אסטנה לא לבד: 10 ההשפלות הגדולות של הישראליות באירופה

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אתר רשמי

הקזחים הפכו לקבוצה היחידה שמככבת פעמיים ברשימה עם 0:3 על הפועל ת"א ו-0:4 על מכבי ת"א. גם הדייגים מנורבגיה ואיי פארו ברשימה לצד ברצלונה וקרקוב וכמובן ההולנדים חסרי הרחמים

(גודל טקסט)

 ההפסד 4:0 של מכבי תל אביב בקזחסטן לאסטנה במסגרת המחזור השלישי בשלב הבתים מצטרף לרשימה ארוכה של השפלות קשות שספגו קבוצות ישראליות באירופה.

מתוך המבחר הלא קטן בחרנו עבורכם רשימה סובייקטיבית של 10 ההשפלות הכי גדולות. בנוסף הכנו לכם סקר ובו תוכלו לקבוע בעצמכם מאת השפלה הכי קשה באירופה.

מקום עשירי: 7:0 בבית להפועל באר שבע מול ברצלונה (עונת 1995/96)
ג'ורדי קרויף, שאחראי למדחדל של הערב כמאמן מכבי ת"א, סיפר שהסקאוט של ברסה הטעה את השחקנים בכוונה לגבי חוזקתה של היריבה. ואכן קרויף הצעיר, אוסקר גרסיה, איבן דלה פניה וחבריהם הגיע לווסרמיל בשיא הרצינות ולכן שחקניו של המאמן ד'אז ויקו חדד מקבלים הכנה.


דלה פניה (במרכז). השתתף בחגיגה


מקום תשיעי: 5:1 בבית לבני סכנין מול ניוקאסל (עונת 2004/05)

בניוקאסל שיחקו אז אלן שירר (שסיים עם שלושער) ופטריק קלויברט (צמד) ועדיין המגפייז לא היה בדיוק מאריות הפרמייר-ליג. ומדובר במשחק בית מה שמכניס את הבחורים של אייל לחמן לרשימה.

מקום שמיני: 2:1 להפועל ת"א בחוץ מול ואדוז מליכטנשטיין (עונת 2011/12)
ו
אדוז של אז שיחקה בליגה השנייה בשווייץ ועדיין מדובר בנציגה ממדינה שמדורגת בשיפולי המאייה השנייה בעולם. ההנחה לדרור קשטן ושחקניו היא שמדובר היה במשחק גומלין אחרי 0:4 במשחק הראשון בבלומפילד.

 

מקום שביעי: 3:2 למכבי חיפה בחוץ מול קלקסוויקר מאיי פארו (1995/96)
למה זה בפנים? כי אצל הירוקים שיחקו עדיין אייל ברקוביץ' וחיים רביבו לפני שעברו לאירופה ומדובר בקבוצה חובבנית שעוסקת בעיקר בחקלאות ובדיג. למה יחסית נמוך? כי היה מדובר במשחק גומלין אחרי 0:4 בקריית אליעזר.


רביבו. קרה במשמרת שלו (עדי אבישי)

מקום שישי: 5:0 לבית"ר ירושלים בחוץ נגד ויסלה קרקוב (2008/09)
למה זה בפנים? כי מדובר בין שתי קבוצות שוות על הנייר ובמוקדמות ליגת האלופות, עובדה שיצחק שום נזרק אחרי ההשפלה הזאת. למה יחסית נמוך? כי היו יותר גרועים ממנו


מקום חמישי: 6:0 לבית"ר ירושלים בחוץ נגד בנפיקה (1997/98)

שוב הצהובים שחורים מככבים. הפעם הם הגיעו כאלופים למוקדמות מול אלופת פורטוגל ועם אחד הסגלים הנוצצים בתולדותיהם ופשוט התפרקו כמו קבוצת נוער. עובדה שבגומלין ניצחה בית"ר 2:4.

מקום רביעי: 3:0 להפועל תל אביב בחוץ מול אסטנה (2014/15)
הקזחים כנראה אוהבים את הישראליות אבל מה שמפריד בין שתי השפלות שאז אסטנה היתה קבוצה חלשה יותר.


עמוס. גם הוא נצרב על ידי הקזחים (עדי אבישי)

מקום שלישי: 4:0 למכבי תל אביב בחוץ מול אסטנה (2017/18)
אסטנה השתפרה אבל הצהובים על הנייר הרבה יותר טובים ומנוסים מהאדומים של לפני שלוש שנים. וגם 4:0 זה יותר משפיל מ-3:0.


מקום שני: 5:1 לבית"ר ירושלים בחוץ מול בודו גלימט הנורבגית (1996/97)

מצד אחד קבוצה שתזכה באותו עונה באליפות ישראל עם שמות כמו רונן חרזי איציק זוהר ואלי אוחנה, מצד שני חבורה שרוב שחקניה עוסקים בדיג.


מקום ראשון: 10:0 בחוץ להפועל באר שבע מול רודה (1997/98)
נכון שהמשחק היה לפרוטוקול לאחר שההולנדים ניצחו בווסרמיל 1:4 במשחק הראשון, והקבוצה מהנגב ירדה באותה עונה. ועדיין 10:0. ועוד לפאקינג רודה. צריך להוסיף?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי