אקס יובנטוס, מאמן הולנדי וקהל פאשיסטי: זה מה שמחכה לבאר שבע

הונבד
הונבד | טוויטר

בודפשט הונבד הדהימה אשתקד עם אליפות אחרי 24 שנה ותחכה לאלופה הישראלית. המאמן עזב והותיר חלל, אחד השחקנים הואשם במכירת משחקים באיטליה והקשר לצ'לסי ואייאקס. היכרות

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע תתמודד עם אלופת הונגריה הונבד בודפשט בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. המפגש הראשון יתקיים ב-11/12 ביולי, הגומלין שבוע לאחר מכן בבירת הונגריה. אז הנה לכם היכרות עם האלופה מארץ הגולאש.


בודפשט הוקמה כבר לפני 107 ונחשבת לאחת הקבוצות המעוטרות בהונגריה. לרשותה 14 אליפויות, אך זו שהגיעה אשתקד שברה בצורת של 24 שנה ונחשבה להפתעה גדולה בשל העובדה שלהונבד תקציב נמוך משמעותית מווידאוטון, דברצן ופרנצוורוש. למועדון יש גם שבעה גביעים. האצטדיון הביתי נקרא בושיק יוזף ומכיל עשרת אלפים מקומות. הקהל אגב נחשב אולי לחם בהונגריה כשגרעין האוהדים מזוהה בחלקו עם הזרם הפאשיסטי בהונגריה. למשחק הבית הם לא יגיעו בשל עונש רדיוס, אך חלקם צפויים להגיע לישראל. 


הסגל והמאמן

הונבד מחזיקה בסגל הרבה פחות מפואר מהעבר שלה כשהכוכב הגדול ביותר שיצא משורותיה הוא לא אחר מאשר פרנץ פושקאש האגדי. בסגל הנוכחי תמצאו כוכבים הרבה פחות נוצצים אבל כדאי לספור את מרטון אפל, חלוץ נבחרת הונגריה שהוזכר כאחרונה כמועמד לבאר שבע בצוותא עם מכבי חיפה. מלך השערים בליגה ההונגרית שכבש 16 שערים אשתקד עוד עשוי לעזוב בפגרה.



אוהדי הונבד, קהל חם ופאשיסטי (טוויטר) 


השוער דויד גרוף שיחק בעבר בליגות נמוכות באנגליה ובגרמניה ונמצא בסגל הנבחרת. עוד תמצאו קשר ניגרי שמשחק במועדון כבר חמש עונות בשם ג'ורג' איקנה. גם הבלם הקרואטי הוותיק איבן לובריץ' נמצא בסגל לאחר שחזר לקדנציה שניה במועדון. יחד עם זאת, הקפטן פטריק הידי עשוי לעזוב את המועדון.


את הקבוצה עזב המאמן מרקו רוסי, איטלקי בן 52, שנפרד אחרי חמש עונות מהמועדון ועבר לדונייסקה סטרדה הסלובקית. העזיבה נחשבה למכה למועדון מאחר והמאמן האיטלקי הוליך את הקבוצה לאליפות מפתיעה בניגוד לציפיות ועם כדורגל טקטי מהנה. רוסי נהג לשחק עם שלושה בלמים ובנה שלד צעיר שהדהים את הונגריה.


החליף אותו המאמן אריק ואן דר מיר ההולנדי. המאמן בן ה-49 שיחק במרבית הקריירה באוטרכט ושם החל את קריירת האימון שלו בקבוצות הנוער. הוא עבר בדוחה ושימש מאמן במטלורג דונייצק. הוא החל את העונה בקטאר, אך עזב אחרי תקופה קצרה.



לנזפאמה, פעם יובנטוס, היום לא משתכר יותר מדי (AFP)


הקשר הישראלי

מלבד החיזורים אחרי מרטון אפל, מי שגדל במועדון הוא אישטוון פישונט, מגדולי הזרים שנחתו כאן ומאמן נבחרת הונגריה הצעירה. בנוסף אם אתם רוצים קשר לישראל, עוד שחקן בולט בסגל הוא דוידה לנזפאמה. האיטלקי בן ה-30 גדל ביובנטוס ככישרון מבטיח ואף ביקר בישראל יחד עם הנבחרת הצעירה שהתמודדה עם ישראל בבלומפילד. הוא הספיק לעבור ביובנטוס, ברשיה ופארמה והגיע לקדנציה ראשונה בבודפשט ב-2013. אשתקד חזר למועדון וכבש 11 שערים. החלוץ היה מושעה למעלה משנה בשל פרשת מכירת משחקים באיטליה.


חיזוק מהגדולות

למועדון ההונגרי יש הסכם של טיפוח שחקנים צעירים עם מחלקות הנוער של צ'לסי ואייאקס ולא מעט כישרונות נודדים למבחנים באנגליה ובהולנד. אחד האחרונים לעשות זאת היה כישרון גדול שעונה לשם שון שאבולשוט.



מרקו רוסי, עזיבה שהותירה מכה 


משוכה לא פשוטה מחכה עבור החבורה של ברק בכר, אך היתרון באירוח המפגש הראשון בטרנר והמשחקים ללא קהל בבירת הונגריה (לאחר שירים הומופוביים ביציעים) עשויים להעניק יתרון לאלופת ישראל. עיתונאים בהונגריה טוענים שהעזיבה של רוסי תפגע מאוד באלופה המקומית וטענו כי באר שבע פייבוריטית מובהקת לצמד המפגשים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי