עכשיו התור שלך: תומאש פקהארט רוצה לפרוח מול מאמן נבחרת צ'כיה

פקהארט
פקהארט | אודי ציטיאט

אחרי שבחר בנגב כבית החדש, הצ'כי שסומן כילד פלא רוצה לסלול דרכו חזרה לנבחרת. במולדתו מבהירים: "אם לא היה לוקה בזריזות הוא היה אחד הטובים באירופה". 20:05: הופעה טובה מול פלזן תסדר חזרה לסגל?

(גודל טקסט)

קיץ שלם ניהלה הפועל באר שבע מסע חיפושים נרחב אחרי חלוץ רחבה, 9 קלאסי, שישדרג אותה. שמותיהם של יותר מ-20 מועמדים, כמעט מכל יבשת אפשרית, הוצגו לפני ברק בכר, בהם תותחים אמיתיים מסוגו של ארמנדו סידיקו, חלוץ נבחרת אלבניה ולוגאנו שעשה בית ספר לנבחרת ישראל בסמי עופר ונחת בסופו של דבר בלגיה ורשה. דודו גורש, שניסה לגונן על שער הנבחרת, טעם את נחת רגלו של האלבני הבינלאומי.


הפור נפל על תומאש פקהארט, ובסיומו של מו"מ מורט עצבים נסגרו הקצוות. מחלוקת בסוגיית סעיף השחרור עיכבה את החתימה על מסמכי העסקתו של הצ'כי הענק, וגם ריחוקה של באר שבע מחוף הים איים לפוצץ את העסקה. את הזיקה בין מקום העבודה לבין הים יצרה בת זוגו של השחקן, גולשת גלים מקצועית, ורק כאשר הובהר לה שרק 45 דקות נסיעה מפרידות בין העיר המדברית לבין חוף הים הקרוב ביותר (זיקים), נחה דעתה וניתן האור הירוק להשלמת המהלך.




ההתאקלמות של הצ'כי בקבוצתו החדשה הייתה מהירה יחסית. את הספתח הוא עשה במשחק אלוף האלופים, ובהמשך צירף למאזנו שני שערי ליגה המציבים אותו בראש טבלת המבקיעים של האלופה במסגרת המוגדרת בתור "הלחם והחמאה" שלה. למרות משחק הראש המשובח שלו, את שלושת שעריו עד כה כבש תומאש בעזרת הרגל. בהשפעת נתוני גופו המרשימים, התווספה הגבהת כדורי הגובה לרחבה לרפרטואר הטקטי של הקבוצה, מה שלא ממש מוציא את האוהדים מגדרם.



פקהארט, בינתיים הוכיח את עצמו (אודי ציטיאט)


בצוות המקצועי כבר גומרים עליו את ההלל. בניגוד לאיסק קואנקה, הקשר הספרדי בעל הרקורד המחייב והתפוקה הדלה עד כה במדים האדומים, פקהארט הספיק לפרוע שטרות, והוא בדרך הנכונה לקראת שלב הגשת הקבלות.


בצ'כיה לא יגידו זאת בקול רם, אבל לדעתם פקהארט היה יכול לבחור בליגה יותר תחרותית ובקבוצה יותר אטרקטיבית. "העונה שעברה הייתה אולי הכי טובה בקריירה שלו בא.א.ק אתונה. הוא היה מרוצה מאוד ביוון וכבש הרבה שערים. הוא רצה להמשיך שם, אבל בעיות כלכליות גרמו לו לעזוב ולחפש קבוצה חדשה", אומר יונאס ברטוש, עורך העיתון "ספורט" הצ'כי.



אחת המטרות של פקהארט הייתה תמיד להצליח בנבחרת הצ'כית. מגיל צעיר מאוד הוא שיחק בכל הנבחרות הצעירות של המדינה, ועד היום הוא הכובש מספר אחת של הנבחרת עד גיל 21 עם ממוצע כיבוש מרשים של 17 שערים ב-26 הופעות. ב-2010 הוא ערך בכורה בנבחרת הבוגרת ושיחק ביורו 2012. הטעות שלו הייתה כשהגיע לשחק בגרמניה באינגולשטאט ובנירנברג, שם איבד מקומו בנבחרת והמשחק האחרון שלו במדים הלאומיים היה לפני ארבע שנים.



יחזור לנבחרת דרך פלזן? (אודי ציטיאט)


פאבל יאנגה מהעיתון "אי דנש" מספר שבצ'כיה יש ויכוח גדול לגבי מי ישחק בחוד הנבחרת. התקשורת הצ'כית תומכת בהחזרתו לנבחרת, אבל המאמן קרל יארולים בוטח בפטריק שיק החלוץ של סמפדוריה. שיק היה אחד הסיפורים ההזויים של הקיץ, אחרי שלא עבר מבחן כשירות ביובנטוס ועבר לרומא בסכום מטורף של 42 מיליון יורו. הוא שיחק רק משחק אחד כמחליף בליגה ונפצע. לדעת יאנגה, יארולים טועה. "פקהארט הוא היום אחד החלוצים הטובים שיש לצ'כיה להציע. בכל מקרה, הוא צריך להיות בסגל. השנים הכי טובות עדיין לפניו. אישית, הוא נרגע והפך מיושב יותר. פעם היו לו בעיות מחוץ למגרש. הוא מתרכז הרבה יותר בכדורגל. הפועל ב"ש הביאה אותו בטיימינג הכי טוב. הוא יותר מרוכז אך ורק בכדורגל מאשר כשהיה צעיר".



ומה אומרים בבירת הנגב על פקהארט? "תומאש מוסיף לנו ממד של נוכחות, הוא נקלט מהר גם בזכות האישיות שלו. משמח אותי שהוא איתנו", מפרגן בכר. הגדלת מסגרת האשראי לצ'כי תלויה, לדברי גורם בקבוצה, בשינוי המערך – מחלוץ בודד לשני חלוצים. "תומאש יבוא יותר לידי ביטוי אם יוצב לידו עוד חלוץ שמבין אותו", אומרים בטרנר, "במתכונת הנוכחית, עם החלוץ הבודד, הוא לא מקבל מספיק כדורים ולבלמים קל יותר לחסום אותו".



יאנגה אומר שהחלוץ הצ'כי עשוי להיות הצלחה ענקית בבאר שבע: "פקהארט, שהחל בנוער של טוטנהאם על תקן ילד פלא שלא שיחק כלל בבוגרים, צבר הרבה ניסיון בליגות גדולות באירופה כמו אנגליה, גרמניה ויוון וגם בישראל הוא לומד דברים חדשים. אם לא היה איטי בתנועות שלו ולוקה בזריזות, הוא היה אולי אחד החלוצים הטובים באירופה. ב"ש בהחלט יכולה להיות הקבוצה המתאימה לו, בגלל שהוא משחק בקביעות ועשוי להיפך לאחד השחקנים החשובים במועדון".



פטריק שיק, ימשיך לקבל קרדיט? (Gettyimages)



פקהארט, בדומה לקבהא? (אודי ציטיאט)


עבור פקהארט, המשחק ב-20:00 (ספורט1) מול ויקטוריה פלזן הוא מבחן חשוב אם הוא רוצה לחזור לנבחרת. אם יצטיין נגד מוליכת הטבלה הצ'כית, אין ספק שאפילו המאמן הצ'כי כבר לא יוכל להתעלם ממנו. מרוואן קבהא כבר עשה את זה, עכשיו התור שלך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי