מה שעובר עליי: וואקמה יוכיח שהוא מתאים לטופ?

וואקמה
וואקמה | צילום: דני מרון

פתיחה נוצצת הובילה להצעות מליגות בכירות, אלא שדווקא אז משהו נתקע

(גודל טקסט)

יום שני ה-12 בדצמבר, הפועל באר שבע כוססת ציפורניים בהגרלת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית. הכדור יצא ושמה של בשיקטאש עלה. יש הטוענים ישר זה מפגש בלתי אפשרי.

 

מאז עבר ברק בכר על עשרות שעות של וידאו של הטורקים בניסיון לנתח את נקודות התורפה של היריבה. אחת המסקנות ובייחוד לאור החיסורים שצפויים בצד של האורחים היא לשוב לשחק דרך האגפים, נקודה שבה באר שבע בלטה בלא מעט משלבי העונה הראשונים.

 

 

הרבה מהמעמסה יפול על כתפיו הרחבות של טוני וואקמה. הניגרי שהפך בשנה האחרונה לסוג של אס ושובר שוויון עבור האלופה, נמצא בנסיגה גדולה מאז החלק הראשון של העונה, אבל בדיוק משחק כזה עשוי להשיב אותו לגדולה.

 


יש לו כתפיים מספיק רחבות? (אודי ציטיאט)

 

שחקן מיוחד
מאז נחת במועדון ההתאקלמות של הניגרי הייתה יחסית פשוטה. ג'ון אוגו שהיה חבר קרוב שלו עוד מהימים ששיחק ברעננה, לחץ עליו להצטרף וידע להם. השניים אף גרים באותו בניין והשמחה שמפגינים יחד מוסיפה לא מעט בתלכיד הקבוצתי במועדון.

 

וואקמה נחשב לבאנקר הכי גדול של ברק בכר בחלק הקדמי. הקיצוני בן ה-27 לא פספס משחק כשהיה כשיר ונחשב לדעת רבים לשחקן הטוב ביותר של הקבוצה. אגב, זהו המידע שקיבלו גם הטורקים.

 

"טוני הוא מסוג די מיוחד של שחקנים", העידו חבריו לקבוצה. "באימונים הוא נראה מעט נינוח וקשה לחשוב שזה אותו שחקן שרואים במשחקים. אבל השינוי שהוא עושה כשהוא עולה למשחק זה משהו מדהים", הוסיפו.

 


חברים קרובים, וואקמה ואוגו (אודי ציטיאט)

 

הפרשן אורי אוזן מנתח: "אני חושב שהוא השחקן הכי משמעותי בהתקפה של באר שבע. שחקן ששובר הגנה, מאוד חזק ופיזי. זו גם העונה הכי טובה שלו מבחינת שערים. באירופה לפעמים הוא משחק לפי הקצב האישי שלו ומאט את המשחק, אבל גם ברמה האירופית העליונות הפיזית שלו והמהירות בולטות".

 

בחלק הראשון של העונה הנוכחית הוא להט עם 11 שערי ליגה, אותה כמות שכבש כמו בכל עונת האליפות. משהו מאז דעך ובבאר שבע מנסים בכל עת להבין מדוע. "ברור שקבוצות למדו לסגור אותו. ראינו נגד מכבי תל אביב איך אלי דסה הקשה עליו", הוסיפו במועדון.

 

חולם על הפרמייר-ליג, יסתפק בטרנר?
לאור היכולת המרשימה, לא מעט גרסו כי תהיה זו העונה האחרונה שלו בישראל. אחרי קמפיין אירופי מוצלח של הקבוצה כולה קיווה וואקמה להצעות מעבר לים, אך למרות שהיה לו חלק מכובד בתוצאות הנהדרות באירופה, סחורה חמה בשוק הוא לא היה.

 


חלם על אנגליה, בינתיים הוא כאן (אודי ציטיאט)

 

הצעות קונקרטיות לא הונחה על שולחנה של אלונה ברקת ועכשיו עם הדעיכה הנוכחית, ייתכן והחלום להתקדם יישאר מאחור. "טוני יודע שבצמד המשחקים האלה הוא יכול לעורר לא מעט עניין. נקווה בשבילו וגם בשבילנו שזה מה שיהיה", אמרו בקבוצה.

 

וואקמה הוא השחקן הכי בטוח בשלישיה הקדמית. "הוא תמיד מושך שחקנים באחד על אחד, כמעט בלתי אפשרי להיות נגדו והוא גם מפנה את מליקסון", מנתח אוזן ומוסיף. "אם הוא יבוא חד היום, לבאר שבע יש סיכוי טוב להבקיע שער".

 

בסביבת השחקן מספרים כי החלום הגדול שלו הוא להגיע לפרמייר-ליג כשהוא נחשב לאוהד מושבע של ארסנל. אמנם מעבר למדי התותחנים לא נראה כמשהו אפשרי בקרוב מכיוון שהוא לא עומד בסטנדרט כדי לקבל רישיון עבודה בבריטניה, אבל אם ישוב ליכולת דווקא בבמות הגדולות, אולי בנבחרת ניגריה יתעוררו ומישהו בממלכה יחליט להשקיע.

 


ראוי לבמות הגדולות? (דני מרון)

 

"אני מניח שהוא לא יגיע לרמות הכי גבוהות באירופה, אבל הוא בהחלט ראוי לשחק באירופה. הוא כבר הוכיח את זה. אני מקווה בשביל באר שבע שהוא יישאר פה, כי יהיה כמעט בלתי אפשרי למצוא לו תחליף", טוען אוזן.

 

לאחר חצי ראשון מבריק של העונה ועצירה גדולה ביכולתו בחלק השני, אין מעמד טוב יותר מלהוכיח שמקומו מעבר לים דווקא מול בשיקטאש. ונגר יצפה?

 


לפחות יש לו מצב רוח (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי