דור ג'אן: "לחלום לא עולה כסף, אפשר להגיע לשלב הבתים"

שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים | אריאל שלום

כוכב הניצחון של בני יהודה על נפטצ'י באקו אופטימי, אך זהיר: "עדיין לא עשינו משהו יותר מדי גדול". על סוד הקסם של הקבוצה: "יש לנו ד.נ.א מאוד ברור". המועדון הבטיח הכנסה של 580 אלף יורו

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

פרק מוצלח נוסף נרשם אמש (חמישי) בהיסטוריה של בני יהודה, עם הניצחון 1:2 על נפטצ'י באקו האזרית וההעפלה לשלב הפלייאוף במוקדמות הליגה האירופית. עם סגל שחקנים נטול כוכבים, אבל עם מאמן-קוסם על קווים כמו יוסי אבוקסיס, הזהובים רשמו את אחד מרגעי השיא של המועדון במפעלים האירופיים.

בדיוק עשור אחרי שפגשו את איינדהובן ההולנדית באותו שלב בעונת 2009, כעת תשחק הקבוצה מול קבוצה חזקה נוספת בדמות מאלמו השבדית ותנסה להשלים את הסנסציה ולהעפיל לשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו ביבשת. השחקנים חגגו במשך דקות ארוכות על כר הדשא עם אוהדי הקבוצה שסירבו לעזוב את האצטדיון והחגיגות המשיכו למשך שעה נוספת גם בתוך חדר ההלבשה.

עד כה, בני יהודה הבטיחה לעצמה מענק כספי של 580 אלף יורו, שמורכב מ-280 אלף יורו עבור העפלה לסיבוב השלישי ו-300 אלף יורו נוספים שיוענקו למפסידה בשלב הפלייאוף. במקרה של הפתעה נוספת והעפלה לשלב הבתים, יקבל המועדון מענק כספי נוסף מאופ"א, על סך 2.9 מיליון יורו ועל הסכום הזה יש להוסיף גם כסף עבור זכויות שידור ומכירת כרטיסים.

פרק מפואר בהיסטוריה של בני יהודה. שחקני הקבוצה חוגגים לאחר המשחק. (אריאל שלום)
פרק מפואר בהיסטוריה של בני יהודה. שחקני הקבוצה חוגגים לאחר המשחק. (אריאל שלום)

נכון לעכשיו נרשם אצטדיון המושבה כמגרשה הביתי של הקבוצה במשחקים באירופה וגם במקרה של עלייה לשלב הבתים ימשיך האצטדיון בפתח תקווה לשמש כביתם של הזהובים. במהלך השבוע הבא אמורים להתקבל כל האישורים המתאימים לפתיחתו של אצטדיון בלומפילד המחודש ואם הכל יעבור ללא תקלות, במקרה של העפלה לליגה האירופית הקבוצה עשויה להודיע לאופ"א על העברת הביתיות אליו.

בצוות המקצועי ממשיכים לחפש שחקני חיזוק לקבוצה. ראשי המועדון מאמינים שבקרוב תושלם העברתו של מתן בלטקסה ממכבי תל אביב ובנוסף לכך מחפשים עוד זר או שניים לחיזוק ההתקפה. כפי שפורסם אמש, היום צפוי לנחות בישראל הקשר הניגרי סמואל מנדיי איינוקו. הניגרי, שמחזיק באזרחות שבדית, יגיע למספר ימי התרשמות וצפוי לקחת חלק במשחק גביע הטוטו ביום שני.

הסתדר עם סגל חסר ושחקנים אלמוניים. יוסי אבוקסיס חוגג אמש. (אריאל שלום)
הסתדר עם סגל חסר ושחקנים אלמוניים. יוסי אבוקסיס חוגג אמש. (אריאל שלום)

יוסי אבוקסיס נאלץ אמש להסתדר שוב עם סגל חסר ועם מספר שחקנים שעדיין לא רשמו אפילו הופעה אחת בליגת העל, אך לזכותם כבר שתי הופעות במסגרת האירופית. המגן אמיר רוסתום, לדוגמא, שהגיע מעירוני נשר שבליגה א', נתן שתי הופעות טובות מול האזרים וגם שלושת המחליפים שנכנסו אמש לשחק במחצית השנייה הגיעו מליגות נמוכות יותר. אורי צעדון ובן שמעוני שיחקו בעונה שעברה בליגה הלאומית ואריאל לזמי הגיע מהכח רמת גן שבליגה השלישית. מספר שחקנים בלטו אמש, ביניהם דן מורי, מוחמד גדיר ותאמבי סגס, שכבש את השער השני, אך מעל כולם בלט דור ג'אן עם שער ובישול ומשחק מצוין בחלק הקדמי.

"אני פחות רוצה להתייחס לעונה שעברה, שהייתה מדהימה. כולם תרמו את חלקם וגם אני", אמר ג'אן בסיום המשחק, "ברור שבעונה הזו רציתי לעשות קפיצת מדרגה, גם מבחינה אישית וגם קבוצתית. נכון שבשני המשחקים הראשונים, זה הלך טוב, אבל עדיין אין לנו כל כך זמן לחגוג. עם כל הכבוד, אנחנו עדיין לא בבתים של הליגה האירופית. יש לנו קודם כל משחק בגביע הטוטו ביום שני ואחרי שנסיים אותו, אני בטוח שנעשה הכנה טובה למאלמו ואני חושב שאנחנו צריכים לחלום. זה לא עולה כסף ואנחנו חייבים להאמין שאפשר לעשות את זה ולהגיע לבתים".

דור ג'אן, כוכב הניצחון, חוגג את השער שלו. (אריאל שלום)
דור ג'אן, כוכב הניצחון, חוגג את השער שלו. (אריאל שלום)

על ההיערכות למשחק: "אם המשחק היה מתפתח אחרת והם היו מבקיעים ראשונים, הם היו עושים לנו חיים מאוד קשים. השער הראשון היה חשוב מאוד ונתן לנו יתרון משמעותי. מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי, שמאז שידענו שנפטצ'י היא היריבה שלנו, הכין אותנו לתכנית המשחק שלהם ולכל שחקן, מה החוזקות ומה החולשות שלו ובאמת ראינו את זה על המגרש, הגיע לנו לנצח".

על סוד הקסם של הקבוצה: "הדבר העיקרי הוא שלקבוצה הזאת יש DNA מאוד ברור, שיוסי מכתיב אותו וזה פחות משנה מי הם השחקנים. ראיתם את זה גם בעונה שעברה וגם עכשיו. שחקנים מאוד מחויבים, מאוד רעבים, כולם באים לעבוד ורוצים ללמוד וכשעובדים קשה קורים הדברים הטובים וכולם מקבלים סוכריות. יש כאלה שיגידו שזה כוח עליון וכל אחד במה שהוא מאמין, אבל מי שעובד קשה במגרש, מקבל בסוף גם תוצאות".

על החגיגות בסיום והשירים על המענקים: "אני לא חושב שזה הזמן לדבר על זה עכשיו. חגיגות היו, שמחנו מאוד, אין ספק. זה היה שבוע עם הרבה לחצים והכנה מיוחדת למשחק, אבל בסופו של דבר צריך לזכור שעדיין לא עשינו משהו יותר מדי גדול. יש לנו עוד משחק ועוד יריבה אפילו טובה מנפטצ'י. מכאן השמיים הם הגבול".

קבוצה עם ד.נ.א ברור. שחקני בני יהודה חוגגים. (אריאל שלום)
קבוצה עם ד.נ.א ברור. שחקני בני יהודה חוגגים. (אריאל שלום)

על הנסיעה למאלמו, שהפכה בשנים האחרונות לבירת האסלאם באירופה: "זה משהו שניקח בחשבון כמובן, אבל בסופו של דבר כדורגל משחקים על הדשא ואנחנו נסע לשם כדי להעביר את ההכרעה לארץ. כספורטאים מקצוענים, נצטרך להתעלם ממה שקורה מסביב".

יוסי אבוקסיס התייחס גם הוא לאווירה העוינת שצפויה לקבוצתו: "הייתי בשבדיה לפני שמונה שנים, כששיחקנו נגד הלסינבורג במסגרת האירופית. היינו קרובים למאלמו וראינו את מה שאתם מדברים עליו, אבל אנחנו נבוא לעשות את העבודה שלנו ונצטרך להתרכז בכדורגל ולא להתייחס למסביב. מי שיצטרך לעשות את העבודה יעשה אותה גם מבחינת ביטחון וכל מה שקשור לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי