בתוך עצמו: פלורנטן פוגבה מגיע כדי לייצג את ארסנל

קרב על החולצה
קרב על החולצה | צילום: Gettyimages

בלם סנט אטיין יתארח ב-22:05 אצל יונייטד ויפגוש את אחיו. יוכין מתכונן

(גודל טקסט)

האם הפיכתו של שחקן מסוים לכוכב על עלולה להזיק לקריירה של אחיו, או דווקא להועיל לה? במידה והם משחקים בתפקידים שונים, והציפיות מהאח הפחות מוכשר לא עולות באופן לא פרופורציונלי, האופציה השניה הגיונית יותר, והיא נכונה מאוד לגבי פלורנטן פוגבה.

 

האח הגדול של פול, המשחק בהגנת סנט אטיין, רצה מאוד לקבל את ההגרלה מול מנצ'סטר יונייטד, והמזל האיר לו פנים. מאז הוא מקבל חשיפה חסרת תקדים בממלכה הבריטית, וזה פנומנלי מבחינתו. הרי חלום חייו הוא לשחק בפרמייר-ליג, ובמיוחד בארסנל – אהובת ליבו מאז שהוא זוכר את עצמו. אם יגבר על האח המפורסם והשדים האדומים, הוא ישמח את כל אוהדי התותחנים, ואז מי יודע – אולי אפילו הרכישה תהיה על הפרק.

 

 

כי פלורנטן פוגבה, גם אם לא ישתווה אף פעם לאח הקטן, הוא שחקן טוב בפני עצמו. הוא משמש בורג משמעותי באחת ההגנות היציבות והמוערכות ביותר בליגה הצרפתית. ב-9 המשחקים בהם שותף בליגה האירופית, ספגה סנט אטיין 5 שערים בלבד. ב-12 משחקיו בזירה המקומית, הוציאו הירוקים 8 כדורים בלבד מהרשת. מאז הוסט ממרכז ההגנה לעמדת המגן השמאלי ב-4 בשבועות האחרונים, בצעד מאולץ מצד המאמן כריסטוף גאלטייה, הוא גם מוכיח עד כמה מדובר בשחקן רב גוני. פוגבה האח לא רק פיזי וחסון. יש לו גם טכניקה לא רעה,  הוא מצטרף להתקפות ומסוגל לשלוח מסירות מסוכנות. לא כמו פול, כמובן, אבל אף אחד לא מצפה ממנו לכך. הוא בסך הכל צריך להיות פלורנטן.

 


האח הקטן והמפורסם ישאיר לו אבק? (AFP)

 

כל המשפחה תהיה ב-22:05 (ספורט2) באולד טראפורד כדי לחזות בקרב שהוגדר באנגליה כ-Pogbattle. גם מתיאס, האח התאום של פלורנטן, יגיע מהולנד, שם הוא משחק כחלוץ בספרטה רוטרדאם. זה מה שיפה אצל פוגבה – כל אחד בחר לעצמו תפקיד אחר על המגרש. הגיוון חוגג. למעשה, שני האחים הבוגרים יכלו בכלל להצטיין בטניס שולחן. כאשר היו בני 8, הם כיכבו במועדון בפרברי פאריס, זכו בתארים, ומתיאס אפילו היה אלוף לצרפת בקבוצת הגיל הרלוונטית. בסופו של דבר, התשוקה לכדורגל גברה על הכל, ופלורנטן עשה צעדים חשובים בקריירה במקביל לפול.

 

ב-2007, כאשר פול בן ה-14 הצטרף ללה האבר במולדתו, כבר נסע פלורנטן בן ה-16, יחד עם מתיאס, לסלטה ויגו. השניים בילו שנתיים באקדמיה בצפון מערב ספרד, למדו המון מבחינה טכנית וטקטית, אך בסופו של דבר הצעת החוזה של סלטה לא התאימה להם. פלורנטן שב לצרפת וחתם בסדאן מהליגה השניה, בזכות הקשרים של מאמנים שהכירו את פול דווקא. שלוש שנים בלבד מאוחר יותר, בקיץ 2012, בעוד פול עושה כותרות גדולות בזכות המעבר הסנסציוני ממנצ'סטר יונייטד ליובנטוס, ביצע גם פלורנטן מהלך חשוב מאוד. סנט אטיין שמה עליו עין, והוא שמח מאוד לחתום בשורות אחד המועדונים הבכירים במדינה, בדרך להגשמת שאיפות גדולות אף יותר.

 

לא הכל הלך חלק, אבל האופי של פלורנטן פוגבה עזר לו. כל השחקנים והמאמנים שעבדו איתו משבחים את המוטיבציה הגבוהה, את הנכונות להשקיע, ללמוד ולהשתפר, ובמקביל לתרום המון אנרגיות חיוביות בחדר ההלבשה. כפי שאמר מתיאס פוגבה, "פלורנטן הכי משוגע במשפחה שלנו". הוא לא מפסיק לשיר, לרקוד, לעשות שטויות, למתוח את כולם סביבו. אנשים אוהבים אותו, כי הוא אף פעם לא מתלונן, גם בתקופות בהן נאלץ לשבת על הספסל. בסוף הוא פילס את דרכו להרכב סנט אטיין, וכעת הוא מגיע לאולד טראפורד. "כל כך שמחתי לקבל את ההגרלה הזו. זה בדיוק מה שרציתי", הוא אומר.

 


אירוע משפחתי באולד טראפורד 

 

 

הקשר בין שלישיית האחים הדוק, והם מנצלים כל הזדמנות כדי לבלות ביחד, על אף שהם משחקים כעת במדינות שונות. הם מעודדים זה את זה, ואפשר היה לראות את פלורנטן פוגבה עם חולצת יובנטוס ביציעים בטורינו, כאשר פול היה עם הגברת הזקנה. הוא אפילו לבש את החולצה הכחולה של צרפת במהלך יורו 2016, על אף שהוא עצמו נולד בגינאה, ואף שוכנע לייצג את מולדתו. סיכויי ההעפלה למונדיאל ברוסיה קלושים, אבל אולי ב-2022 הם עוד יתמודדו זה מול זה בגביע העולם בקטאר. הכל יכול להיות. בינתיים, פלורנטן תומך בכל כוחו בפול בנבחרת.

 

ואולם, לא תראו אותו עם חולצת יונייטד באולד טראפורד. עבור אוהד תותחנים מושבע כמוהו, זה פשוט בלתי אפשרי. פלורנטן מאושר שאחיו עושה חיים משוגעים במדי השדים האדומים, אבל זה לא משפיע על ההעדפות שלו בפרמייר-ליג. לכן גם אין לו עדיין חולצה של יונייטד. הערב, כאשר יחליף את החולצות עם האח בתום שריקת הסיום, תהיה לו אחת. והוא מקווה לקבל אותה כמנצח.

 


רק אל תתנו לו חולצה של יונייטד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי