ברקת תדרוש הסברים, החגורה תתהדק בעקבות אובדן ההכנסות

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | אודי ציטיאט

אחרי עוד הדחה מהזירה האירופית הפועל באר שבע מחשבת מסלול מחדש במטרה להרים את הראש ולהתמקד בזכייה באליפות רביעית ברציפות. הרוש צפוי לפתוח בשער כבר ביום ראשון. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

ביום שאחרי טוני וואקמה וכשלון הקמפיין האירופי, הפועל באר שבע מחשבת מסלול מחדש. בנק המטרות התרוקן במהירות, ומכל התוכניות היפות על שלב הבתים בליגת האלופות, עם הכנה לטרבל ישראלי מהדהד, נשארו רק שני יעדים על מפת הדרכים של בכר ואלונה: אליפות רביעית ברציפות וגביע ראשון לארון אחרי הפסקה של 21 שנה.

בתסריט הפרוע ביותר של אנשי ב"ש לא הופיעו שתי הדחות רצופות וכל כך מהירות מאירופה. מי שחשב שהסטירה מדינאמו זאגרב העירה את האלופה, מבין שהצלצולים טרם נעלמו מהאוזניים. אם עוד אפשר היה לשווק את ההפסד לאלופת המדינה של סגנית אלופת העולם, הרי שההדחה מול אפואל ניקוסיה אינה קלה לעיכול. מול קבוצה בינונית, בלי חלוץ טבעי בהרכב ושוער מבוהל, מותר היה לצפות להרבה יותר. הנזקים הכספיים בגלל אובדן הכנסות אינם בטלים בשישים, ואחרי 90 הדקות העגומות באצטדיון GSP מישהו יידרש להדק את החגורה.

אלונה ברקת, מצידה, תמשיך לשדר עסקים כרגיל, לחבק את הצוות המקצועי, ולבקש מכולם להרים את הראש. אבל מי שמכיר אותה מעריך שמדובר בשקט שלפני הסערה. במיוחד לאור העובדה שפתחה את הכיס לרווחה והעמידה לרשות בכר תקציב נדיב לחיזוק ההברגה במקומות הדרושים. כדרכה, תיכנס הנשיאה הדומיננטית לעובי הקורה ותדרוש הסברים, עד שתנוח דעתה.

במבט לאחור קשה להשתחרר מן הרושם שיותר מיד אחת הייתה מעורבת בהכנת הדייסה העכורה. הרצון לשפר עמדות במוקדמות ליגת האלופות לעומת העונה שעברה יצר לחץ מלאכותי לבצע מקצה שיפורים. רענון השורות ואיפוס כוונות הם מהלכים מתבקשים בקבוצות גדולות, בתנאי שאתה לא יורה לעצמך ברגל. מזמן כבר היה ברור שעיתוי ההחלטה להיפרד מנוכחותו של גיא חיימוב בין הקורות היה אומלל. בשישה משחקיה האחרונים באירופה ספגה האלופה 14 שערים, שהתחלקו שווה בשווה בין יאניס אנסטיס ודודו גורש.


הרוש על הספסל אמש. ביום ראשון הוא כבר צפוי לפתוח (אודי ציטיאט)

ביום ראשון, במעמד המחייב של המאבק על המקום החמישי בגביע הטוטו, אריאל הרוש כבר ילבש את האפודה הראשונה. הוא ימצא לפניו עורף שכבר ידע ימים יפים יותר. בניקוסיה בלט חוסר התיאום בין מתן אוחיון ולואי טאהא, ושניהם כשלו מול האין התקפה של אפואל. שיר צדק, שאיכזב בשלושת המשחקים הקודמים, הודח מההרכב. איתו ובלעדיו כבו האורות של אירופה. שמואל שיימן היה לא רע בחלק ההתקפי, שהתבטא בבישול יפה לעדן בן בסט, אבל השתלב בחולשת ההגנה.

ובעצם, משחק ההגנה הקבוצתי היה לקוי. שוב לא היה לבאר שבע פתרון למוסא אל תמארי, קיצוני הסופה הירדני, שחגג כל הדרך לשלב הפלייאוף. הירדני הצעיר הגיע לקפריסין ישירות מקבוצתו המדברית, חמש דקות מגשר אלנבי. אז לפני שמתפעלים מהרזומה של ז'וליאן סטו, אולי כדאי להעיף מבט למקומות נידחים. הכשרון הצעיר עמראן אל-קרינאווי, יליד העיר הבדואית רהט, משווע לכמה נגיעות בכדור. מה יכול להיות? באקדמיה של אתלטיקו באר שבע יצליחו לייצר את היורש של דייגו קוסטה כשנדוג דגים בים המלח. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי