אמרי: "רוצים לזכות במפעל". מרסליניו: "הקהל הוא הכוח"

אונאי אמרי
אונאי אמרי | Gettyimages

התותחנים עם יתרון מבטיח של 1:3 לקראת הגומלין במאסטייה (הערב, 21:50, שידור בספורט1), בתקווה להעפלה לגמר אירופי ראשון מאז 2006. העטלפים מלאי מוטיבצייה בשנת מאה למועדון ורשמו בעבר את הקאמבק הגדול במפעל

(גודל טקסט)
לאחר דרמה עוצרת נשימה בחצאי גמר ליגת האלופות, ייקבעו הערב (חמישי) העולות לגמר הליגה האירופית שייערך בבאקו ב-29 במאי (בגמר, אגב, ייעשה שימוש במערכת ה-VAR). בממלכה חולמים על גמר אנגלי נוסף, בין ארסנל וצ'לסי, אך יריבותיהן לא מתכוונות לוותר. ארסנל תתארח אצל ולנסיה (21:50, שידור ישיר בספורט1) לאחר ניצחון 1:3 במשחק הראשון, וצ'לסי תארח את איינטרכט פרנקפורט לאחר תיקו 1:1 במשחק הראשון 21:50, שידור ישיר בספורט2)


הקבוצה של אונאי אמרי סיימה רק בתיקו ביתי מול ברייטון 1:1, נותרה חמישית בטבלה ואיבדה כמעט כל סיכוי להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה דרך הליגה. הספרדי יחפש להגיע לגמר הליגה האירופית בפעם הרביעית בקריירה, ולהוליך את קבוצתו לגמר אירופי ראשון מאז 2006, אז הפסידה ארסנל 2:1 לברצלונה בגמר ליגת האלופות. התותחנים יחסרו את הקטור ביירין, ארון ראמזי שסיים את העונה וכן את דני וולבק. ארסנל צפויה לשחק עם שני החלוצים הקבועים,פייר-אמריק אובאמיינג ואלכסנדר לקאזט שנבחר לשחקן העונה על ידי האוהדים. הצרפתי כבש צמד חשוב במשחק הראשון.


המאמן אונאי אמרי אמר: "התוצאה מהמשחק הראשון בלונדון לא שינתה את דעתי,  הסיכויים הם עדיין 5050. מחר יהיה לנו קשה מאוד, אפשר להראות דוגמאות ממשחקים בעבר. נשחק עם שאיפה אדירה, עם מוטיבצייה. אנחנו רוצים לזכות בתואר הזה וגם להגיע לליגת האלופות". אמרי נשאל האם הוא מרגיש לחץ מסוים ואמר שלא ושיש לו ציפיות גבוהות מעצמו. כמוכן,  על היריבה ולנסיה: "אני לא רוצה להוכיח כלום, יש לי זיכרונות טובים".




התותחנים שיחקו העונה 55 משחקים רשמיים וספגו 64 שערים אך מנגד בליגה האירופית הוציאה רק שבעה כדורים מהרשת. המאמן נשאל האם ההגנה הכי טובה שלו היא ההתקפה וענה: "הרעיון שלנו הוא לשחק את המשחק שלנו ולנצח. יש לולנסיה שחקנים מצוינים. אנחנו רוצים להבקיע וגם להיות חזקים בהגנה. אנחנו רוצים לשלוט במשחק ולהיות חזקים".

מי שהגיע עם המאמן למסיבת העיתונאים הוא השוער פטר צ'ך שיפרוש בסיום העונה. הצ'כי פתח את העונה כשוער ראשון אך בהמשך שותף רק בליגה האירופית ומחר זה עשוי להיות משחקו האחרון. צ'ך אמר: "היינו במצבים מורכבים כמה פעמים, כמו לאחר ההפסד בבאטה בוריסוב, יש לנו יתרון טוב אבל זה לא מספיק. נצטרך לשמור שוב על הפרטים הקטנים". על יכולתו האישית: "אני חושב שהמפתח הוא האימונים. אני שוער בעל ניסיון ומתאמן ברמה גבוהה, מתכונן במהלך השבוע וכך גם אם אני לא משחק בקביעות, אני בכושר טוב. אני מוכן לכל משחק"


המארחת ולנסיה, בשנת המאה להיווסדות המועדון, חולמת להעפיל לגמר הליגה האירופית לראשונה מאז 2004 (גביע אופ"א) כשניצחה את מארסיי בגמר. הקבוצה של מרסליניו מדורגת רק במקום החמישי בספרד ונראה שזו הדרך היחידה שלה להגיע בעונה הבאה לליגת האלופות. העטלפים מגיעים במצב רוח מצוין לאחר ניצחון מרשים 2:6 על הואסקה עם צמדים של רודריגו מורנו וסנטי מינה. החדשות הטובות מגיעות מכיוונו של פרנסיס קוקלן שהחמיץ את המשחק הראשון בגלל פציעה. הקשר יחזור להרכב, בעוד דניס צ'רישב וג'פרי קונדוגביה ייעדרו.



פטר צ'ך. יקווה שזה לא משחקו האחרון (Gettyimages)


המאמן מרסליניו נשמע בטוח במסיבת העיתואים: "כל משחק הוא אחר, זה שהפסדנו בצורה כזו במשחק הראשון לא אומר דבר לגבי המשחק היום. אני והשחקנים מאמינים, דיברנו הרבה. אינטיליגנצייה וסבלנות, זה מה שאנחנו צריכים". ולנסיה כבר רשמה ניצחון אחד סופר דרמטי העונה מול חטאפה בגביע כשהשיגה את ה-0:2 ברגע האחרון. המאמן דירבן את הקהל: "הם הכוח שלנו, נוכל להגיע לגמר אם הם יהיו איתנו מההתחלה ועד הסוף". על מאה השנה למועדון: "העובדה הזו מספקת לנו יותר מוטיבצייה מאשר לחץ. בינואר או פברואר לא חשבנו שנהיה כאן אבל השחקנים הביאו אותנו לשלבים האחרונים".


מתוך 19 פעמים בהן ולנסיה נכנעה במשחק החוץ הראשון, היא התאוששה ועברה עשר פעמים. מנגד, בשלוש הפעמים בהן נכנעו העטלפים 3:1 – הם לא הצליחו לעבור. מנגד, בעונת 2013/14 ולנסיה מחקה הפסד 3:0 מול באזל עם 0:5 ענק במאסטייה. עד היום מדובר בקאמבק הגדול של הליגה האירופית.
  
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי