צפו בתקציר: הפועל באר שבע סיימה ב-1:1 עם נורשפינג

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | אודי ציטיאט

סיבוב שלישי במוק' הליגה האירופית: הקבוצה של בכר לא הבריקה אך השיגה שער חוץ יקר מראשו של עדן שמיר (55), ארבע דקות לאחר שסמה כבש למארחת. האסלביינק בעט לקורה, קאריו שוב היה חלש. הגומלין: בשבוע הבא

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע סיימה הערב (חמישי) בתיקו 1:1 נגד נורשפינג השבדית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי האירופית. זה לא היה ממש יפה, בקבוצה של ברק בכר יש לא מעט נקודות תורפה כרגע, והחלוץ חוסה אנחל קאריו שזכה לקרדיט בהרכב – המשיך לאכזב, אבל הקבוצה מהדרום הצליחה במשימה (על אף שספגה במשחק חוץ 15 ברציפות באירופה) – והביאה את ההכרעה לטוטו טרנר בשבוע הבא בתקווה שתשיג את הכרטיס לשלב הפלייאוף נגד פיינורד ההולנדית.

 

ברק בכר ויתר על רעיון שלושת הבלמים ובחר בעמית ביטון במקומו של מיגל ויטור. בן שהר נותר על הספסל עד הדקה ה-81 כאשר המחליף הראשון שניסה לעזור לבכר היה ניב זריהן שהחליף את קאריו. המארחת, שהרבתה לסכן במצבים הנייחים, הובילה משער של קן סמה בדקה ה-51 והיה נראה שהקבוצה מהדקום בבעיה גדולה, אלא ששער היתרון החזיק מעמד רק ארבע דקות. ב"ש, באחת מההתקפות הטובות הבודדות שלה במהלך המשחק, השוותה עם שער של עדן שמיר בנגיחה אחרי מהלך קבוצתי נהדר. 


 

לאחר מכן נייג'ל האסלביינק כמעט ביצע מהפך כשבעט לקורה. לקראת הגומלין, בתקווה שמיגל ויטור ישחק, באר שבע תצטרך להיזהר גם מסיאד הקשאבנוביץ' וכריסטופר נימאן, על אף שהאחרון הרבה להחמיץ.



הרכבים
נורשפינג: איסאק פיטרסון, ראסמוס לוריטסן, לארס גרסון, קספר לארסן, אלכסנדר פראנסון, סימון סקראב, סימון טרן, פיליפ דוגרסטול, קן סמה, כריסטופר נימאן, סיאד הקשאבנוביץ'


הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, עמית ביטון, שון גולדברג, דוד קלטינס, עדן שמיר, מרואן קבהא, רמזי ספורי (ג'ימי מארין, 90), נייג'ל האסלביינק (בן שהר, 81), חוסה אנחל קאריו (ניב זריהן, 76)



הפועל באר שבע בתמונה קבוצתית (אודי ציטיאט)



אוהדי הפועל באר שבע מפגינים נוכחות (אודי ציטיאט)




אלי ואלונה ברקת (אודי ציטיאט)



מהלך המשחק
בדקה החמישית הגיע חצי מצב ראשון לזכות הקבוצה של ברק בכר: מרואן קבהא שלח כדור ארוך לעברו של קאריו, אך השוער פיטרסון עצר עם החזה. בדקה התשיעית המארחת סיכנה לראשונה בכדור קרן אך שטקוס שלט ברחבה והדף מעולה. בדקה ה-12 באר שבע תקפה יפה מצד ימין אך בן ביטון בעט מזווית לא נוחה במקום להרים לרחבה.
 



נייג'ל האסלביינק (אודי ציטיאט)


הקבוצה של ברק בכר השתלטה לאט לאט על מרכז השדה אך הייתה לא מדויקת ולכן לא איימה על השער, בעוד היריבה סיכנה במתפרצות. סימון סקראב (19) פרץ יפה בצד שמאל ושלח הרמה חזקה מדי. המצב האמיתי הראשון הגיע דווקא לצד המארחת. בדקה ה-20 שטקוס התעופף והדף מעולה מרחוק. בדקה ה-21 שון גולדברג איבד כדור באיזור מסוכן, קר סימה הוציא כדור רוחב וכריסטופר נימאן בעט גבוה מעל השער, איזה מזל!


בדקה ה-23 באר שבע הייתה חייבת לכבוש: קלטינס שלח מסירה מעולה מצד ימין, אך רמזי ספורי ואנחל קאריו הפריעו זה לזה והשוער פיטרסון הדף בקלות. כעבור שלוש דקות המארחת שוב סיכנה בזכות מצב נייח, שטקוס יצא רע מאוד והבלם ראסמוס לוריטסן נגח מעל השער. נימאן המשיך להיות מסוכן אך לא מדויק כשבדקה ה-34 בזבז עוד מצב נוח לאחר עבודה נפלאה של סקראב. 



דוד קלטינס. סידר מצב מצוין לחבריו (אודי ציטיאט)



בדקות האחרונות לפני המחצית הכדור בילה כל הזמן בתוך הרחבה של הפועל באר שבע שהפסיקה להיות אגרסיבית ולא לחצה. סיאד הקשאבנוביץ' ביצע דריבל יפה ועבר שני שחקנים בדקה ה-37 אך הבעיטה שלו לא אתגרה את שטקוס, שהדף בעיטה נוספת מחוץ לרחבה. הקשאנוביץ' ניסה לעבור לתפקיד המבשל וכעבור דקה שלח כדור רוחב נפלא לרחבה אך לארסן הגיע באיחור.




בן ביטון. המארחת תקפה בעיקר מהצד שלו (אודי ציטיאט)



סמוך להפסקה, רמזי ספורי שלח את האסלביינק בכדור עומק, ההולנדי ניצל את הכוח הפיזי הרב שלו, השתלט על הכדור, עבר את הבלם אבל רגע לפני הבעיטה הכדור נלקח ממנו.



באר שבע פתחה רע את המחצית השנייה ונענשה כשסימה כבש שער יתרון לאורחת בדקה ה-51. אלא שהקבוצה של בכר ידעה להתעשת במהרה: ארבע דקות בלבד חלפו ומהלך קבוצתי נהדר הביא לשער חוץ יקר מפז! ספורי מסר לבן ביטון שהרים ועדן שמיר כבש בנגיחה כמו נגד קייראט, 1:1! הטירוף נמשך, דקה אחת בלבד לאחר השוויון, האסלביינק שיגע את שחקני ההגנה ובעט כדור נעצר שנהדף רק בקורה.




עדן שמיר חוגג. ממשיך לספק את הסחורה (אודי ציטיאט)


בדקה ה-62 סימון טרן נותר חופשי ושלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, הכדור היה גבוה מדי. ב"ש המשיכה עם הנסיגה לאחור מאז הבעיטה של ההולנדי לקורה. בדקה ה-72 סימון סקראב הגיע למצב מצוין כדי לכבוש ובעט לפינה אך הכדור היה חלש מדי ושטקוס הצליח למתוח איברים ולהדוף.




שחקני הפועל באר שבע חוגגים שער חוץ יקר (אודי ציטיאט)



החלוץ חוסה אנחל קאריו המשיך לאכזב כשבדקה ה-74 קיבל מסירה מעולה מהאסלביינק אך השתהה במקום לבעוט. בדקה ה-76 הוא סיים את חלקו ובמקומו נכנס ניב זריהן. כעבור חמש דקות שהר עלה לשחק במקומו של ההולנדי. ג'ימי מרין שלח כדור חופשי קרוב-קרוב לחיבורים וזהו. עד לסיום לא היו מצבים יוצא דופן וההכרעה תגיע לטרנר.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי