רוסו: "במכבי ת"א כבר הזמינו טיסה להגרלה"

ההגנה הצהובה מבינה שזה לא יהיה פשוט
ההגנה הצהובה מבינה שזה לא יהיה פשוט |

כוכב העבר התייחס למפגש בספליט וסיפר על בילוי עם לוקה מודריץ' בתל אביב

(גודל טקסט)

ג'ובאני רוסו נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה הבכירה שלנו ואף לשגריר ישראלי בקרואטיה – וככזה הוא זכה לראיון מיוחד בעיתון "ספורצקי נובוסטי" והתייחס בעיקר למפגש הערב בין היידוק ספליט למכבי תל אביב (21:30), לאחר 1:2 לצהובים בשבוע שעבר בנתניה.

 

רוסו, שמ-2005 ועד 2007 היה חלק מפרויקט הגלאקטיקוס שנכשל בקריית שלום, מתח בראיון ביקורת על התנהלות מכבי ת"א, סיפר על הבעיות של הכדורגל הישראלי ואף חשף על מועמד שנפל לאימון מכבי חיפה.

 

 

"הם היו כל כך בטוחים שהם עוברים את היידוק, עד כדי כך שהם כבר הזמינו כרטיסי טיסה להגרלה של שלב הבתים בליגה האירופית", סיפר רוסו בראיון. במכבי ת"א הבהירו לא אחת כי הם מכבדים את היידוק ואת המסורת שלה באירופה, אבל רוסו בשלו.

 

Maccabi Tel Aviv, Giovanni Rosso & more in today's SN Sportske Novosti! pic.twitter.com/xkck02idJw

— Maccabi Tel-Aviv (@MaccabiTLVFC) August 24, 2016

 

"היידוק נראתה נורא במחצית הראשונה, שיחקה בלי אנרגיה, חזון וההצבה של השחקנים על המגרש היתה גרועה, אבל מכבי כבשה רק שער אחד ובמחצית השנייה זו היתה היידוק שונה, כזו שגם כבשה וגרמה למכבי ת"א להתקשות מולה".

 

רוסו במדי מכבי ת"א. הצהובים כבר חושבים על ההגרלה? (עדי אבישי)

 

לדבריו של ג'ובאני רוסו, שזכה לשחק במדי הנבחרת הקרואטית, הסיכויים הם 50 אחוז לכל קבוצה. "החסרון הגדול של מכבי תל אביב הוא היעדרו של טל בן חיים, שיהיה קשה מאוד להחליפו. כדי שהיידוק תעבור היא צריכה לשחק אמיץ וקשוח. יש לה בעיות בהגנה והיא צריכה להתמודד איתן". 

 

בראיונות שהעניק בישראל לאחר ההגרלה הבהיר רוסו כי למכבי תל אביב מצפה "גהינום" באצטדיון פוליוד בספליט, אבל בקרואטיה הוא התייחס לכך מעט אחרת: "האווירה לא תפחיד את שחקני מכבי, אבל היידוק צריכה לעלות עם הרגשה שהיא הפיבוריטית ולשחק בצורה כזאת. הלחץ יהיה על מכבי ת"א שיש לה אוהדים פחות משוגעים, אבל התקשורת בישראל תובענית ודורשת מהם להעפיל לשלב הבתים".

 

מכבי ת"א מתאמנת בפוליוד. הערב האצטדיון צפוי להתמלא (אודי ציטיאט)

 

לשאלה איזה שחקנים של היידוק לדעתו יכולים לשחק במכבי, השיב מי שמכיר היטב את ליגת העל: "השוער לוברן קליניץ', הקשר טוני סוסיץ' והחלוץ ניקולה ולאסיץ'. הם יכולים לשחק בקלות בהרכב, אבל מכבי מאוד זהירה ברכש זרים. אם יעלו לשלב הבתים הם יירכשו חלוץ". 

 

לדברי רוסו בישראל מאוד אוהבים כדורגלנים קרואטים ועל כך אמר: "אנחנו עושים עליהם רושם טוב. ב-2007 כשניצחנו את ישראל 3:4 במוקדמות היורו, לקחתי את לוקה מודריץ' ודריו סרנה לפאב בישראל. בכניסה לא רצו להכניס את מודריץ' בטענה שהוא עדיין קטין ומתחת לגיל 16. כולנו צחקנו והסברנו להם במי מדובר". 

רוסו במדי הנבחרת. לקח את מודריץ' לבלות בת"א (Gettyimages)

 

רוסו, שכיום נחשב לדמות מוערכת שאחראית על הבאת שחקנים קרואטים לישראל הוסיף: "הכדורגל הישראלי צועד בכיוון נכון. הם משקיעים במתקנים ויש יותר ויותר אוהדים במגרשים. לעיתים מגיעים 30 אלף למשחק בחיפה. אני חושב שהבעיה שלהם היא בנבחרת. יש להם מתקנים טובים ושחקנים מוכשרים, אבל המאמנים רובם ישראלים ואין להם ידע. גם באקדמיות לכדורגל אין מאמנים זרים. גם שחקנים צריכים לשרת בצבא שלוש שנים, וגם אם הצבא נותן להם לשחק זה לוקח מהם אנרגיה".

בין דבריו הרבים על מכבי ת"א, הוא גם חשף מועמד שכמעט והגיע לאמן את מכבי חיפה: גוראן ווצ'ביץ' בן ה-45, בעברו שחקן ברצלונה (שתי הופעות) שמועמדותו נפסלה מכיוון שבמכבי חיפה "שמעו עליו דברים רעים". רוסו הגן על המאמן כמובן וטען כי "מישהו דאג להפיץ עליו שקרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי