צפו בתקציר: 2:3 למכבי חיפה על מורה בדרך לסיבוב השני

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

הירוקים סיפקו בליץ' של ארבע דקות עם שערים של עוואד (31) ואשכנזי (35) לאחר שגיאה קשה של חיימוב. הקשר השלים צמד בדקה ה-76 אחרי בישול יפה של שועה, ווילדסחוט ערך בכורה. היריבה בסיבוב הבא: שטרסבורג

(גודל טקסט)

לאחר ניצחוןן 0:2 במשחק הראשון בסמי עופר, מכבי חיפה השלימה הערב (חמישי) את המשימה כשגברה 2:3 על מורה הסלובנית במשחק הגומלין במוקדמות הליגה האירופית לעיני 300 אוהדים שעשו את הדרך הארוכה. בשלב הבא מחכה לה אתגר קשה הרבה יותר כשתפגוש את שטרסוברג, מחזיקת גביע הליגה הצרפתי, על אחת כמה וכמה כשהמשחק הראשון ייערך בצרפת בדיוק בעוד שבוע.
 

הירוקים התגברו על פתיחת משחק נוראית כשנקלעו לפיגור מוקדם לאחר שגיאה מרה של גיא חיימוב שהשמיט מסירת רוחב של לוקה בוביצ'ינאץ בדקה השישית. בדיוק כמו במשחק הראשון, רק הפעם בסדר הפוך, מוחמד עוואד (31) ויובל אשכנזי (35), כבשו לזכות הקבוצה של מרקו בלבול, כאשר קשר הרכש מבני יהודה השלים צמד בדקה ה-76 והמשיך את השתלבותו הנהדרת במחנה הירוק. ירדן שועה אמנם לא כבש אבל היה מעורב. המארחת צימקה בדקה ה-81 אך לא מעבר לכך.

בשורות הקבוצה מהכרמל אפשר לציין גם את המגן השמאלי איקוום אוטין שקיבל הזדמנות בהרכב על חשבונו של רז מאיר והרשים ביכולתו בצד ההתקפי, בעיקר במחצית הראשונה. יאניק ווילדסחוט ערך בכורה בירוק כששולב במהלך המחצית השנייה כמו גם ניקיטה רוקאביצה. מנגד, משחק ההגנה שוב העלה דאגה.


 


מרקו בלבול (אודי ציטיאט)



שחקני מכבי חיפה מחכים לשריקה (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק
הירוקים פתחו את המשחק עם התקפות בעיקר מצד ימין, אך דווקא המארחת הלמה ראשונה: לאחר מספר הגבהות מסוכנות לרחבה,  לוקה בוביצ'אנץ העביר כדור רוחב חזק מצד ימין, גיא חיימוב היה חייב לקלוט את הכדור אך השמיט לשערו, 0:1 למורה. חיפה ניסתה להגיב מהר עם מצב מסוכן של מוחמד עוואד שהיה קרוב לכבוש אך החמיץ את המסגרת משמונה מטרים. דולב חזיזה ניסה את כוחו מחוץ לרחבה לאחר השתחררות יפה (15) אך בעט מעל השער.


מכבי חיפה לא נלחצה והמשיכה לדחוף קדימה מול הסלובנים שהתבנקרו, אך כרגע ללא דיוק בחלק הקדמי. בדקה ה-19 ירדן שועה הראה חלק מהכישרון שלו כשהשתחרר במהירות משחקן הגנה אבל הבעיטה בהמשך הייתה לא טובה. איקוום אוטין בולט לטובה בעמדת המגן השמאלי. בדקה ה-25 הירוקים היו חייבים להשוות – שועה קיבל מסירת עומק נהדרת ובמקום לבעוט ניסה לפרגן עם העקב אך הכדור הלך לאיבוד.



שחקני חיפה מאוכזבים אחרי הפיגור המוקדם (אודי ציטיאט)


הסלובנים הוכיחו שלא כדי לזלזל בהתקפות המתפרצות שלהם, שוב התקפה מצד ימין ומאבוקה סגר אלכסונית נהדר והוציא את כדור הרוחב המסוכן החוצה.


לאחר חצי שעה, מכבי חיפה תירגמה את השליטה הברורה שלה גם לשערים, ותוך ארבע דקות כבשה פעמיים וביצעה מהפך: בדקה ה-31 הגיעה צפירת ההרגעה: אשכנזי דהר קדימה ומסר שמאלה לעוואד שמזווית לא פשוטה שלח פצצה ברגל שמאל (31). מכבי חיפה משווה ל-1:1. כעבור ארבע דקות אשכנזי השתלט על כדור ברחבה ובעט בסיבוב לרשת, 1:2 למכבי חיפה. לוקה ששנייארה בעט כדור חלש ליד הקורה בדקה ה-42. עוד לפני המחצית הורבאט נאלץ לצאת בגלל פציעה, ובצד הירוק החליף מוחמד אבו פאני את דולב חזיזה.


עם פתיחת המחצית השנייה חיימוב החזיר במעט את החוב על הגול השטותי שספג, כשהדף נגיחה של בוביצ'נאץ' בדקה ה-47.. שועה ניסה להרחיק את כדור הקרן וכמעט כבש שער עצמי ביזארי לחלוטין.



יובל אשכנזי משלים מהפך (אודי ציטיאט)


הירוקים סיכנו לראשונה במחצית השנייה בדקה ה-53, עוואד נכנס יפה לרחבה ובעט עם השפיץ לפינה אל אוברדוביץ' הצליח להדוף בקצות האצבעות. כעבור ארבע דקות שועה הכניס כדור מצוין מצד ימין והבלם עופרי ארד שהסתנן לרחבה נבלם ברגע האחרון.


בדקה ה-68 הגיע חילוף שני של מרקו בלבול שרצה לרענן את החלק הקדמי: ניקיטה רוקאביצה החליף את עוואד. המארחת הרימה ידיים וחיפה המשיכה לטייל בתוך הרחבה. בדקה ה-73 שועה פרץ נהדר, חדר פנימה והוציא כדור רוחב מצוין אך אף אחד לא שם רגל. כעבור שלוש דקות השער כבר הגיע: שועה שלח מסירת עומק נהדרת ואשכנזי סיים כמו גדול מול השוער והשלים צמד, 1:3 למכבי חיפה. מייד לאחר השער נכנס שחקן הרכש החדש ווילדסחוט.


לסלובנים נותר רק להחזיר חלק מהכבוד, בוביצינאץ' שלח כדור רוחב מסוכן והמגן השמאלי שטורם דחק לרשת, 2:3. רוקאביצה רצה לרשום שער ראשון ובעט בסיבוב ליד הקורה אחרי ששיגע שהתגבר על שחקן ההגנה.



אוהדי מכבי חיפה (אודי ציטיאט)


הרכבים
מורה: מאטקו אוברדוביץ', קלמן פוצ'קו, אלכסנדר בושקוביץ', מאטיץ' מארושקו, קלמן שטורם, יון שפורן, אלן קוזאר, טומי הורבאט, לוקה בוביצ'ינאץ, לוקה ששנייארה, אמאדיי מארושה.


מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, רמי גרשון, איקוום אוטין, נטע לביא, יובל אשכנזי (יאניק ווילדסחוט, 77), דולב חזיזה (מוחמד או פאני, 45), מוחמד עוואד(ניקיטה רוקאביצה, 68), ירדן שועה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי