צפו בתקציר: הפועל באר שבע בשלב הבא אחרי 1:1 סוער בקזחסטן

שחקני הפועל באר שבע נגד לאצ'י
שחקני הפועל באר שבע נגד לאצ'י | אודי ציטיאט

בכר נקלע לפיגור נגד קייראט ואיבד את ויטור שהובהל לביה"ח, אך קבוצתו הוכיחה אופי ועלתה לסיבוב המוקדמות השלישי. דוגאליץ' ניצל שגיאה של שטקוס (40) ואיזן עם עצמי (62) אחרי שאחמטוב וסויומבאייב הורחקו

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

זה לא היה פשוט ומד הלחץ של ברק בכר טיפס לגבהים חדשים בדקות מסוימות, אבל הפועל באר שבע צלחה הערב (חמישי) את משחק הגומלין בקזחסטן והעפילה לסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית אחרי 1:1 יקר אצל קייראט (שאיימה 25 פעמים אל עבר השער) ו-1:3 בסיכום צמד המפגשים. היריבה הבאה היא נורשפינג השבדית, שהשלימה ניצחון כפול על לייפאיה הלטבית.


הפועל באר שבע נקלעה לפיגור מרגליו של ראדה דוגאליץ' (40) שניצל יציאה איומה של ארנסטס שטקוס ואף איבדה את מיגל ויטור שסבל מסחרחורת והובהל לבית החולים המקומי, אך למזלה פעולה חסרת אחריות של יאלדוס אחמטוב הותירה את הקזחים בעשרה שחקנים (55) ושבע דקות לאחר מכן הגיע שער החוץ המיוחל שהובקע מרגליו של אותו דוגאליץ', שדחק לשער שלו ושלח את הקבוצה מבירת הנגב לשלב הבא. עמוק בתוך תוספת הזמן (97) נשארה המארחת בתשעה שחקנים לאחר שגם גפורז'אן סויומבאייב העצבני ראה את הכרטיס האדום.


לעיני אצטדיון גועש ומיושן בקזחסטן, קייראט פתחה את המשחק בלחץ כבד על השער של הפועל באר שבע שקיבלה את ארנסטס שטקוס במיטבו עם שלוש הצלות בעשר הדקות הראשונות. המארחת המשיכה לנסות לבעוט מכל מצב, אולם הצ'אנס המסוכן ביותר נפל דווקא מן העבר השני (36) כאשר מיגל ויטור ומרואן קבהא נגחו בזה אחר זה למשקוף לאחר כדורי חופשי חד של רמזי ספורי. ארבע דקות חלפו והבלם הגבוה דוגאליץ', לו שלושה שערי ליגה העונה, ניצל יציאה רעה מאוד של השוער הליטאי והעניק למקומיים תקווה שזה אפשרי עם 0:1 בהפסקה.



שחקני באר שבע חוגגים העפלה (אודי ציטיאט)


המחצית השנייה נפתחה עם בשורה רעה מאוד עבור הפועל באר שבע, שנאלצה להחליף את מיגל ויטור שסבל מסחרחורת, הובהל לבית חולים מקומי והוחלף על ידי עמית ביטון הצעיר שהוזעק מהספסל. בדקה ה-55 הקבוצה הישראלית קיבלה זריקת עידוד רצינית כאשר יאלדוס אחמטוב ספג כרטיס צהוב שני והורחק לאחר פעולה טיפשית וחסרת אחריות.


המומנטום התהפך, הקזחים איבדו את הראש והחבורה של ברק בכר ניצלה את הכרטיס האדום עד תום כאשר שבע דקות מאוחר יותר היא כבשה את שער החוץ המיוחל, שסגר סופית את הסיפור. עדן שמיר מסר לג'ימי מרין שהעביר כדור רוחב חד מאגף ימין ומי שהיה שם על מנת לדחוק לשער הלא הנכון הוא דוגאליץ', שהבקיע גם את השער הראשון במשחק.  בהמשך עלו בן שהר וניב זריהן מהספסל והראשון קיבל שתי הזדמנויות גדולות לבצע מהפך, אך לא היה מספיק חד. למזלו, זה לא שינה דבר וקבוצתו העפילה הודות ל-0:2 מהמשחק הראשון בטרנר.


הרכבים
קייראט
: סטאס פוקטילוב, דינו מיקאנוביץ', ראדה דוגאליץ' (רמזאן אורזוב, 66), יאלדוס אחמטוב (כרטיס אדום, 55), גפורז'אן סויומבאייב (כרטיס אדום, 97), אילמבק קואט, ביירז'אן איסלמחן, גיורגי ז'וקוב, איבול אביקן, ירקבולן סיידאמחט (מרטון אפל, 66), אדרינסולה אסאולה.


הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור (עמית ביטון, 46), שון גולדברג, ג'ימי מרין, מרואן קבהא, דוד קלטינס, עדן שמיר, רמזי ספורי (בן שהר, 67), נייג'ל האסלביינק (ניב זריהן, 75).


מהלך המשחק

דקה 1: המשחק בקזחסטן יצא לדרך.



דקה 3: כצפוי, קייראט פתחה בלחץ כבד על השער של הפועל באר שבע.



דקה 4: אביקן ירה כדור שטוח מ-25 מטרים, אבל שטקוס ירד בזמן והדף לקרן.



דקה 9: דוגאליץ' הגבוה התרומם מעל כולם ונגח משבעה מטרים, אך שוב שטקוס זינק היטב והדף.



מוטרד מדקות הפתיחה. ברק בכר (אודי ציטיאט)


דקה 10: סיידאמחט מצא את עצמו חופשי ומאושר בתוך הרחבה, אולם הנגיחה שלו הייתה חלשה ונעצרה בקלילות על ידי שטקוס.



דקה 20: קרן רביעית לקייארט, שטרם הצליחה לתרגם זאת לשער.



דקה 26: כדור אדיר של סייאחמט עשה את דרכו אל עבר השער של באר שבע, ויטור התערב והרחיק בראשו את הסכנה.




יציאה רעה שלו עלתה לבאר שבע בשער חובה. ארנסטס שטקוס (דני מרון)



דקה 29: בעיטה של סויומבאייב, שנותר פנוי על סף הרחבה, טסה מעל המשקוף של באר שבע.


דקה 33, ניסיון ראשון של הפועל באר שבע: ספורי ניסה להפתיע בבעיטה חופשית, פוקטילוב התעופף והדף לקרן.



דקה 36: כדור חופשי נוסף של ספורי מצא את ויטור, שהתרומם נפלא ונגח פצצה שנעצרה רק במשקוף. קבהא הגיע ראשון לכדור החוזר אבל גם הנגיחה שלו נעצרה במשקוף. איזה פספוס של באר שבע.



דקה 40, קייארט עלתה ל-0:1: דוגאליץ' הבלם המסוכן, לו שלושה שערי ליגה העונה, ניצל יציאה רעה מאוד של שטקוס, דחק מקרוב לרשת והעניק למקומיים תקווה שזה אפשרי.

 
 


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך עם חילוף בהפועל באר שבע: עמית ביטון הוזעק מהספסל על חשבונו של מיגל ויטור, שסבל מסחרחורת והובהל לבית חולים מקומי.



דקה 55, קייראט בעשרה שחקנים: פעולה חסרת אחריות של אחמטוב עלתה לו בכרטיס צהוב שני. 



דקה 62, באר שבע השוותה ל-1:1 והיא בדרך לשלב הבא
: שמיר מצא את מירן שהעביר כדור רוחב חד אותו דחק דוגאליץ' לשערו הוא. הקזחים זקוקים לשלושה שערים על מנת להעפיל.



דקה 70: האסלביינק מצא את שהר המחליף שנגח מקרוב החוצה.



דקה 75: חילוף אחרון בבאר שבע – ניב זריהן נכנס על חשבון האסלביינק.



דקה 77: שהר הגיע לבדו מול השוער הקזחי וניסה לעקוף אותו, אך לא היה מספיק חד ופספס צ'אנס ענק להפוך את התוצאה.


דקה 95: אסאולה נגח חזק, אבל שטקוף התעופף והדף לקרן.


דקה 96, שער של באר שבע נפסל: מרין דחק מקרוב לאחר עוד החמצה גדולה של שהר, אך הקוון הרים את הדגל וקיפח את החבורה של ברק בכר.


דקה 97, קייראט נותרה בתשעה שחקנים לאחר שגפורז'אן סויומבאייב העצבני פלט כמה מילים והורחק.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי