בכר: "אנחנו לא מצפים להצגות בתחילת העונה, המטרה לעבור שלב"

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

יממה לפני שהפועל באר שבע תארח את לאצ'י האלבנית במוקדמות הליגה האירופית (חמישי, 20:15 בספורט4), המאמן אמר במסיבת העיתונאים: "היה משחק חוץ קשה, רוצים להפיק לקחים". נאור סבג הוסיף: "התחברנו מהר"

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע אמנם סיימה רק בתיקו 1:1 את המשחק הראשון נגד לאצ'י בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, אך היא מלאת אופטימיות לקראת הגומלין ומאמינה שאפשר לעבור את הקבוצה האלבנית. לקראת המשחק מחר (חמישי 20:15, שידור ישיר בספורט4), ערך המאמן ברק בכר מסיבת עיתונאים בה הוא דיבר על ההכנות למשחק, היריבה והיכולת בשבוע שעבר באלבניה, אולם סירב בתוקף להתייחס למצבו של הבלם חאתם עבד אלחמיד.


המאמן נשאל תחילה על אפשרות שהקבוצה תופתע בטרנר: "אין אווירה שהולך להיות קל. ראינו שזו קבוצה קשה במשחק הראשון, היה לנו קשה להבקיע מול קבוצה אגרסיבית עם שחקנים גבוהים שמסוכנים במצבים נייחים. נכון שזה בטרנר, אבל אנחנו בכלל לא שאננים ויודעים שהולך להיות קשה. כמובן שאנחנו עושים את הכל כדי להשיג תוצאה טובה".


על נאור סבג שיושב לצדו ושאר שחקנים שעבורם לשחק באירופה זו התנסות חדשה: "כולם שחקנים מקצוענים, שעבדו מאוד קשה כדי להגיע להפועל ב"ש. כל שחקן שיעלה מחר ייתן את מאת האחוזים. להתרגש זה חלק מהעניין וזה מה שיצא במקצוע, אבל אני בטוח שמי שיהיה על המגרש ייתן את הכל ויידע את חשיבות המשחק".


היכולת במשחק החוץ: "כל משחק לגופו. בשבוע שעבר פגשנו קבוצה קשה, אגרסיבית ועם מגרש ביתי ותנאים לא כל כך טובים. היינו שווים לפחות שער אחד ואני שמח שהשגנו אותו. נכון שזה לא היה משחק טוב, אבל צריך לזכור שזה היה המשחק הרשמי הראשון שלנו".


אם אלחמיד ישותף
: "מעדיף לדבר על מי שיעמוד לרשותי. אתם תגלו מחר אם הוא בסגל".



בכר. "עושים את הכי כדי להשיג תוצאה טובה" (דני מרון)


הקושי לייצר מצבים במשחק באלבניה: "כשפוגשים קבוצה בפעם השנייה אז רוצים להפיק לקחים ולעשות את הדברים יותר טוב, הגנתית והתקפית. זה מה שאנחנו ננסה לשפר, עבדנו על זה. הייתה גם קורה שפספסו בשידור והיה לנו גם משקוף ועוד 2-3 מצבים טובים. אנחנו עדיין בתחילת השנה ואנחנו לא מצפים לתת הצגות, רק להשיג תוצאות טובות ולהיות תכליתיים. המטרה היא לעבור שלב ולחבר את הקבוצה לאט לאט".


אם יש בעיית מנהיגות בקבוצה: "זה היה בסך הכל משחק חוץ ראשון וקשה, אי אפשר להסיק מסקנות על מנהיגות. יש כאן אחלה חבר'ה ועם הזמן אתם גם תראו אותם מנהיגים. אני מאוד שמח עם השחקנים שהגיעו ובכלל מחדר ההלבשה".


מזג האוויר שאמור לשחק לטובת הקבוצה:
"אני לא אוהב להתייחס לדברים האלה, כי שתי הקבוצות משחקות באותם תנאים. מזג האוויר יהיה בסדר גמור, המגרש טוב, יהיה קהל ואווירה ומזה ייהנו שתי הקבוצות".


שחקנים נוספים שעשויים להגיע: "אנחנו עובדים כל הזמן ולומדים את הקבוצה. אנחנו רוצים להתכונן טוב למשחק הקרוב ותמיד חושבים מה נכון ואם נכון לחזק, עובדים על זה במקביל".



בכר וסבג. ייתכן ששחקני רכש נוספים יגיעו (דני מרון)


נאור סבג, שפתח בשבוע שעבר באלבניה, סיפר: "זו הייתה הרגשה מדהימה לתת שהמאמן נותן לך את השרביט ואני בכל דקה שיתנו לי ארצה להחזיר על ההזדמנות להיות פה".


חזרתו למועדון אחרי שנים בליגות הנמוכות: "זו ללא ספק עוד תחנה בדרך להגשמת החלום. חלמתי להגיע לפה ועכשיו אני חולם להגיע יותר רחוק. אני פה כדי להוכיח ולעבוד קשה – לחלום תמיד אפשר".


התרשמותו מהקבוצה: "אני בטוח שהשנה יש רוח חדשה בקבוצה, כי הגיעו חבר'ה רעבים שאוהבים לעבוד קשה. ממה שחוויתי עד עכשיו, יש כאן קבוצה חמה שהתחברה מהר ואנחנו בטוחים שנעבוד על המגרש טוב. ברור שבהפועל באר שבע הרמה אחרת ממה שהייתי רגיל, אי אפשר להתעלם מזה, אבל אני שמח שקיבלתי את ההזדמנות אחרי שחיכיתי לה".


אם הוא קונה 0:0 בדרך לשלב הבא
: "אני אף פעם לא אקנה 0:0, תמיד רוצה לנצח".



סבג בהופעת הבכורה. "תמיד אפשר לחלום" (אודי ציטיאט)



בבאר שבע מקווים כי אצטדיון טרנר יהיה מלא, ובזכות דחיפת הקהל, הקבוצה תפגין דומיננטיות מול היריבה האלבנית. המאמן, ברק בכר, תרגל מספר מערכים לקראת המשחק, כשבין השאר בוחן בכר אפשרות לפתוח במערך של שלושה בלמים שיכלול את מיגל ויטור, לואיי טאהא ושון גולדברג.


במקרה שכזה, הקשר הקוסטה ריקני, ג'ימי מרין, יתפקד כקיצוני שמאלי, כשבכנף ימין יעלה הקפטן החדש של הקבוצה, בן ביטון. הקשר רמזי ספורי, שנעדר מהמשחק הראשון מול לאצ'י עקב מחלה, יערוך הופעת בכורה בשורות באר שבע.


בכר מתלבט האם לפתוח בחוד עם מלך שערי הקבוצה, בן שהר, או עם הספרדי חוסה אנחל קאריו, שעד כה לא מציג יכולת גבוהה באימונים.
בתוך כך, המגן הימני, דור אלו, שהבדיקות הרפואיות שלו יצאו תקינות, צפוי להשלים את מעברו למכבי תל אביב בהשאלה עד לסיום העונה, עם אופציה לרכישה תמורת כ-800 אלף יורו, הסכום אותו שלימה באר שבע למכבי פתח תקווה עבור השחקן לפני כשנתיים.


הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, ג'ימי מרין, עדן שמיר, נאור סבג, רמזי ספורי, נייג'ל האסלביינק, חוסה אנחל קאריו/ בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי