איביץ': "טבעי שהשחקנים שלנו מבוקשים באירופה, זה טוב"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

לקראת סודובה (חמישי, 20:15 בספורט4), מאמן מכבי ת"א אמר במסע"ת: "מבחינתי אלה המשחקים החשובים של העונה". ייני לא התאמן, אך אמר: "המאמן יחליט אם אשחק". וגם: כשירותם של ניקוליץ', גולסה ואצילי וחזרת טיבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
אחרי שנשרה מליגת האלופות, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי, 20:15 בספורט4) את סודובה למשחק הראשון מבין שניים בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, במטרה להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין בליטא בשבוע הבא.


הקבוצה ערכה הערב את האימון המסכם ולמרות שהקפטן שרן ייני דיבר במסיבת העיתונאים, הוא לא התאמן עם הקבוצה וככל הנראה לא ייכלל בסגל. שחקן נוסף שצפוי להיעדר הוא החלוץ ארון שוינפלד, שסובל מפציעה בכף רגלו וטופל על ידי הצוות הרפואי.


למאמן איביץ' יש מספר התלבטויות בנוגע להרכב, בין השאר בעמדת המגן הימני, שם מתחרים מאור קנדיל ואנדרה ג'ראלדש על חולצת ההרכב הראשון. אנריק סבוריט, שמחלים מפציעה, אמור לקבל עדיפות בעמדת המגן השמאלי, כאשר ז'איר אמאדור ושחר פיבן ימשיכו במרכז ההגנה.


לפחות על פי התרגולים בימים האחרונים, נראה שאיביץ' יפתח עם דן גלזר, דור פרץ ודור מיכה בשלישיית הקישור האמצעית, כאשר התחרות הגדולה על ההרכב היא בחוליית ההתקפה, שם יונתן כהן שנכנס כמחליף, בתיקו הביתי נגד קלוז', עשוי לפתוח יחד עם איתי שכטר וניק בלקמן, כאשר גם צ'יקו אופאדו ואלירן עטר תורגלו לפרקים.



סבוריט. צפוי לערוך הופעת בכורה העונה (אודי ציטיאט)


עוד לפני האימון, המאמן ולדימיר איביץ' ולצדו הקפטן שרן ייני התייצבו היום למסיבת העיתונאים לקראת המשחק ודיברו על ההכנות, הציפיות לעונה אירופית וגם על כשירות מספר שחקנים פצועים, ביניהם ייני עצמו שאישר כי הוא יכול לשחק אם איביץ' יבחר להציבו בהרכב, אולם הוא כאמור לא התאמן גם הערב עם חבריו.


איביץ' אמר בפתיחת דבריו: "אנחנו מצטרפים למפעל חדש ונפגוש קבוצה חזקה, שזכתה באליפויות האחרונות בארצה, קבוצה מסודרת ומאורגנת. נצטרך להיות בשיא הריכוז בשני המשחקים כדי להעפיל שלב. אנחנו נערכים לתת את מאת האחוזים כדי לעמוד במשימה".


על כך שסודובה הדיחה את אפואל בשנה שעברה והקשתה מאוד על הכוכב האדום: "אמרתי שזאת קבוצה טובה, זה בטוח. אולי היא מגיעה ממדינה לא פופולרית באירופה, אבל אני מאמין שגם ישראל לא פופולרית. אם צריך להשוות בין המדינות והקבוצות, אני מאמין שמכבי משחקת יותר במפעלים האירופיים, אבל אני מאמין שיש לפנינו 180 דקות קשות ומבחינתי אלה המשחקים הכי חשובים העונה".



איביץ'. "מבחינתי אלה המשחקים הכי חשובים העונה" (אודי ציטיאט)


הצהרות מאמן סודובה: "כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה והוא לא בטוח התכוון לזה. אנחנו ב-2019 וגם לנו וגם לסודובה יש את המידע שהם צריכים על היריבה. יש הרבה דברים שאי אפשר להעריך או לצפות מה יקרה, זה כדורגל ולכן זה אחד מענפי הספורט הכי מובילים בעולם. אין לדעת מה יקרה במשחק אחד, הכל יכול לקרות. המשחק נגד קלוז' הוא היסטוריה ואנחנו לא רוצים לחשוב עליו יותר".


הדיווחים על עזיבה אפשרית של דור פרץ: "זה טוב שיש עניין בשחקנים שלנו באירופה, כי זה אומר ששחקנים צעירים שקידמנו בעונה שעברה השתפרו. אנחנו סובלים מבעיות של פייר-פליי וזה גם יכול לעזור לנו, אנחנו מרוצים עבור השחקנים אם מועדונים גדולים מגלים בהם התעניינות, זה נורמלי".


עדכון לגבי גולסה וניקוליץ': "אנחנו מחכים שהם יתחילו להתאמן איתנו במהלך אוגוסט, וזה יקרה. הם כ-10 חודשים לא מתאמנים והם צריכים להתחיל לעבוד איתנו, אחרי זה נראה מתי הם יגיעו לרמה שבה הם יוכלו לעזור לנו. אנחנו מחכים להם ואני מאמין שבאוגוסט זה יקרה, אם ב-15 או ב-25 אז אני לא יודע. חיכינו 10 חודשים, אם צריך נחכה שבוע נוסף כדי שיהיו מוכנים".


פציעתו של עומר אצילי:
 "יש לו בעיה עוד מסוף העונה שעברה, כזו שהייתה לו גם במחנה האימונים בשנה שעברה והחלטנו שלא ישחק בסוף העונה והוא נותח אצל הרופא הכי טוב שיש. זה תוקן, אבל יצר גם בעיות אחרות. בשבוע הבא נחליט אם הוא חוזר לאימונים או שהוא צריך לעבור טיפולים נוספים בבעיה החדשה".


על איתן טיבי שחתם ובעונה שעברה מיעט לשחק: "רציתי אותו מתחילת העונה. זה בחור שראוי להיות כאן. הוא עובד קשה, לוחם, אחד שבילה הרבה שנים במכבי ת"א, מכיר את מכבי ת"א ובמשחקים האחרונים של העונה שעברה היה פנטסטי. היו שחקנים ששיחקו טוב בעמדה שלו, יש רק שני בלמים בהרכב, אבל זה לא אומר שלא הגיע לו. זה בלתי אפשרי לשחק עם ארבעה בלמים, הסיבה היחידה שהוא לא שיחק כי היו כאלה ששיחקו טוב ממנו, אבל אני מאוד שמח שהוא כאן. הוא אחד הבלמים הכי טובים בישראל ואמרתי זאת הרבה פעמים, הוא הראשון מבין שחקני ההגנה שרציתי שיהיו איתנו".



"הראשון מבין הבלמים הישראלים שרציתי" (אודי ציטיאט)


אם ז'איר אמאדור רוצה לעזוב: "שמעתי את זה מכם, אני לא מכיר מידע כזה".


שרן ייני אמר לקראת המשחק: "אני מתאמן לבד ומרגיש שחזרתי לכושר טוב. אם המאמן יחליט שאני אהיה בסגל, אשמח. בכדורגל לא תמיד אפשר להיות כשיר במאת האחוזים ומבחינתי המשחק סופר חשוב. אני לא בכושר שיא, אבל מבחינתי מוכן וזו החלטה של המאמן מה לעשות. אנחנו נותנים את כל הכבוד לסודובה ובאים למשחק בשיא הרצינות, זה מפעל סופר חשוב לנו וכל הקבוצות שנמצאות בו הן טובות".


הבלם הוסיף על כושרו לאור העובדה שלא התאמן עם הקבוצה בשבועות האחרונים: "זה תלוי במאמן, אני מנסה לעשות את המיטב כדי להיות בכושר הכי טוב".


אם יש לחץ בעקבות ההדחה לקלוז': "למה לחץ? חוויתי גם הדחה מבאזל ואחרי זה עלינו לליגה האירופית ועשינו עונה מצוינת, אפילו עלינו מהבתים. בכדורגל הכל יכול להיות ואין טעם להיכנס ללחץ, פשוט להפיק לקחים, להגיע מוכנים ולהגדיל את הסיכויים לנצח. היינו מאוכזבים מההדחה כי הרגשנו שאנחנו שווים יותר, כולנו היינו רוצים עוד הזדמנות לשחק מולם שוב, אבל זה הכדורגל וזה הספורט".


על סודובה: "בכדורגל קל להקשות על היריבה. אני לא מצפה שיהיו לנו משחקים קלים ואנחנו צריכים להביא איתנו מעבר ליכולת גם הרבה אופי ולב. יש לנו אופי מעולה וצריך להביא אותו למשחק. אני לא קורא את מה כותבים עליהם, כי ההכנה שלי לא צריכה להיות מושפעת מדעת התקשורת או הקהל. ככה צריך לעבוד. אני חושב שסודובה הוכיחה שהיא מקשה על כל יריבה ואני מצפה למשחק קשה ומקווה שנצליח להביא את האקסטרות שלנו – אם כן אז אפשר לצפות תוצאה טובה, ואם לא אז זה הכדורגל. אנחנו לא מחפשים להכריע את המפגש במשחק הראשון, מהניסיון שלי זה לא כל כך קורה".



ייני. מבחינתו הוא יכול לפתוח (אודי ציטיאט)


אם הפתיחה המאוחרת של ליגת העל פוגעת באירופה:
"סודובה כבר באמצע העונה, אבל בכדורגל אין תירוצים. כך אנחנו עובדים וכך התחנכנו מילדות. צריך להביא את התוצאות גם כשאנחנו לא במצב אידיאלי, מנסים להביא את עצמנו לקצה בכל אימון ומשחק כדי להתקדם. אני חושב שאנחנו בכושר טוב, בטח מבחינה גופנית. המטרה שלנו היא לשחק בצורה חכמה, לשלוט בקצב המשחק ובכדור ולהחליט מתי אנחנו רוצים לשחק מהר יותר או איטי יותר".


חזרתו של איתן טיבי: "הוא חבר טוב ושחקן מעולה. אני שמח שהוא חזר, זה מצוין לקבוצה – תהיה תחרות קשה יותר, כי יש ארבעה שחקנים טובים בתפקיד ואני מעריך ואוהב את כולם. גם יש לנו ארוכה".


חולשת ההגנה בפתיחת העונה:
"הסתכלתי על הסטטיסטיקות ומבחינת זכייה בתיקולים היו לנו אחוזים מדהימים, לכל שחקני ההגנה. אני לא מסכים עם זה".


הרכב משוער: אנדראס יאניוטיס, אנדרה ג'ראלדש (מאור קנדיל), ז'איר אמאדור, שחר פיבן, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופאדו), ניק בלקמן (אלירן עטר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי