמח למועדון העבר שלי, הלוואי שיכולתי להיות אתכם כדי לחגוג את האירוע", אמר. 

פטרולול הייתה קבוצתו האחרונה של חובאן ברומניה, וממנה המריא לישראל. בנבחרת רומניה הוא בורג מרכזי. האוהדים בבאר שבע מתים עליו, וגם ברומניה סוגדים לו. את הגעתה של נבחרת רומניה ליורו האחרון זוקפים במידה רבה לזכותו, ושער השוויון שכבש בתוספת הזמן נגד פינלנד הפך אותו לגיבור לאומי. אנגל יורדנסקו, מאמן הנבחרת, שוחח עם עיתונאי ישראלי ואמר לו: "השחקן שלכם עשה דבר אדיר. בלעדיו רומניה לא הייתה מעפילה". 

אבל בדרכו לפסגה עברו עליו גם ימים קשים. בהיותו בן 18 התגלה חיידק מסוכן בדמו. ידידו של חובאן, שלימים הפך לסוכנו, נרתם לעזרתו והעביר אותו לטיפול רפואי מציל חיים בגרמניה. הטיפול היה ארוך ומסובך וחייב אותו להתנזר מכדורגל למשך שנתיים. בשובו למגרשים נקלט בקבוצה מהליגה החמישית בגרמניה. 

"כבר אז הופיעו אצל חובאן סימנים ראשונים של תשוקה בלתי רגילה לכדורגל והיא שמשכה אותו מתחתית הבאר כלפי מעלה", אומר העיתונאי בנו דוד, מומחה בענייני הכדורגל הרומני. 


בכר, בונה על הקשר הרומני (דני מרון)

בינתיים בב"ש חיפשו קשר 50/50. אלישע לוי בחן את רומאריו פירס, אך עבר למועמד הבא. איכשהו התגלגל לידיו סרטון של הובאן. יודעי דבר נוקבים בסכום של 80 אלף יורו שהועבר לרומנים תמורתו – מציאה של ממש ביחס לתפוקה שהתקבלה ממנו. ציפו ממנו שיפצפץ עצמות, והנה הבחור פורם רשתות וכובש שערים מכריעים, כמו שער השוויון מול מכבי ת"א במשחק העונה השני בסדרה. 

לאימונים הוא מתייצב בין הראשונים ומתמודד עם אב הבית על הזכות לכבות אחרון את האור. טיפוס שיודע להתחבר לאנשים ולהתחבב עליהם. התאקלמותו בישראל הייתה מהירה ומוצלחת. העברית שלו משתפרת בהדרגה. בנו הבכור, בוגדאן בן ה-8, משחק באחת מקבוצות הילדים של הפועל ב"ש. 

את פגרת הנבחרות ניצל כדי לאיסוף מידע על ספרטה פראג, יריבתה של קבוצתו ביום חמישי בשלב הבתים של המפעל האירופאי. שחקני סטיאווה בוקרשט, שהתמודדה עם ספרטה במוקדמות ליגת האלופות, סיפקו לו כמה טיפים. "הציעו לנו להיזהר מהמתפרצות של הצ'כים, שמצטיינים בהתקפות מעבר. יש להם כמה שחקנים טכניים, ולא כדאי להתרשם מדבריו של המאמן שלהם שכאילו המשחק לא מתקיים בעיתוי נוח מבחינתם ושאילו הדברים היו תלויים בו היה מוותר עליו", אמר חובאן לחבריו בקבוצה.


אובידיו חובאן, לב אדום (דני מרון)

הקיץ של אובידיו היה מטורף. פגרה? הצחקתם את יורדנסקו ובכר. הופעותיו ביורו ובמוקדמות ליגת האלופות השאירו אותו עם הלשון בחוץ, על סף אפיסת כוחות. היותו באנקר אצל שני המאמנים הוסיף לדינמו הרומני קילומטראז' ושעות מנוע, אבל קרב אותו לקצה גבול יכולתו. בגומלין נגד סלטיק כבש חובאן את השער השני והיה מהבולטים במגרש. גם נגד אינטר בסן סירו הוא היה משכמו ומעלה. ההתלהבות מביצועיו שכנעה את אחד מערוצי הספורט ברומניה לשדר את משחקיה של ב"ש, וגם הפעם הוא עשוי לתרום להעלאת הרייטינג בקרב חסידיו בפלוישט וסביבותיה.

בקיץ הקרוב יסיים חובאן את חוזהו בשורות האלופה, והחל מחודש ינואר הקרוב הוא פנוי להצעות. אם לשפוט לפי יכולתו הנוכחית, אפשר שיוצע לו לחתום על חוזה דיאטטי לעונה נוספת בטרנר, הרביעית ברציפות. ומי יודע, אולי הוא יילך בדרכם של הזרים שקיבלו פה מעמד מיוחד, כמו שורה אובארוב, מוראד מגמדוב וגוסטבו בוקולי. 

גורם המקורב למועדון הדרומי אומר: "חובאן השתלב בישראל ורואה בבאר שבע את הבית שלו, לא פחות מביתו ברומניה. יכול להיות שהוא ירצה להשתקע כאן, וייתכן שלא. מה שבטוח, הוא תמיד ישמח לחזור אלינו כתייר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי