180 מיליון יורו פחות מאמבפה: קוטרונה הוא נקודת האור של מילאן

פטריק קוטרונה
פטריק קוטרונה | Gettyimages

אחרי מסע הרכש הביזארי בקיץ, מי שמוביל את התקפת מילאן הוא דווקא החלוץ הצעיר שכבש כבר 12 שערים בכל המסגרות. הערב (20:00, שידור משולב בספורט1) הוא ינסה להוביל את הרוסונרי בדרך היחידה לצ'מפיונס

(גודל טקסט)

מילאן תשחק הערב (חמישי, 20:00, פריצות בספורט1) בבולגריה בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית מול לודוגורץ הבולגרית. לאחר קיץ בו השקיע המועדון סכום של מעל ל-210 מיליון יורו עבור שחקני רכש, הפרויקט של המילאנזים על סף התמוטטות. אך בכל זה יש נקודת אור אחת – קוראים לה פטריק קוטרונה. החלוץ בן ה-20 שהחל להתבלט כבר בשנה שעברה, כבש עד עתה העונה 12 שערים בכל המפעלים. אצל הרוסונרי אמרו עליו: "אנחנו לא צריכים את קיליאן אמבפה שעלה לפ.ס.ז' 180 מיליון יורו, יש לנו את פטריק קוטרונה שקיבלנו בחינם".

המספרים של החלוץ האיטלקי הצעיר מתחלקים באופן כזה: חמישה שערים בליגה, חמישה בליגה האירופית ועוד שני שערים בגביע. בליגות הגדולות של אירופה קשה למצוא שחקן בגיל 19-20 שמככב בקבוצה הראשונה, לרוב הם פשוט מושאלים לקבוצות קטנות יותר. אם מסתכלים על כישרונות אחרים ביבשת, רק אמבפה כבש נכון לנקודת זמן זו יותר ממנו (15 בכל המפעלים). החלוץ יגיע למשחק הערב לאחר שכבש צמד במשחק הליגה האחרון מול ספאל (0:4).

וינצ'נזו מונטלה, מאמן הנוכחי של סביליה, נתן צ'אנס לילד כבר בעונה שעברה כשהיה בנוער של מילאן. קוטרונה נולד בעיר קומו שנמצאת לא הרחק ממילאנו, והתבלט כבר בגיל שבע בטורניר מקומי, דבר שמשך את עיני הסקאוטרים של אינטר ומילאן. לדברי אביו פסקוול, מילאן היו רציניים יותר כשביקשו להחתים את בנו לאקדמיה שלהם, לעומת אנשי אינטר שהיו מהוססים. האיש שהביא אותו הוא מאורו ביאצ'נסי – שהביא גם את השוער ג'יג'י דונארומה, הקשר מנואל לוקטלי והמגן הימני דוידה קלבריה – פגע בול עם קוטרונה. פרשנים מקומיים משווים אותו לפיליפו אינזאגי האגדי שכיכב במדי מילאן בעשור הקודם.

עד העונה ילד הפלא של מילאן היה דונארומה, אבל העונה הצטרף אליו החלוץ שבכלל היה אמור לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת, אבל אחרי שהפגין ניצוצות כבר מתחילת העונה הוחלט להשאירו, ובמקביל למכור את קרלוס באקה לוויאריאל. הילד פרע שטרות מהר וכבש כבר במחזור הראשון בניצחון על קרוטונה (0:3) ושער ניצחון על שקנדיה המקדונית בגומלין של הפלייאוף בליגה האירופית. מחוץ לאיטליה הפרשנים טוענים שהחלוץ הוא ההוכחה לכך שצעירים יכולים לככב בקבוצות האם שלהם. זה קרה לסרחיו בוסקטס בברצלונה, תומאס מולר בבאיירן מינכן, סרז' אורייה בפ.ס.ז' ועכשיו גם לקוטרונה.

פטריק קוטרונה. נקודת האור היחידה (gettyimages)
פטריק קוטרונה. נקודת האור היחידה (gettyimages)

במילאן הבינו מהר מה יש להם ביד והאריכו את חוזהו עד 2021 כדי שלא יחטפו להם את הטאלנט. החלוץ שיחק בכל הנבחרות הצעירות של איטליה כולל בזו שסיימה במקום השני באליפות אירופה האחרונה (עד גיל 19). מונטלה אמר עליו בעבר: "הוא התקדם מאוד באימונים והוא מוכיח את עצמו. הוא רק צריך להישאר עם הרגליים על הקרקע. אני מאמין שיש לו מקום בקבוצה גם אם יש כמה חלוצים כמו אנדראה סילבה וניקולה קליניץ'". קפטן מילאן, והרכש הגדול מיובנטוס לאונרדו בונוצ'י החמיא לו גם כן: "לקחתי אותו תחת חסותי. הוא מזכיר לי את אנדראה בלוטי".

גם המאמן הנוכחי ג'נארו גאטוסו שמאמין בצעירים שגדלים במחלקת הנוער, החליט להפוך את קוטרונה לחלוץ המוביל של הרוסונרי. "הוא צריך יותר רצון להתקדם ולגדול כשחקן. אני מקווה שעם תמיכה של כולם הוא ישחק עם יותר ביטחון בעתיד. לפעמים הוא מאבד יותר מדי כדורים ולפעמים לא קורא מספיק טוב את אירועי המשחק. הוא פחות שחקן שלם מקאליניץ', ופחות טכני מאנדרה סילבה, אבל הוא עובד קשה ומצליח בניגוד לכל התחזיות". אם קוטרונה יתמיד ביכולת שלו, למילאן יהיה עוד נכס שיוכל לכסות את ההפסדים הגדולים שלה בקרב על הפייר פליי הפיננסי. 

אמבפה וניימאר. מי צריך לשלם מיליונים? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי