חמישי, 22:05 (ספורט4): זלצבורג -לאציו. דאבור: מאמינים בחלום

מואנס דאבור
מואנס דאבור | AFP

גומלין רבע גמר הליגה האירופית: האוסטרים בפיגור 4:2 מהמשחק הראשון. נאתכו וצסק"א יארחו את ארסנל בתקווה לעשות לה רומא (4:1 לתותחנים בראשון). ספורטינג מול אתלטיקו (2:0 בראשון), מארסיי מול לייפציג (1:0)

(גודל טקסט)

ארבעת משחקי הגומלין ברבע גמר הליגה האירופית יתקיים הערב (22:05, שידורים ישירים בערוצי ספורט1), פחות מ-24 לפני הגרלת חצי הגמר שתתקיים ביום שישי בניון, שווייץ. השאלות המרכזיות: האם זלצבורג מסוגלת להדיח לאציו כשהיא גוררת פיגור 4:2 מהמשחק הראשון באולימפיקו, ייתכן שצסק"א יכולה להתחפש לרומא ולמחוק פיגור 4:1 מהמשחק הראשון באמירויות?

וגם: איך ישחקו שחקני ספורטינג ליסבון ש-19 מהם הושעו מיד לאחר ההפסד 2:0 לאתלטיקו מדריד בוונדה מטרופוליטנה, השעיה שבוטלה אחרי שלושה ימים. האם לייפציג תמנע ממארסיי מה שעשתה בשני משחקי הנוקאאוט הקודמים – ניצחון בהפרש של שני שערים, כדי לשמור יתרון שביר של 0:1.

זלצבורג – לאציו (4:2 בראשון, שידור ישיר בספורט4)
מואנס דאבור נבחר במשחק הראשון באולימפיקו על ידי ה"גאזטה דלו ספורט" לשחקן המצטיין של זלצבורג אחרי שסחט פנדל ובישל שער ובעיתון ציינו שבגומלין לאציו תצטרך להיזהר ממנו, אבל השאלה האם זלצבורג אכן תתאושש על חשבון הביאנקוצ'לסטי שמפגינה באחרונה כדורגל מצוין. לאציו צמודה לרומא במקום השלישי עם 60 נקודות כל אחת בליגה ולא הפסידה שבעה משחקים בכל המסגרות. זלצבורג עוד לא הפסידה באירופה העונה בבית והיא האלופה היחידה שנותרה במפעל. דאבור צריך לא רק להבקיע אלא להיזהר מספיגת צהוב שימנע ממנו אם וכאשר לשחק במשחק הראשון בחצי הגמר.

ה-4:2 גרר תגובת שרשרת והשחקנים של מרקו רוס הפסידו בליגה ללאסק 1:0 במחזור ה-29, אבל עדיין מקדימים את שטורם גראץ השנייה (שהפסידה אף היא 2:0 לאוסטריה וינה)  בשמונה נקודות, שבעה מחזורים לסיום. העיתון האוסטרי "קרונן צייטונג" הזכיר שהגנת לאציו מהווה עקב אכילס עם 13 ספיגות העונה במפעל האירופי והוסיף:  "הלחץ יהיה על דאבור שצריך לספק הופעה מושלמת". והחלוץ עצמו אמר: "לא משנה מי יכבוש את השערים והעיקר שנעבור אותם. יש לנו חלום להגיע לחצי הגמר ואנחנו מאמינים בו". דאבור אולי מאמין אבל אוהדי זלצבורג פחות. רק 33% מקוראי הנאכטריכטן מאמינים בכך.

בלאציו עשוי להיעדר הקשר מרקו פארולו הפצוע שהעלה את קבוצתו ל-2:3 בשער מרהיב במשחק הראשון ונחשב לאחד השחקנים החשובים בקבוצה. הוא לא שיחק נגד אודינזה בליגה (1:2). גם סנאד לוליץ' בספק בגלל פציעה. מאמן לאציו סימונה אינזאגי יצטרך להשאיר את שחקניו מרוכזים בגלל שהם עם הראש לדרבי מול רומא.


צסק"א מוסקבה – ארסנל (4:1 בראשון, שידור ישיר בספורט2)

התותחנים לא יכולים להתעלם מהעובדה שגם ברצלונה הגיעה עם התוצאה הזאת בדיוק לרומא ועפה. ביברס נאתכו וחבריו ינסו לעשות היום נס דומה, אבל המספרים מדברים לרעתה: ב-20 משחקים נגד יריבות אנגליות, השיגה צסק"א רק שלושה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו, אבל ספגה 12 הפסדים. התותחנים כבשו הכי הרבה שערים במפעל עם 27 שערים ב-11 משחקים. מצד שני, ארסנל לא ניצחה את צסק"א במוסקבה בשלושת הביקורים האחרונים של ארסן ונגר ולהקתו. הנריק מחיטריאן לא ישחק בגלל פציעה ומסוט אוזיל יחזור להרכב אחרי שלא שיחק בניצחון הליגה על סאות'המפטון 2:3.


נאתכו צריך שלוש חגיגות כאלה ואפס של ארסנל (AFP)

מנכ"ל צסק"א, רומן באבייב, אמר כי הוא מקווה בקרוב להחתים את נאתכו על חוזה חדש כמו השבדי פונטוס ורנבלום. "אנחנו מקווים לסגור את הנושא הזה עד לקיץ הקרוב. כמו כל מו"מ יש חילוקי דעות בין הצדדים, אבל אנחנו מאמינים שזה יסתדר עד לקיץ", אמר. לדברי באייב לקבוצה אין כוונה לוותר על שני הקשרים. פורסם שנתאכו חושב להגיע לקבוצה ספרדית או אנגלית, אבל בצסק"א מקווים להשאיר אותו.

ספורטינג ליסבון – אתלטיקו מדריד (2:0 , חגיגה אירופית בספורט1)
המשחק יתקיים בצל שערוריית ענק בספורטינג, לאחר שנשיא הקבוצה, ברונו דה קראבליו, השעה 19 שחקנים של קבוצתו אחרי ההפסד לאתלטיקו וכעבור שלושה ימים חזר בו. הנשיא זעם על היכולת הנוראית של הירוקים לבנים (שני השערים של הקולצ'ונרוס בושלו על ידי ג'רמי מת'יה וסבסטיאן קואטס, בלמי ספורטינג) דה קראבליו והעלה פוסט בפייסבוק: "אני מדבר כעת כאוהד. רציתי לראות משחק קבוצתי ומושקע ובמקום זאת ראיתי רק קבוצה עם תשעה שחקנים כשקואטס ומתיה לא עצרו את החלוצים. גם החלוץ באס דוסט לא רצה להבקיע".


הנשיא האשים: "דוסט לא רצה להבקיע" (Getty)

השחקנים זעמו על ההערות של הנשיא ו-19 שחקנים חתמו על הודעה משותפת בפייסבוק בו כתבו: "אנחנו לא השחקנים המושלמים ואין קבוצה מושלמת. כשהכל הולך רע אנחנו לוקחים אחריות על עצמנו. אנחנו קבוצה אחת וזו הדרך היחידה להצליח. אנחנו מבטיחים לאוהדים שאנחנו נותנים את הכל כדי להצליח. בשם כל הקבוצה אנחנו מגנים את דברי הנשיא ואת מי שהיה אמור להיות המנהיג שלנו. אם יש בעיות צריך לפתור אותן בתוך הקבוצה ולא להאשים שחקנים בפומביות". הנשיא הגיב מיד: "כל השחקנים מושעים מידית. לצערי יש לי ילדים מפונקים בקבוצה שלא מכבדים את אף אחד שלא יחשבו שיש מישהו חשוב יותר מהקבוצה".

עד ליום ראשון האחרון היה חשש שספורטינג תעלה עם הנוער מחר, אבל הנשיא הסביר את עונש ההשעייה מבלי לסלוח לשחקנים ויחסים עדיין מתוחים מאוד במועדון. אתלטיקו מועמדת לעלות לשלב הבא לאחר שניצחה את כל חמשת משחקיה בליגה האירופית עד כה. בקולצ'ונרוס מדברים בעיקר על ההודעה של פרננדו טורס שיעזוב את הקבוצה בסיום העונה. החלוץ אנחל קוריאה והקשר גאבי צפויים לחזור להרכב. מנגד, דוסט ופאביו קונטראו ייעדרו מההרכב הירוקים בגלל צהובים.


מארסיי – לייפציג 1:0 (חגיגה אירופית בספורט1)

הגרמנים לא רק אוחזים ביתרון שביר, לא רק סובלים מחוסר ניסיון (עונה ראשונה שלהם באירופה, שכבר הסתיימה בהדחה משלב הבתים בצ'מפיונס), אלא פוגשים את הצרפתים שניצחו שישה משבעת משחקי הבית משלהם בליגה האירופית ובהפרש שערים מרשים 4:16. זאת ועד בשני שלבי הנוקאאוט הקודמים הדיחה מארסיי את דומז'לה ובילבאו בהפרש של שני שערים לפחות (0:3, 1:3) מה שיספיק להם הערב מול לייפציג. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי