צפו בתקצירים: מואנס דאבור וזלצבורג יצאו עם 1:2 ענק בדורטמונד

ברישה
ברישה | Gettyimages

שמינית גמר הליגה האירופית: 90 דקות מצוינות לחלוץ שקירב את האוסטרים לרבע הגמר. גם ארסנל (0:2 אצל מילאן), אתלטיקו (0:3 בבית על לוקומוטיב) וליון (0:1 אצל צסק"א ונאתכו) עשו צעד גדול. הגומלין בשבוע הבא

(גודל טקסט)
ארסנל עשויה עוד להציל את העונה שלה לאחר שניצחה בסן סירו 0:2 את מילאן ועשתה צעד ענק לעבר רבע הגמר של הליגה האירופית. כזכור זכייה במפעל תעניק כרטיס נוסף לליגת האלופות והתותחנים שמצויים 10 נקודות מתחת למקום הרביעי בפרמיירליג איבדו סיכוי מעשי להשיג את הכרטיס דרך הליגה.


מואנס דאבור אמנם לא כבש אבל השלים 90 דקות באחד המשחקים הטובים של רד בול זלצבורג אי פעם, 1:2 בזיגנל פארק אידונה על בורוסיה דורטמונד. גם הליגיונר הבכיר השני שלנו, ביברס נאתכו פתח וסגר משחק, אבל ירד מאוכזב לאחר שצסק"א הפסידה בבית 1:0 לליון.




ב-22:05 יושלם השלב עם ארבעה משחקים נוספים: לאציו – דינמו קייב, לייפציג – זניט, ספורטינג – פלזן, מארסיי – בילבאו.


דורטמונד – זלצבורג 2:1 
צמד של ואלון ברישה הקוסוברי, אחד בפנדל מפוקפק, הנחיל לשוורצגלבן הפסד ראשון ב-2018 ואחרי 13 משחקים. דאבור הגיע להזדמנות הטובה ביותר במחצית השנייה אבל הכדור שלו הורחק מקו השער. האוסטרים פתחו בסערה את המחצית השנייה, עלו ל-0:2 ונסוגו אחורה באופן טבעי, אלא כל מה שהגרמנים הצליחו להשיג היה שער אחד של שורלה. משימה קשה לדורטמונד בגומלין אבל לא בלתי אפשרית.



דאבור. הגיע למצב מצוין במחצית הראשונה (Getty)


הרכבים
דורטמונד: רומן בורקי, יוליאן וייגל, סוקרטיס, עומר טופרק, מרסל שמלצר, גונסלו קסטרו, מוחמד דאוד, אנדרה שורלה, מרקו רויס, מריו גצה, מיצ'י בטשואי.


זלצבורג: אלכס ולקה, שטפאן ליינר, אנדרה רמאלו, דולייה צ'לטה-צאר, אנדראס אולמר,  דידאייה סמאסקו, ואלון ברישה, אמאדו היידארה, קסבר שלאגר, הי-צ'ין הונג, מואנס דאבור.


מהלך המשחק
דקה 40 – הונג הקוראיני הגיע מול בורקי, שוער דורטמונד הדף  ודאבור נגח את הריבאונד למסגרת רק שטופרק הגיע משום מקום, הדף מהקו ומנע מהישראלי לחגוג.


דקה 44 – שוב דאבור והפעם עם מסירה להונג שירה למשקוף.


דקה 49, 0:1 לזלצבורג – טופרק תפס את הונג מחוץ לרחבה ועזב אותו עם הכניסה לרחבה מול פניו של שופט הרחבה, אבל השופט בכל זאת שרק לפנדל. מפוקפק בהחלט. ברישה האלבני ניגש לבעיטה מ-11 מ' ובעט שמאלה ופנימה.


ברישה כובש את ה-0:1 לזלצבורג (Getty)  


דקה 57, 0:2 – ליינר יצא למתפרצת על קו ימין והעביר כדור רוחב למרכז ואחורנית וברישה הניף רגל מ-14 מ' לרשת הגבוהה/



גצה לא מאמין. גם אנחנו (Getty)


דקה 63, 2:1
– פולישיץ' המחליף דהר על קו ימין והעביר על פי השער ושורלה הגיע במרוצה ודחק את הכדור לרשת.


מילאן – ארסנל 2:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
שתי הקבוצות הגיעו למשחק במומנטום שונה לגמרי. הרוסונרי לוהטים (13 משחקים ללא הפסד) בעוד התותחנים כבויים עם ארבעה הפסדים רצופים כולל אחד בגמר גביע הליגה. אלא שמתחילת המשחק ובמשך מחצית שלמה היתה רק קבוצה אחת על המגרש: ארסנל. זה התבטא רק בשני שערים הראשון של הנריק מחטריאן בשער בכורה במועדון, וארון ראמזי מבישול של מסוט אוזיל (שהגיע למעורבות בשער מספר 100 – 63 שערים ו-37 בישולים).


המחצית השנייה התנהלה רובה ככולה בשטח המגרש של התותחנים אבל שחקני מילאן גילו חוסר מחץ משווע (בעיטה אחת למסגרת מ-11 ניסיונות) וייאלצו ככל הנראה להיפרד מהמפעל. נתון ססטיסטי מדהים: לא רק שארסנל ניצחה משחק חוץ אחרי ארבעה הפסדי חוץ בליגה, היא גם ניצחה בתלבושת הנאחס שלה.


Two jinx have been broken tonight:

We've won an away game
We've won a game in our blue kit.

Arsenal

— Danny Welbeck (@WelBeast) March 8, 2018


הרכבים
מילאן: ג'יגי דונארומה, ריקרדו רודריגס, לאונרדו בונוצ'י, רומאניולי, קלאבריה, ג'קומו בונאונטורה, לוקאס ביגליה, פרנק קסי, הקאן צ'לאנהולו, סוסו, פטריק קוטרונה.


ארסנל: דויד אוספינה, קאלום צ'יימברס, שקודראן מוסטפי, לורן קוסיילני, סיאד קולאשינץ, גרניט ג'אקה, ארון רמזי, ג'ק וילשייר, מסוט אוזיל, הנריק מחטריאן, דני וולבק,


מהלך המשחק

דקה 15, 0:1 לארסנל – מחטריאן קיבל כדור עומק ובעט לעבר המסגרת, בונוצ'י הושיט רגל שינה את מסלול הכדור ושלח את דונארומה להוציא אותו הרשת. השער הראשון של הארמני בארסנל.



מחטריאן. שער חוץ יקר (AFP)


דקה 45, 0:2 – ארבע דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית חת אוזיל בכדור עומק את הגנת הרוסונרי והותיר לראמזי לרקד ברחבה, לעבור את דונארומה ולהיכנס עם הכדור לרשת.


Mesut Ozil has been directly involved in 100 goals for Arsenal (37 goals, 63 assists)

— Tom Ede (@TomEde1) March 8, 2018


צסק"א – ליון 1:0 (לחצו כאן בתוספת הזמן)
עמוק בתוספת הזמן של המשחק הגיע ביברס נאתכו להזדמנות מצוינת ברחבה של האורחת אבל בעט החוצה והקשה עוד יותר על קבוצתו את העלייה לרבע הגמר. הצרפתים, שיארחו את גמר הליגה האירופית, התקשו כמו הרוסים לפתח משחק טוב בשל תנאי מגרש קשים אבל נהנו בדקה ה-68 משער של מרסלו שנגח מקרוב פנימה כדור קרן של ממפיס דפאיי כדי לקבוע את תוצאת המשחק.



נאתכו. פתח וקיבל צהוב בדקה ה-66  (AFP)


אחרי 68 דקות מאופסות גם בגלל תנאי המגרש הקשים נגח מרסלו מקרוב כדור קרן של ממפיס דפאיי כדי לקבוע 0:1 לליון.


אתלטיקו – לוקומוטיב 0:3 (לחצו כאן וצפו בתקציר) 
לחבורה של דייגו סימאונה היה ברור שהמוליכה הרוסית היא יריבה חזקה בהרבה מקופנהאגן אותה הדיחו הקולצ'ונרוס בסיבוב הקודם בקלות. אלא שכבר אחרי 22 דקות של לחץ בלתי פוסק מצד המקומיים התקדם סאול ניגס באין מפריע עם הכדור ומכ-30 מ' טיווח אותו לרשת הגבוהה, 0:1 לאתלטיקו.



ניגס חוגג שער אדיר (AFP)


את המחצית השנייה פתחו המארחים בסערה ודייגו קוסטה ניצל השמטת כדור של שוער לוקומוטיב כדי לדחוק את ה-0:2. בדקה ה-93 חתם קוקה את תוצאת המשחק לאחר שחואן פראן חטף כדור סמוך לרחבה, חדר פנימה והשאיר לו כדור על מגש, 0:3.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי