גריזמן לא דיבר על עתידו, סימאונה: איתנו הוא היה בשלושה גמרים

גריזמן
גריזמן | Gettyimages

אתלטיקו מדריד חוגגת זכייה שלישית בליגה האירופית תוך שמונה שנים, במקביל כולם עוסקים בעתידו של הכוכב הצרפתי. המנכ"ל טען: "בברצלונה הוא לא יהיה חלק חשוב מההיסטוריה". וגם: הפרידה מטורס וההתנצלות של גאבי

(גודל טקסט)
אתלטיקו מדריד ודייגו סימאונה שוב הוכיחו שהם קבוצה של ווינרים, אחרי הניצחון אמש (רביעי) 0:3 על מארסיי בגמר הליגה האירופית. פרננדו טורס הניף גביע ראשון אירופי בקריירה שלו ויעזוב את הקולצ'ונרוס, כשעכשיו התעלומה הגדולה היא האם אנטואן גריזמן יילך בעקבותיו. אתלטיקו זכתה בתואר היוקרתי בפעם השלישית תוך שמונה שנים, אחרי שעשתה זאת גם ב-2010 וב-2012.

העיתון "מארקה" הקדיש את השער למנצחים עם הכותרת בצרפתית: "אלה, אלה אלה". הוא כתב: "אתלטיקו רושמת את ההיסטוריה הכי יפה בתולדותיה. אתלטיקו קבוצה גאה שעושה היסטוריה נפלאה. טורס, גריזמן, גאבי. שחקנים שייכנסו להיסטוריה לעוד הרבה שנים ודייגו סימאונה זכה סוף סוף בסיום ללכת על הדשא ולהניף את הגביע אחרי שהיה מורחק".


העיתון "אס" ציטט את מנכ"ל אתלטיקו, חיל מרין שאמר: "גריזמן יכול לעשות כאן היסטוריה או לעזוב לקבוצה בה הוא אולי לא ישיג איתה כלום". בראיון לתוכנית הטלוויזיה "לאוגרו" הודה: "ההחלטה אם לעזוב או לא היא לפי מה שהוא מרגיש. לפי הרגשות שלו, אבל מה שברצלונה עושה איתו לא בסדר. איתנו הוא עושה היסטוריה, במועדון אחר הוא לא יהיה חלק כזה חשוב של ההיסטוריה".

Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 17 de mayo de 2018 pic.twitter.com/hUK4GnU4eb

— AS (@diarioas) 17 במאי 2018

"מונדו דפורטיבו" פירגן בענק לצרפתי וכתב בכותרת הראשית: "גריזמן הענק". הוא הוסיף: "הופעה סנסציונית של גריזמן הביאה לאתלטיקו מדריד את התואר עם שני שערים ויכולת מעולה".

La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… COLOSO GRIEZMANN. pic.twitter.com/b7IyZCryna

— El 10 (@el10blaugrana) 16 במאי 2018

פרננדו טורס
הנרגש אמר בסיום: "יש לי הרבה תארים, אבל קשה להסביר את האושר שאני חש עכשיו. זה חלום שהתגשם מאז שאני ילד' להיות חלק מהקבוצה הזאת ששינתה את החיים של הרבה אוהדים ולזכות בתואר. אני חושב שאנחנו רק הולכים לגדול כקבוצה ועכשיו אני הולך ליהנות מכל רגע מהמשחק האחרון שלי עם אתלטיקו ולתת לאנשים שמחכים לנו במדריד לחגוג איתנו את הזכייה. היה לי מזל בקריירה לשחק בקבוצות גדולות. באתלטיקו לימדו אותי שאם אתה נלחם, אתה תמיד תשיג דברים".


המאמן דייגו סימאונה שצפה בגמר מהיציע חילק מחמאות וניסה לרכך את הסיטואציה עם הכוכב הגדול: "אני מקווה שגריזמן מאושר עכשיו. הוא רק אישר את מה שכבר ידעתי, שהוא שחקן מצוין. אנחנו מקווים שיישאר. תואר שישי שלי? אני מאושר כי אנחנו עובדים נכון כל עונה. היינו קרובים לעוד שני תארים בגמרים של ליגת האלופות. היום היה לנו צ'אנס לנצח והפגנו מחצית שנייה גדולה. לראות את הגמר מהיציע היה עצוב מאוד והרגשתי בודד, אבל היה לי על מי לסמוך. אני עובד עם השחקנים שש שנים. גם אם הייתי בבית או בבית מלון הייתי סומך עליהם שישחקו טוב".



טורס במרכז עם הגביע. נפרד מהקולצ'ונרוס עם תואר (Gettyimages)


סימאונה גם רמז לגריזמן שאתלטיקו לא פחות טובה מהקבוצה שהוא רוצה ללכת אליה: "שיחקנו איתו בשלושה גמרים באירופה ועוד מעט נשחק בגמר של הסופרקאפ האירופי. אם ימשיך איתנו הוא ימשיך לגדול כשחקן – אם יעזוב נגיד לו בהצלחה כי אנחנו אוהבים אותו". נשיא אתלטיקו אנריקה סרסו טען: "גרייזמן שחקן של אתלטיקו. נקודה. הוא שיחק משחק מושלם ותרם לנו המון".


ומה היה לגריזמן בעצמו לומר? הצרפתי התעלם מהשאלות על ברצלונה ואמר כשהוא חוגג עם בתו על כר הדשא: "זה לא הזמן לדבר על העתיד שלי. אני צריך רק ליהנות מהרגע הזה ולחגוג עם האוהדים. זה חלום עבורי לזכות בתואר. אחרי שפספסנו באלופות עכשיו היה הרגע שלי לנצח". גריזמן ניצח את מארסיי אותה אהד כילד, אבל אמר: "זה לא קשה, כי אני אגואיסט. עזבתי את הבית בגיל 14 כדי לזכות בתארים והיום היה לי צ'אנס לזכות בתואר. אני גאה במארסיי ובאוהדים שלה שמילאו כמעט את כל האצטדיון. מגיע להם כל הכבוד".


קפטן הקולצ'ונרוס גאבי בן ה-34, שהפך לשחקן הכי מבוגר שכבש בגמר הטורניר, היה זה שכינה את הטורניר "שיט" אחרי שאתלטיקו הודחה מליגת האלופות,. "כרגע אני אומר לכם שהליגה האירופית היא לא שיט", אמר אחרי המשחק: "אני צריך לבלוע את המילים שלי. הגביע הזה נתן לנו הרבה. היה מגיע לפרננדו טורס לזכות יותר מכולם. אין דרך טובה יותר להיפרד ממנו מאשר בתואר. גריזמן הראה עד כמה הוא מפוקס באתלטיקו. אני מקווה שהוא יישאר גם עונה הבאה".



גאבי קובע את תוצאת המשחק. נאלץ לחזור בו מדבריו על המפעל


מאמן מארסיי רודי גרסיה הגן על ההחלטה שלו להתחיל את המשחק עם דמיטרי פאייט שהיה פצוע וירד מהמגרש עם דמעות בדקה ה-32, כעת לא ברור אם יוכל לשחק במונדיאל: "אתה צריך לקחת סיכונים. הוא לא היה במאה אחוז לפני המשחק, אבל קיוויתי שהוא יוכל להוליך את הקבוצה לניצחון. בבוקר המשחק הוא עבר מבחן כשירות והיה בסדר וידענו שאנחנו צריכים אותו לבעיטות החופשיות. הפציעה שלו לא החמירה בגלל המשחק".


גם בעלי מארסיי, האמריקאי פרנק מקורט ניסה לשדר אופטימיות: "זו רק ההתחלה מבחינתנו. אני מאוכזב כמו כל האוהדים שלנו, אבל היה לנו מסע מדהים לגמר. זו הקבוצה שאני אוהב לראות כל משחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי