סארי: "רוצים להגיע לגמר ולזכות במפעל. הבעיות שלנו חוזרות"

סארי והזאר
סארי והזאר | Gettyimages

האנגלים יודעים שעליהם להשתפר מול פרנקפורט שהעפילה לחצי גמר ראשון מאז 1980. הפציעה של ראמזי העיבה על החגיגות של ארסנל. אנצ'לוטי שהודח: "התוצאה מאנגליה הייתה איומה". באיטליה קטלו: "נס לא הגיע"

(גודל טקסט)
צ'לסי העפילה אתמול לחצי גמר הליגה האירופית לראשונה מזה שש שנים, אז הצליחה לזכות במפעל תחת המאמן רפא בניטס. הבלוז קונים את התסריט הזה גם העונה. אחרי 17 דקות הוליכו האנגלים 0:3 והיה נראה שהם בדרך לטיול, אבל כרגיל העונה – המארחת הסתבכה ובסוף הסתפקה בניצחון -3:4 עצבני שגרם לחוסר נחת ביציעים. המאמן מאוריציו סארי שמח על ההעפלה לחצי הגמר אך גם למאמן ברור שצ'לסי חייבת להשתפר.


סארי אמר: "אנחנו שמחים להעפיל לחצי הגמר כי אנחנו יודעים שזה לא פשוט. נצטרך ללמוד היטב את איינטרכט פרנקפורט, הם קבוצה מצוינת. הקשיים שלנו במחצית השנייה זו בעייה חוזרת בשבועות האחרונים, כבר עשרה משחקים כאלה. עשינו משהו רע ב-15 הדקות הראשונות. אולי הרגשנו נוח מדי ואסור שזה יקרה, סלביה פראג הייתה קבוצה מאוד פיזית". כל מה שהאיטלקי אמר בחדר ההלבשה לא עבד: "אמרתי לשחקנים במחצית שאנחנו חייבים להתחיל עם אותה תשומת הלב כמו במחצית הראשונה אך לא עשינו את זה".


ב"סאן" האנגלי נכתב בציניות: "צ'לסי הזיעה בדרך לחצי גמר הליגה האירופית למרות הצמד של פדרו. אוי, סארי, בדיוק כשהאוהדים החלו לחבב אותך". אז צ'לסי רשמה משחק הגנה שערורייתי אבל ההתקפה עובדת, גם בלי יום גדול של אדן הזאר. הקבוצה מלונדון הפכה לשנייה העונה מהכדורגל האנגלי שחוצה את רף מאה השערים. מעבר לספרדי שכבש צמד, גם אוליבייה ז'ירו השתתף בחגיגה והגיע לעשרה שערים העונה בליגה האירופית – יותר מכל אחד אחר. זאת על רקע דבריו של החלוץ שאמר שהוא רוצה לעזוב את צ'לסי.



שחקני צ'לסי חוגגים. חייבים להשתפר (Gettyimages)


בדומה לליגת האלופות, גם בשלב חצי גמר הליגה האירופית יש שתי נציגות אנגליות. ארסנל השלימה את העבודה גם היא והעפילה שנה שנייה ברציפות לשלב חצי הגמר, לאחר שגברה 0:1 על נאפולי. המאמן אוניי אמרי, לו יש רקורד מצוין של שלוש זכיות במפעל עם סביליה, חגג יפה במשחקו ה-50 על הקווים של התותחנים והוא המאמן שהשיג הכי הרבה נצחונות בפרק הזמן הזה – 32. לארסן ונגר, לדוגמא, היו 23 נצחונות בלבד. ארסנל מציגה שיפור יפה במשחק ההגנה שלה כשלא ספגה בשישה משבעת משחקיה האחרונים. 


אמרי המאושר אמר: "עבדנו קשה מאוד כדי להקשות עליהם. הפעלנו לחץ טוב על נאפולי הן מבחינה טקטית-קבוצתית וכל שחקן עשה את תפקידו. הצלחנו לשלב אגרסיביות בכדורגל שלנו". רק הפציעה של ארון ראמזי העיבה על התותחנים. השחקן יעזוב את ארסנל בסיום העונה ויצטרף ליובנטוס וייתכן והיה זה משחקו האחרון בקבוצה. אמרי: "זו פציעת שריר ככל הנראה וההיעדרות היא למספר שבועות". אוהדי ארסנל מקווים שזה לא היה משחקו האחרון בקבוצה. לספרדי יהיה מדובר בחצי גמר אמוציונלי במיוחד מול האקסית ולנסיה אותה אימן ארבע שנים.


בצד המפסיד היו אלה האיטלקים. נאפולי של קרלו אנצ'לוטי כבשה בכל 16 משחקיה האחרונים באירופה, אך אתמול משהו השתבש. המאמן שידוע כמומחה למשחקי הנוק אאוט בליגת האלופות – לא מצא פיתרון. אנצ'לוטי אמר: "הפסדנו את ההתמודדות במשחק באנגליה, זו הייתה תוצאה רעה מאוד. איבדנו את הביטחון הערב (אתמול) אחרי השער של ארסנל". ב"גאזטה" האיטלקי ביקרו את נאפולי: "נס לא הגיע. הקבוצה של אנצ'לוטי הפסידה גם בבית. העונה מסתיימת חודש אחד מוקדם מהצפוי ובעוד ארסנל חוגגת על כר הדשא – הקהל המקומי שר נגד הנשיא אורליו דה לורנטיס".


Most wins in their first 50 games with Arsenal…

32 – Unai Emery
28 – George Allison
27 – George Graham
27 – Herbert Chapman
25 – Jack Crayston
24- Tom Whittaker
24 – George Swindin
23 – Arsène Wenger
23 – Don Howe

#ElMaestropic.twitter.com/XbeDvaF7fz

— Arsenal FC (@Arsenal) 18 באפריל 2019


מי שעשתה היסטוריה זוהי איינטרכט פרנקפורט שהעפילה לחצי גמר אירופי ראשון מאז 1980, כשבאותה עונה זכתה במפעל. סבסטיאן רודה כובש השער החשוב: "זה היה פרס ענק בשבילי להיות חתום על השער החשוב הזה, בטח אחרי כל הקשיים שעברו עליי, בין היתר הפציעות. אני לא יכול לתאר במילים, הקהל נתן לנו אנרגיות מדהימות".

 
בדרבי הספרדי ברבע הגמר ניצחה כצפוי ולנסיה שהשלימה ניצחון כפול על ויאריאל, כשאתמול הסתפקה ב-0:2. המאמן מרסליניו התרגש: "אני רוצה להודות לקהל, זה בזכות האוהדים. אני נמצא בעיקר הזו כבר כמה שנים ובחיים לא ראיתי כזה גשם. ובכל זאת האוהדים נתנו את הכל. ננסה להחזיר להם נגד ארסנל הנהדרת".



️ AMOR BAJO LA LLUVIA

¡Gracias afición! Una vez más, nos habéis ganado el CORAZÓN #VCFVillarreal@EuropaLeaguepic.twitter.com/ko1vnnYXkU

— Valencia CF (@valenciacf) 18 באפריל 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי