האיום המרכזי: על השדרוג האדיר של ג'נק טוסון

קורע רשתות
קורע רשתות |

חזר לטורקיה, הרשים את בשיקטאש שהעניקה ביטחון והשערים מיד הגיעו

(גודל טקסט)

ריקרדו קווארסמה וריאן באבל ישחקו ב-22:05 (ספורט1) באגפים של בשיקטאש ונחשבים לכוכבים לשמות המוכרים ביותר אצל יריבת באר שבע, אך הכוכב האמיתי עלול להיות שם פחות מוכר.

 

ג'נק טוסון, החלוץ החזק הוא זה שצריך להיות המוציא לפועל של הטורקים בייחוד כשווינסנט אבובאקר הקמרוני מושעה. עם מאזן של 15 שערי ליגה, הוא גולר אמיתי וברק בכר יהיה חייב לשים עין על החלוץ האימתני.

 

 

חלם להיות סקורר בבונדסליגה
חלוץ נבחרת טורקיה הוא בכלל יליד גרמניה שגדל בפרנקפורט. כמו כדורגלנים טורקים רבים שהוריהם היגרו לגרמניה ובהם מסוט אוזיל, אילקאיי גונדואן ואחרים, אביו גדל ליד פרנקפורט ועבד בשדה התעופה של העיר. הבן שיחק תחילה בקבוצות חובבים פורונהיים וראונהיים, אבל בגיל שש עבר לנערים של פרנקפורט.

 

הוא הגיע עד לנבחרות הצעירות של גרמניה מגיל 15 עד 21 ורשם שתי הופעות ושער בנבחרת הצעירה של המנשאפט, אבל אחרי שהבין שאין לו סיכוי להגיע לבוגרת קיבל הצעה לשחק בנבחרת טורקיה והשאר היסטוריה.

 

בפרנקפורט הוא לא ממש זכה לקרדיט. מיכאל סקיבה העדיף לתת קרדיט ליווני תיאו גקאס והותיר את טוסון מאוכזב על הספסל עם הופעה בודדות בבונדסליגה. טוסון כעס על יחס המועדון כלפיו ובעיקר אבא שלו, אבל סקיבה טען שהוא לא בטוח אם הילד הגרמני-טורקי מספיק מהיר לבונדסליגה למרות שיש לו יכולת שליטה טובה בכדור והוריד אותו לשחק בקבוצת המשנה בליגה השלישית.

 


טוסון, לא הגשים את עצמו בגרמניה (Gettyimages)

 

אביו פעל במהירות וסידר לו חוזה בגזיאנטפספור ששילמה רק חצי מיליון יורו כדי להחתימו. גקאס לעומת זאת כבש שער בודד, אולי חצי נחמה עבור טוסון.

 

כבר במשחק הראשון בגזיאנטפ התאקלם טוסון היטב עם צמד ב-3:2 לגלאסטראיי והשתלב במהרה. ההצלחה שלו לא נעלמה מעיני הקבוצות הגדולות. גלאטסראיי רצתה אותו, אבל הוא העדיף לעבור לבשיקטאש בארבעה מיליון יורו בעונת 2013/14 וזכה באליפות. פרנקפורט נשארה אצלו בלב: "אני עצוב שלא הגשמתי את החלום שלו לשחק בפרנקפורט, אבל מאז שהייתי ילד אהדתי את בשיקטאש. ישנתי כל לילה עם בגדים של הקבוצה אז אני מרגיש שהגשמתי את החלום שלי", אמר.

 

הפך למפציץ: "כולם כאן משפרים אותי"
אחרי שהגשים את החלום, טוסון הפך לשחקן מפתח אצל סנול גונש. בשנתיים וחצי הוא רשם בבשיקטאש 44 שערים ב־115 משחקים בכל המסגרות (28 ב-67 בליגה) והפך לכוכב.

 


השער הכי יפה בשלב הבתים (Gettyimages)

 

גונש ידוע בטורקיה כאחראי על הפיכתו לחלוץ מעולה אחרי שהיה אחראי להצלחתם של כמה מהסקוררים הגדולים במדינה בשנים האחרונות. את בוראק יילמאז הפך למפציץ בטרבזונספור, אותו הדבר עשה עם פרננדאו בבורסהספור ובשנה שעברה החזיר לחיים את מריו גומז בבשיקטאש. טוסון למד הרבה מגומז והצטער מאוד שעזב. הוא כבש שמונה שערים אשתקד אבל העונה זוהי עונת השיא שלו עם 16 שערים בכל המסגרות

 

טוסון כבש שער בודד בליגת האלופות בנוסף למשחקי הליגה אבל היה זה שער מרהיב נגד בנפיקה בשלב הבתים באלופות ב- 3:3. השער נבחר ליפה ביותר בשלב הבתים וגבר על כריסטיאנו רונאלדו ורוברט לבנדובסקי.

 

"אני לא רק משחק כדי להרוויח כסף, אני משחק עבור הקבוצה שלי. מאז שריאן באבל הגיע הוא שיפר אותי. גם אוגוזן, טולגאי וטליסקה עוזרים לי", העיד החלוץ לאחרונה.

 


גם בנבחרת הוא התאקלם (Gettyimages)

 

הוא מכונה "טוסון פאשה" על שם קומדיית קאלט טורקית מ־1976 בה שתי משפחות מתעמתות על שטח שלדברי כל צד שייך. כשהוא שורף שטחים ובעיקר קורע רשתות, המפציץ החדש של בשיקטאש עלול להיות הסכנה העיקרית של באר שבע. בכר יודע את זה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי