צפו בתקצירים: 2:3 דרמטי לדורטמונד, ארסנל הביסה

מישי בטשואיי
מישי בטשואיי | AFP

בטשואיי השלים צמד בתוספת הזמן כדי להעניק לקבוצתו מקדמה לגומלין, אוזיל ומחיטריאן הובילו את התותחנים ל-0:3 על אוסטרסונד. וגם: 2:2 לדאבור בסוסיאדד, מילאן לא התקשתה בלודוגורץ. כל התקצירים מיד באתר

(גודל טקסט)
שלב 32 הגדולות של הליגה האירופית נמשך הערב (חמישי), וחציו הראשון של הערב היה רווי באירועים, שערים וכוכבים. ארסנל עם רגל וחצי בשמינית הגמר בזכות ניצחון משכנע בשבדיה על אוסטרסונד, אריץ אדוריס הפך למלך השערים העונה במפעל כשבילבאו הביסה במוסקבה את ספרטק, דורטמונד כמעט הובכה מול אטאלנטה וניצלה בזכות מישי בטשואיי ודאבור וזלצבורג השיגו מקדמה לגומלין לאחר המפגש הראשון מול סוסיאדד.


עוד בין המשחקים המוקדמים הערב, מריו באלוטלי וניס איבדו בביתם יתרון כפול ונכנעו 3:2 ללוקומוטיב מוסקבה, מילאן תשוב מבולגריה עם 0:3 על לודוגורץ, מארסיי גברה על בראגה ובמשחק שפתח את הערב הפכה ספורטינג לישבון פיגור מוקדם מול אסטנה ל-1:3 תוך שמונה דקות.




אוסטרסונד – ארסנל 3:0
אחת ההפתעות היותר נעימות וגדולות באירופה לעונת 2017/8, אוסטרסונד הקטנה שעשתה תוך שנים ספורות את הדרך מהליגה הרביעית בשבדיה ועד לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, תסיים את דרכה במפעל. נכון, יש עוד את הגומלין בלונדון בשבוע הבא, אבל אפשר לומר שארסנל לא תובס בביתה – והיא צריכה לספוג לפחות שלושה שערים כדי לספוג הדחה משפילה.


פייר אמריק אובמיאנג לא יכול לשחק בליגה האירופית, אבל הנריק מחיטריאן פתח בהרכב לצד מסוט אוזיל ודני וולבק וכבר בדקה ה-13 עלו האורחים ליתרון משער של נאצ'ו מונריאל. עצמי של סוטיריוס פפאינופולוס הכפיל את היתרון בדקה ה-24 ומחיטריאן בישל לאוזיל את השער שקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-58, לא לפני שטום פטרסון החמיץ פנדל לזכות המארחת בדקה ה-90. ארסנל, סביר להניח, תערוך רוטציה רחבה עוד יותר בגומלין כדי להתכונן כראוי לשני המשחקים מול מנצ'סטר סיטי בגמר גביע הליגה ובפרמיירליג.



מונריאל כבש ראשון, ארסנל לא התקשתה להבקיע פעמיים נוספות (AFP)


בורוסיה דורטמונד – אטאלנטה 2:3 ׁ(לחצו כאן לצפייה בתקציר)

הצהובים שחורים עם ניצחון דרמטי בתוספת הזמן. ההתחלה הייתה מבטיחה מבחינתם, כשאנדרה שורלה בדקה ה-30 מצא את הרשת, אבל מהפך בזק של יוסיפ איליצ'יץ' (51 ו-56) סידר לאטאלנטה יתרון משמעותי מאוד לקראת הגומלין. מישי בטשואיי שוב כבש, בפעם הרביעית בשלושה משחקים ראשונים במדי הגרמנים, ולמזלו של פטר שטוגר מנע הפסד ראשון בכל המסגרות ב-2018. חשבתם שזה הסוף? עמוק בתוספת הזמן הבלגי השלים צמד, העלה את מאזנו לחמישה שערים בסך הכל והעניק ניצחון מאוד משמעותי.



שורלה כבש ראשון, דורטמונד הסתבכה מצמד של איליצ'יץ' עד שהגיע בטשואיי (AFP)


לודוגורץ – מילאן 3:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

פטריק קוטרונה בן ה-20 הוא בהחלט מנקודות האור של מילאן העונה, בין שלל שחקני הרכש שהגיעו דווקא הוא מספק את הסחורה ושומר את קבוצתו של ג'נארו גאטוסו בעניינים. החלוץ הצעיר מצא את הרשת של הבולגרים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, הוא נדחף ברחבה וסידר לריקרדו רודריגס בעיטת פנדל שבדקה ה-64 קבעה 0:2. פאביו בוריני בדקה ה-92 העלה את הרוסונרי ל-0:3 שכנראה סגר סופית את הסיפור עוד לפני הגומלין בסן סירו.



קוטרונה והרוסונרי חוגגים בבולגריה (AFP)


ניס – לוקומוטיב מוסקבה 3:2

איזה משחק מטורף הערב בצרפת. מריו באלוטלי, המלך של ניס, העלה את מאזנו במשחק לשני שערים אחרי שכבש בדקה הרביעית ובדקה ה-28 מהנקודה הלבנה, אלא שמנואל פרננדס עם שלושער משוגע בדקות 45 (פנדל), 69 ו-77 העניק לרוסים, מוליכי הטבלה בארצם, ניצחון אדיר. בדקה ה-67 ניס אף נותרה בעשרה שחקנים, אחרי שראסין קולי ספג כרטיס אדום.



מנואל פרננדס חוגג שלושער מדהים (AFP)


ריאל סוסיאדד – רד בול זלצבורג 2:2 ׁ(לחצו כאן לצפייה בתקציר)
מואנס דאבור השלים 90 דקות ולא כבש מול הבאסקים, אבל היה שותף לתיקו שהושג בדקה ה-94. שער עצמי של מיקל אויארסבאל העלה את האוסטרים ליתרון אחרי 24 דקות, אלברו אודריוסולה (57) ועדנאן ינוזאי (80) הפכו לזכות סוסיאדד וארבע דקות בתוספת הזמן היפני טקומי טקומי מינמינו קבע 2:2 שמשמעותו שני שערי חוץ יקרים מפז לזלצבורג.



האוסטרים חוגגים עמוק בתוספת הזמן את ה-2:2 (AFP)


ספרטק מוסקבה – אתלטיק בילבאו 3:1
נציגה רוסית שפחות הצליחה הערב הייתה ספרטק, אלופת רוסיה, שספגה פעמיים ממלך השערים של המפעל העונה אריץ אדוריס ונכנעה בסופו של דבר 3:1. אדוריס העלה את מאזנו העונה לשבעה שערים במפעל ובסך הכל הוא הבקיע 30 שערים בליגה האירופית ב-43 משחקים בקריירה. מדהים. מעבר לאדוריס (22 ו-39), מיקל ריקו בדקה ה-45 כבש את השלישי לבילבאו, לואיז אדריאנו רק צימק בדקה ה-60.

Aritz Aduriz is now the fourth player ever to score 30 goals in the Europa League.

Taking him a total of 43 games. pic.twitter.com/aljldTm9In

— Squawka Football (@Squawka) February 15, 2018

מארסיי – בראגה 0:3
המארחים המשיכו את היכולת הטובה מהליגה הצרפתית ולא התקשו להביס בביתם את הפורטוגלים. אלרי ג'רמיין כבש אחרי ארבע דקות, הכפיל את התוצאה בדקה ה-69 ופלוריאן טאובין הנהדר חתם בדקה ה-74.


אסטנה – ספורטינג ליסבון 3:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
המארחת, שהדיחה את מכבי תל אביב בשלב הבתים, עלתה ליתרון מוקדם משער של מרין טומאסוב (8) הקרואטי בבעיטת יעף וירדה להפסקה ביתרון. למחצית השניה עלו הפורטוגלים בכוחות מחודשים והשיגו מהפך אדיר בשמונה דקות. כבר בדקה ב-48 סחטה פנדל אותו הבקיע בקלילות ברונו פרננדס. כעבור שתי דקות פרץ מרקוס אקוניה מצד שמאל כשהוא משכיב שני שחקנים והגביה לרחבה, משם המשיך גלסון מרטינס עם בעיטה לרשת. לא עבר הרבה זמן וזה כבר הפך לחגיגה של האורחים: עוד כדור נהדר של אקוניה מצא את דרכו לתוך הרחבה של אסטנה, פרננדס המשיך במסירת רוחב וסיידו דומביה בעט פנימה וקבע 1:3. הקזחים ניסו לחזור אבל אז הורחק יורי לבננקו בצהוב שני (62) וכך נותרה התוצאה בעינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי