חשש כבד מקטסטרופה: סלטיק בעיצומו של משבר לא שגרתי

סלטיק
סלטיק | Gettyimages

שני הפסדי ליגה והדרדרות למקום החמישי, עזיבה של כוכבים, הדחה במוקדמות הצ'מפיונס והתבססות על שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. הערב בזלצבורג (19:55, שידור ישיר בספורט1), הם יצטרכו לייצב את הספינה

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

סלטיק משדרת השנה "עסקים לא-כרגיל" ומי שפותח את טבלת הליגה הסקוטית מקבל הלם. המועדון המפואר מגלזגו מדורג רק במקום החמישי בליגה המקומית ומרוחק שש נקודות מהמובילה הארטס. הליגה רק החלה ויש עוד 31 מחזורים בקופה, אבל קשה למצוא מישהו מזקני העיר שזוכר מצב דומה לקבוצה שאותה מאמן ברנדן רוג'רס, מנג'ר ליברפול לשעבר, שקטף את כל התארים עם המועדון מאז הגיע בעונת 2016/17.

הקבוצה לא התחזקה בקיץ כפי שהייתה צריכה, לא העפילה לשלב הבתים בליגת האלופות אחרי שנתיים רצופות שעשתה זאת, ולראשונה האוהדים שלה מפקפקים ביכולת שלה אפילו ברמה המקומית. אחרי שבע זכיות רצופות בתואר, השמינית כבר לא בטוחה כל כך.

הדשדוש הפך למערבולת עם הכישלון של לעלות לליגת האלופות. סלטיק הודחה על ידי א.א.ק אתונה, אחרי שסיימה ב-1:1 בבית והפסידה 2:1 באתונה. במקביל, במחזור השני של הליגה היא ספגה הפסד מפתיע להארטס ושני כוכבי הקבוצה, מוסא דמבלה ודרק בויאטה דרשו לעזוב את המועדון. בויאטה הבלגי נשאר בסופו של דבר, אבל דמבלה נמכר לליון ביום האחרון של חלון ההעברות באוגוסט תמורת 22 מיליון יורו, אחרי שכבש 26 שערי ליגה ב-55 משחקים בשנתיים בהן שיחק בקבוצה. שחקן העבר בקבוצה ג'קי מקנמרה טען כי "כשיש לך שחקן כמו דמבלה אתה מתקשה להחזיק בו, וכשהקבוצות העשירות מציעות עליו את הכסף הגדול אין לך ברירה. היו כבר שמועות שהוא יילך בינואר האחרון, אבל אז הוא נפצע".


הדשדוש הפך למערבולת. שחקני סלטיק אחרי ההדחה מליגת האלופות (Gettyimages)

אלא שאף שחקן רציני לא הגיע במקום החלוץ הצרפתי המוכשר וסלטיק רק השלימה את רכישת החלוץ הגבוני-צרפתי, אודסון אדוארד, שהגיע אחרי שנת השאלה בקבוצה השנייה של פ.ס.ז'. שחקנים נוספים שבאו עדיין לא סיפקו את הסחורה. כך במקרה של הקשר ההתקפי דניאל ארזני, שהושאל ממנצ'סטר סיטי בזכות קשרים טובים בין המועדונים, והבלם הקרואטי פיליפ בנקוביץ', שהגיע פצוע בהשאלה מלסטר ושיחק רק פעם אחת. עושה רושם שגם בחודש אוקטובר, סלטיק עוד לא התארגנה על עצמה.

במחזור הרביעי הצליחה סלטיק להתייצב מעט, ורוג'רס אותת שהוא עדיין הבוס, אחרי שניצחה 0:1 בדרבי של האולד פירם את ריינג'רס והמאמן סטיבן ג'רארד. אלא שאחרי שני הפסדים העונה לעומת ארבעה בכל העונה שעברה, כשזכתה באליפות, הדאגה בצד הירוק של גלזגו ברורה. כתב העיתון "הראלד" טען כי "ההרגשה היא שרוב השחקנים תומכים ברוג'רס, בעיקר סקוט בראון שהוא המנהיג על כר הדשא ומחוצה לו, אבל יש גם שחקנים שלא רוצים להיות יותר בסלטיק. ויש אחרים שהוחתמו ב-12 החודשים האחרונים פשוט לא הרשימו".

אחרי ההפסד 2:1 לקילמרנוק אמר חלוץ היריבה כריס בויד: "סלטיק הפכה לקבוצה הכי צפויה במדינה. כולם יודעים איך לשחק נגדם". בתחילת הקדנציה של רוג'רס בקבוצה כבשה סלטיק 2.8 שערים למשחק. כעת הממוצע עומד על 1.4 שערים. חלוץ העבר כריס סאטון סיכם כשאמר: "פעם סלטיק הייתה קבוצה מתפרצת והיום היא פשוט משעממת את כולם".

אחת ההוכחות לכך שרוג'רס, שמאמן את הקבוצה זו העונה השלישית, איבד קצת מהברק שלו, היא שבקיץ הוא רצה לרכוש שלושה שחקנים ובראשם קשר התקפי ג'ון מקגין מהיברניאן, שהיה מושלם עבור הקבוצה, אבל זה העדיף את אסטון וילה בצ'מפיונשיפ.


דבריו יצרו אווירת שלילית במועדון. ברנדן רוג'רס (Gettyimages)

עורך מדור הספורט של ה"סקוטיש סאן", רוברט גרייב, אמר לספורט1: "לא הייתי קורא למה שקורה כעת בסלטיק משבר. יש הרגשה של תסכול, שרוג'רס דיבר עליה בגלוי בגלל שלא קיבל את השחקנים שרצה. זה יצר אווירה שלילית במועדון. הוא הביא כמה שחקנים מוכשרים, אבל הם צעירים והוא רצה שניים-שלושה מנוסים. עכשיו צריך לראות אם סלטיק יכולה לפתור את הבעיות שלה בינואר הקרוב. אם לא, ייתכן שרוג'רס יעזוב, אבל אם תשאל אותו היום הוא יגיד שטוב לו בקבוצה והוא מאושר בגלזגו".

אגב, שמו של רוג'רס הוזכר בניוקאסל, אם רפא בניטס יעזוב, ובסוכנויות ההימורים הוא מופיע גם כמחליף אפשרי לז'וזה מוריניו במנצ'סטר יונייטד. בכל אופן, כדי למנוע את מחול השדים, מומלץ לסקוטים לחזור למסלול הערב בזלצבורג (19:55, ישיר בספורט1) במסגרת הליגה האירופית. ניצחון תמיד היה ידוע כתרופה הטובה מכולן לכל משבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי