צפו: פרנקפורט העיפה את אינטר, אובמיאנג כיכב בארסנל

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | Gettyimages

התותחנים מחקו את ה-3:1 בראן כשהחלוץ מגבון כבש צמד ובישל למייטלנד-ניילס בדרך ל-0:3. יוביץ' קבע 0:1 בסן סירו, סלביה פראג הדיחה את סביליה בדקה ה-119 עם 3:4 מטורף בהארכה. גם ויאריאל ובנפיקה עלו

קבוצות: אינטר סביליה
(גודל טקסט)
חמשת המשחקים האחרונים של שמינית גמר הליגה האירופית נערכו הערב (חמישי), כשבמוקד הצליחה ארסנל למחוק את ה-3:1 בראן ועלתה לשלב הבא עם 0:3 קליל, כשפייר אמריק אובמיאנג כיכב עם צמד וגם הוסיף בישול לאיינסלי מייטלנד-ניילס, בעוד בסן סירו שבמילאנו הצליחה איינטרכט פרנקפורט להפתיע את אינטר עם 0:1 משער של לוקה יוביץ', מי אם לא, בדרך לרבע גמר הליגה האירופית.


הסנסציה הגדולה מכל נרשמה בפראג, שם סלביה פראג הדהימה את סביליה 3:4 עם שער בדקה ה-119 – דקה לסיום ההארכה אחרי שהאנדלוסים כבר הוליכו 2:3 – והעיפה את שיאנית הזכיות במפעל. בנוסף, ויאריאל שבתחתית הליגה הספרדית גברה בביתה 1:2 על זניט בדרך ל-2:5 בסיכום המשחקים ובליסבון ניצחה בנפיקה 0:3 את דינמו זאגרב לאחר 120 דקות והייתה לקבוצה האחרונה שמצטרפת לשלב שמונה האחרונות. הגרלת משחקי רבע וחצי הגמר תיערך מחר (שישי, 14:00, ישיר בספורט1).


ארסנל – ראן 0:3 (3:4 בסיכום המשחקים)

על הנייר זו הייתה משימה לא קלה כלל שעמדה בפני התותחנים, אבל תוך 15 דקות משריקת הפתיחה הפער נסגר והמשחק די התנהל על מי מנוחות, כשבסיום אונאי אמרי וחניכיו ברבע גמר המפעל. ארבעה ימים אחרי שהתותחנים היו הראשונים להכניע את מנצ'סטר יונייטד של אולה גונאר סולשיאר במסגרת המקומיות, הם הגיעו בביטחון רב למפגש ובהרכב התקפי במיוחד עם ארון ראמזי, מסוט אוזיל, פייר אמריק אובמיאנג ואלכסנדר לקאזט. 



אובמיאנג חגג כמו שרק הוא יודע בדרך לרבע הגמר (Gettyimages)


זה השתלם להם כבר בדקה החמישית, אז ראמזי העביר רוחב עמוק בתוך הרחבה ואובמיאנג שם את הרגל וכבש מקרוב. החלוץ מגבון גם היה אחראי על הכפלת היתרון, אבל כמבשל, כאשר היתל במגן, השלים דאבל-פס עם ראמזי וספק מעמדת נבדל הרים לאיינסליי מייטלנד-ניילס שהצטרף מאגף ימין וכבש בנגיחה. ראן כמעט שלא סיכנה את ארסנל ובדקה ה-61 הגיעה להזדמנות הטובה ביותר שלה, אבל הכדור שנבעט לעבר שערו של צ'ך נבלם בגליץ' נפלא של קולאסינאץ', ו-11 דקות לאחר מכן הסיפור הוכרע כשרוחב של אוזיל משמאל סידר לאובמיאנג את שערו הרביעי בשבעה משחקים במפעל. 0:3 בסיום.



אובמיאנג לא רק כבש, אלא גם בישל למייטלנד-ניילס (Gettyimages)


אינטר – איינטרכט פרנקפורט 1:0 (1:0 בסיכום) – לחצו כאן לצפייה בתקציר

לפני חמישה ימים ציינה אינטר 111 שנים להיווסדה, אבל הערב היא איבדה תואר נוסף. אחרי 0:0 בגרמניה במשחק הראשון, הנראזורי היו פשוט צריכים לנצח את פרנקפורט, קבוצתו של טאלב טוואטחה שישב על הספסל בסן סירו, אבל לא השכילה לכבוש וכבר בדקה החמישית ספגה מרגלי לוקה יוביץ' הבלתי נגמר – שערו השביעי העונה במפעל ובסך הכל ה-22 ב-35 משחקים בכל המסגרות, והוא עשה זאת בצ'יפ נפלא מעל סמיר הנדנוביץ' כדי להעלות את חבריו לשמונה האחרונות. בליגה תפגוש אינטר במשחק הבא את מילאן בקרב צמרת, משחק נוסף בו היא כנראה תיאלץ להסתדר ללא הקפטן מאורו איקרדי. הגרמנים, לעומת זאת, מצילים את הבונדסליגה מהישארות ללא אף נציגה במפעלי אופ"א בשלב זה של העונה.



יוביץ' וחבריו חוגגים יתרון בסן סירו. צ'יפ נפלא של הסרבי (AFP)


סלביה פראג – סביליה 3:4 (5:6 בסיכום המשחקים) – לחצו כאן לצפייה בתקציר
סביליה, שיאנית הזכיות בליגה האירופית (5) שספק אם תשוב לליגת האלופות בעונה הבאה דרך הליגה, כבר הייתה במרחק דקה מהעפלה לרבע הגמר – אבל בדקה ה-119, דקה לסיום ההארכה, ספגה שער רביעי, איבדה את ה-2:3 אותו השיגה בתוך אותה הארכה וסיימה את דרכה במפעל. כאמור בשבוע שעבר הדהימה סלביה כשסחטה 2:2 באנדלוסיה, אבל היום המותחן היה גדול פי כמה וסנסציוני כפי שלא רואים כל יום.


בדקה ה-14 מייקל אנגאדו דחק פנימה אחרי כדור קרן והעלה את המקומיים ליתרון, מה שעורר את האורחת – בדקה ה-31 פרומס רק פגש את המשקוף, אבל רגע לפני ההפסקה, בדקה ה-43, אותו פרומס הוכשל ברחבה בניסיון להקפיץ מעל השוער ו-וויסאם בן ידר ניצל זאת כדי לקבוע 1:1 בהפסקה. המארחת עלתה למחצית השנייה בסערה ועשר שניות בלבד לאחר שהמשחק חודש, חסוס נבאס ספק תפס ברחבה שחקן יריב וסוצ'ק דייק מהנקודה הלבנה כדי להשיב את היתרון למקומיים. למזלה של סביליה, היא התעשתה במהרה ובדקה ה-54 השיגה את מבוקשה והשוותה מבעיטת יעף אדירה של מוניר אל חדאדי מכ-20 מטרים, כזו שלא הותירה יותר מדי סיכוי לשוער המקומי – בהחלט ביצוע שיתמודד על שער העונה. עד תום 90 הדקות לא הובקע שער נוסף וכפי שקרה בשבוע שעבר, 2:2 והפעם המשחק נכנס להארכה.


מיד עם פתיחת ההארכה הצליחה סביליה להשלים את המהפך אותו חיפשה לאורך זמן, כאשר פרנקו ואסקס, שרק נכנס למשחק בדקה ה-90, הקדים את השומר ונגח לפינה הקרובה. בדקה ה-102 סלביה פראג הוכיחה שהיא ראויה למעמד, אז הצליח מיק ואן בורן למצוא את הפינה הרחוקה של ואצ'לק והדהים את האנדלוסים, שבשלב זה עדיין עולים לשמונה האחרונות. ואז, בדקה ה-119, איברהים טראורה כבש לאחר ערבובייה, הפך ל-3:4 מטורף והעלה את סלביה פראג לרבע הגמר – סיום מדהים לימים נדירים של כדורגל אירופי, בליגת האלופות ובליגה האירופית.



באנגה. סנסציה מטורפת הדיחה את סביליה (Gettyimages)


בנפיקה ליסבון – דינמו זאגרב 0:3 (0:3 בסיכום) – לחצו כאן לצפייה בתקציר

בפראג נרשמה סנסציה אדירה, אבל גם בליסבון היה נראה שתירשם הפתעת ענק – עד שהמארחת העבירה הילוך וכבשה שלושה שערים, אחד כדי לכפות הארכה ושניים כדי לחגוג העפלה בסטייל לרבע הגמר. אחרי שהתעללה בהפועל באר שבע בפתיחת העונה במוקדמות ליגת האלופות, דינמו זאגרב סיימה את דרכה באירופה רק באמצע חודש מארס. 


בדקה ה-71 הצליחו הנשרים מליסבון להשיג את יתרונם, כששער מהאוויר כבש גם ז'ונאס בבעיטת יעף מכ-16 מטרים, וההכרעה הושגה כבר בחצי הראשון של ההארכה, כאשר בדקה ה-94 סדרת טעויות הסתיימה בבעיטה אדירה של פרנסיסקו פריירה מכ-25 מטרים לרשת, עשר דקות לאחר מכן האורחת נותרה בעשרה שחקנים אחרי שסטויאנוביץ' ספג כרטיס צהוב שני ואדום על דיבורים, ובדקה ה-105 אלכס גרימאלדו קבע את תוצאת המשחק בשער יפהפה, כשבעט כדור שעלה וירד היישר לתוך השער.



נזקקו ל-105 דקות כדי להבטיח את מקומם ברבע הגמר (Gettyimages)


ויאריאל – זניט 1:2 (2:5 בסיכום)

אחרי ניצחון החוץ ברוסיה במשחק הקודם, לא רבים האמינו שהצוללת הצהובה  – שמדורגת במקום ה-17 בספרד, להזכירכם – תמצא את עצמה מחוץ למפעל הערב. ואכן, כבר בדקה ה-29 מתפרצת קטלנית של המארחת הסתיימה בביצוע סולו של ג'רארד מורנו, שבעט כדור מסובב שמכ-18 מטרים פגש את הרשת. בדקה ה-47, שתי דקות במחצית השנייה, קרלוס באקה הקולומביאני ברח מהשמירה, נותר חופשי לגמרי ובנגיחה גמר את הסיפור והפך את המשחק לגארבז' טיים מוחלט. בתוספת הזמן הצליח ברניסלב איבנוביץ' לכבוש שער ניחומים עבור הרוסים.



ויאריאל טיילה לשלב הבא. בליגה היא מסובכת בתחתית (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי