"צריך טיפול מהשורש במערך האחורי, אמאדור לבד לא מספיק"

עומר אצילי
עומר אצילי | אודי ציטיאט

אכזבה קשה במכבי תל אביב לאחר ההפסד 3:1 לסארפסבורג במוקדמות הליגה האירופית: "חייבים לשלב בין מכבי תל אביב של הדרבי ושל סארפסבורג". דור פרץ צפוי לחזור להרכב מול מכבי חיפה, טל בן חיים נפרד מהאוהדים

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב רשמה אתמול (חמישי) הפסד ראשון בעידן המאמן ולאדן איביץ' עם 1:3 לסארפסבורג הנורבגית, שהקטין בהרבה את הסיכוי להעפיל בפעם הרביעית לשלב הבתים בליגה האירופית. ההפסד המביך והטעויות המקצועיות של פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה איתן טיבי ושחקני מפתח נוספים ביטלו את האמירה הבטוחה של איביץ' ערב המשחק, כשאמר: "מכבי תל אביב באה להשיג תוצאה טובה. נעשה הכול כדי להשיג את הניצחון והשחקנים שאתנו מוכנים למשימה".


לא כולם היו מוכנים על כר הדשא הסינטטי. השוער פרדראג ראיקוביץ', שאמור להפוך לשוער הראשון של נבחרת סרביה, לא ירצה שקלטת המשחק אתמול תגיע למועדונים שעדיין חושבים לצרף אותו. איש במועדון לא אמר אתמול דבר לראיקוביץ', שעל פי יכולתו זקוק למנוחה על ספסל המחליפים ונראה פחות אנרגטי ונלהב מאיך שרגילים ממנו. ההזדמנות להביא את אריאל הרוש או גיא חימוב עברה, ואיביץ' ומאמן השוערים חריסטוס קלפקיס אינם החלטיים באשר לשאלה האם לתת לחביב אוחיון הזדמנות בין הקורות. מכבי אינה מצליחה למכור את ראיקוביץ' והעמדה אליה היה אמור להגיע שוער אחר תקועה נכון לעכשיו עם השוער הסרבי.


גורם בסביבת המועדון סיפר: "העובדה שמכבי חלשה במצבים נייחים אינה חדשה, זה מתסכל לראות איך הגול הראשון נכנס בין הבלמים והמגנים לפינה בה ניצב השוער. עוד קודם לכן העברה שהובילה לבעיטה הייתה לחוצה וחובבנית. הפנדל הראשון נגד מכבי היה של חוסר תקשורת בין השחקנים וחוסר ריכוז בקריאה לשים לב לשחקן של סארפסבורג ברחבה. הפנדל השני, ביציאה חסרת החשיבה והחובבנית של השוער, מצריך טיפול מהשורש במערך האחורי. חובה להביא בלם זר ולתת לשחקנים אחרים לשחק, כי ז'איר אמאדור לבד אינו מספיק".


אמאדור.
אמאדור. "לבד הוא לא מספיק" (אודי ציטיאט, נורבגיה)


מכבי קיבלה בהגרלה את אחת הקבוצות החלשות בפליאוף ונראה כי הניצחון בדרבי על הפועל בחצי גמר גביע הטוטו בלבל את המערכת. בפתיחת המחצית השנייה, למרות ההוראות החדשות הברורות שנתן איביץ', נדמה היה כי הצהובים נמצאים בבלאק אאוט. לא מורגש שינוי במשחק המעבר המהיר ואין בהרכב שום שחקן יצירתי שיעלה את ההתלהבות והיכולת. כבר בסיום המשחק בשיחות שהתקיימו הועלתה כוונה להפריד בין המשחק נגד מכבי חיפה לגומלין נגד סארפסבורג ביום חמישי. המאמן ולאדן איביץ' ידבר בשבת בערב במסיבת העיתונאים בקריית שלום על המשחק נגד סארפסבורג בקצרה ויתרכז במפגש נגד מכבי חיפה באמונה שההפסד אתמול לא ישפיע על היכולת. בסביבת המועדון הבהיר גורם: "נראה כי בכול זאת יש מכבי תל אביב א' של הדרבי ויש את מכבי תל אביב ב' של סארפסבורג. חובה לשלב ולהפוך לקבוצה אחת כבר נגד מכבי חיפה כדי להיות בשלב הבתים האירופי".


הקשר הקבוע בהרכב דור פרץ נמצא כבר שני משחקים מחוץ להרכב, ועל פי גורמים במועדון הוא עלה במשחק נגד פיוניק, שהיה האחרון בו שותף, עם ארבע זריקות בשל פגיעה בכתף. מסתמן שביום ראשון בליגה נגד מכבי חיפה דור פרץ יפתח במרכז הקישור. אייל גולסה, שחקן בכיר נוסף מהעונה שעברה, מתקשה לבלוט מעל חבריו ואתמול נכנס למגרש בשלהי המשחק. נראה כי יהיו שינויים משמעותיים בהרכב נגד הירוקים. ההמתנה היא לאימון המסכם מחר בו אמור להשתתף אלירן עטר שלא טס לנורבגיה בשל כאבים וטיפולים בברך. האימון יקבע אם עטר ישחק נגד מכבי חיפה ובמועדון יאפשרו לו להתאמן ולשחק עם כאבים וחבישה מיוחדת לאורך זמן.


מסתמן שמאור קנדיל, שאף הוא נותר בקריית שלום, עשוי לשחק במקומו של אלי דסה כשגם גיבור הניצחון בדרבי על הפועל תל אביב יונתן כהן, שאתמול לא נכלל כלל בסגל, עשוי לקפוץ להרכב הפותח. החלוץ הניגרי צ'יקו אופואדו, שלא המריא עם הקבוצה בשל חוסר באשרת כניסה לנורבגיה, הוזעק לקראת המשחק והספיק להגיע, להשתתף בדקות האחרונות של האימון המסכם ולהיות בסגל הרחב.


קיארטנסון חוגג את השער המצמק.
קיארטנסון חוגג את השער המצמק. "לא היינו מפוקסים" (אודי ציטיאט, נורבגיה)


משלחת מכבי תל אביב יצאה לאחר המשחק לשדה התעופה באוסלו ואמורה לנחות הבוקר בנמל התעופה בלוד לחופשה של יום אחד מאימונים.


הקבוצה מבינה שאי העפלה לשלב הבא תוביל להפסד של ארבעה מיליון יורו לפחות, ויירשם כישלון מאכזב ראשון העונה. הצוות המקצועי והשחקנים מאמינים כי יצליחו להדיח ביום חמישי את סארפסבורג. החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון אמר: "לא היינו מפוקסים בפתיחת המשחק. חשבתי שאחרי הגול שכבשתי נחזור לשחק. לחצנו יותר ושיחקנו טוב יותר, ויכולנו לכבוש גם שלושה שערים ויותר. זה מאכזב להפסיד כי הגיע לנו יותר. מאז שאני במכבי תל אביב לא זוכר משחק באירופה שייצרנו בו כל כך הרכבה מצבים. אנחנו יכולים לנצח את הקבוצה הזו אם נעשה פחות טעויות. במשחק הגומלין צריכים אצטדיון מלא באוהדים מאחורינו כדי לעבור אותם, ולנצח אותם 0:2 זה בהחלט אפשרי.


הבלם טל בן חיים, שעזב הקיץ את הקבוצה וחתם בבית"ר ירושלים, פרסם באיסטגרם פוסט מרגש בו הוא נפרד מאוהדי הצהובים ומודה להם על התקופה שעבר בקבוצה. "אני חייל ושגריר שלכם מגיל 6", כתב בן חיים, "נתתי לכם את ליבי, גופי ונשמתי. רציתי מאוד לסיים את הקריירה שלי בקבוצת נעוריי, אבל זה לא צלח. כנראה שככה זה בחיים בכלל ובכדורגל בפרט.  לעולם לא אשכח את אלפי ההודעות, הטלפונים והתמיכות המרגשות ברשתות החברתיות ששלחתם לי לאחר שעזבתי". הפוסט זכה למאות לייקים ותגובות, ביניהן של לא אחר מאשר כוכב צ'לסי לשעבר דידייה דרוגבה, ששיתף פעולה עם הבלם הישראלי במדי הבלוז. 


 

אוהדי מכבי ת"א היקרים: אני חייל ושגריר שלכם מגיל 6 , נתתי לכם את ליבי גופי ונשמתי. שיחקתי חולה ,פצוע ,עם זריקות ,לא עשיתי לעצמי הנחות בשום מצב גופני וקיבלתי מכם תמורה מלאה על כך. הרעפתם עלי אהבה רבה, פירגון ותמיכה לא מובנית מאליה. רציתי מאוד לסיים את הקריירה שלי בקבוצת נעוריי, אבל זה לא צלח… כנראה שככה זה בחיים בכלל ובכדורגל בפרט. בעונה האחרונה עטפתם אותי במיוחד באהבה שחיממה לי את הלב וגרמה לי להחזיר לכם הכל במגרש ככל שניתנה לי ההזדמנות לשחק. לעולם לא אשכח את אלפי ההודעות, הטלפונים והתמיכות המרגשות ברשתות החברתיות ששלחתם לי לאחר שעזבתי. התרגשתי עד דמעות וזה חימם את ליבי וחיזק אותי מאוד. תמיד תהיו בליבי

A post shared by Tal Ben Haim (@talbenhaim26) on




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי