צפו בתקציר: הפועל באר שבע הובכה עם 3:0 לפיינורד והודחה מהליגה האירופית

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

בכר חלם על נס בטרנר, אבל היריבה ההולנדית היתה גדולה עליו ושערים של קוקצ'ו (47), ברחהאוס (52) וברגר (61) השאירו אותו בבית עוד שנה. חנן ממן זכה לדקות לראשונה העונה והורחק לפני המחצית, שטקוס עצר פנדל

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
אולי לליגה זה יספיק, אולי גם זה לא. אירופה? אירופה זה לא בטרנר. הפועל באר שבע נפרדה הערב (חמישי) ממוקדמות הליגה האירופית עם תבוסה 3:0 לפיינורד שסיכמה 0:6 בסיכום שני המשחקים, ותחזור למאבקים המקומיים בניסיון להחזיר לעצמה את תואר האליפות.


לפני המשחק היה נראה שברק בכר אופטימי. הוא עלה עם הרכב התקפי שכלל את מלך שערי העונה שעברה בן שהר, ולצידו בהפתעה את חנן ממן – שלא זכה לדקות העונה. המשימה היתה ברורה: להבקיע ארבעה שערים מבלי לספוג, אם כי שלושה שערים וניצחון בפנדלים יספיקו גם. בפועל? האדומים לא היו קרובים להבקיע. נכון, נאור סבג, בן ביטון וג'ימי מרין הגיעו להזדמנויות, אבל אף אחת מהן לא איימה באמת על השער ההולנדי.


וממן? היה ברור שהוא לא בכושר. תוך פחות מחצי שעה הוא כבר התנשף, ולפני הדקה ה-40 הוא ניגש לבכר וביקש להתחלף. המאמן ביקש ממנו להחזיק עד המחצית, אבל נראה שהוא היה מותש מדי והעדיף לרדת בתנאים שלו: בדקה ה-43, בלי סיבה מוצדקת נראית לעין, הוא הפיל לקרקע את ריק קרסדורפ וזכה לכרטיס האדום, מותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים.


ממן. לא ברור מה עבר לו בראש (דני מרון)
ממן. לא ברור מה עבר לו בראש (דני מרון)


אם הפועל באר שבע האמינה שאפשר לעשות את זה, האמונה הזאת החזיקה מעמד עד פתיחת המחצית השנייה. בחיסרון מספרי ובלי מחץ בהתקפה, הקבוצה מבירת הנגב איבדה את זה. אורקון קוצ'קו, כנראה השחקן הטוב ביותר על המגרש הערב, העלה את האורחים ליתרון כבר בדקה ה-47, ומשם זה כבר היה קל מדי עבור פיינורד. ברחהאוס (52) הכפיל, וברגר הוסיף את השלישי (61), שתי דקות אחרי שנכנס כמחליף. ההולנדים גם היו קרובים לרביעי, אבל שטקוס עצר פנדל בדקה ה-81 עם זינוק מרשים. כמובן, אפילו לא נחמה קטנה עבור הקבוצה הישראלית.


המצטיין היה ללא ספק הקהל הביתי, שגם בפיגור של שלושה שערים לא הפסיק לעודד. מעל 9,000 אוהדים הגיעו לטרנר ואמנם ראו את קבוצתם מובסת, אבל זה לא מנע מהם לשיר ולתמוך בשחקנים שלהם. הפועל באר שבע תארח את חדרה ביום ראשון, ותקווה להשיג ניצחון ראשון העונה לאחר ה-0:0 נגד בית"ר ירושלים. היכולת היום היא אמנם לא אידניקציה לליגה, הקשוחה הרבה פחות, אבל בכר בהחלט יעשה את החישובים שלו ויבין מה עליו לתקן.


הרכבים 
הפועל באר שבע: הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, מיגל ויטור, לואיי טאהא, שון גולדברג, נאור סבג, מרואן קהבא, רמזי ספורי, חנן ממן, ג'ימי מרין, בן שהר.


פיינורד: קנת ורמיר, ריק קרסדורפ, ריג'סיאנו האפס, אדגר מיגל לה, אריק בוטגין, רנאטו טאפיה, לרוי פר, אורקון קוקצ'ו, סאם לארסון, לוסיאנו נרסינג, סטיבן ברחהאוס.


מהלך המשחק
באר שבע ניסתה ליזום התקפות בדקות הראשונות, אך ההולנדים סגרו היטב וגם ידעו לצאת קדימה בעצמם. בדקה התשיעית יצאו האדומים להתקפה נהדרת וכדור רוחב של ביטון הגיע לג'ימי מרין שבעט חזק, אך השוער ורמיר הדף לקרן. בצד השני גם לנרסינג היתה הזדמנות, וגם שטקוס זכה לרשום הצלה גדולה.



נאור סבג. היה טוב במחצית הראשונה (דני מרון)
נאור סבג. היה טוב במחצית הראשונה (דני מרון)


השחקנים של בכר המשיכו לנסות להתקרב לשער האורחת, אך בהזדמנויות המועטות שהגיעו לשם הם נתקלו בהגנה חסרת רחמים. בן ביטון ונאור סבג הראו יכולת טובה, אבל זה לא הספיק לשער. בדקה ה-43 יצאו ההולנדים להתקפה כשחנן ממן איבד את הראש ופגע בלי כדור בריק קרסדורפ. הוא ראה את הכרטיס האדום מיידית, מותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים.


וכשהיא יודעת שהיא לא צריכה להתאמץ הרבה, פיינורד פתחה את המחצית השנייה בסערה. כבר בהתקפה הראשונה פרץ קרסדורפ מצד ימין, חדר לרחבה והעביר כדור לאורקון קוקצ'ו שבנגיעה שלח כדור לרשת והעלה את קבוצתו ל-0:1. באר שבע התקשתה לצאת מההלם ובדקה ה-52 היה זה סטיבן ברחהאוס שהכפיל את היתרון וסגר את הסיפור סופית עם 0:2. בדקה ה-59 סתאם ביצע חילופים כדי לתת לקוקצ'ו, כנראה המצטיין במשחק, לנוח, והעלה במקומו את ווטר ברגר. שתי דקות עברו, וברגר היה זה שכבש את השער השלישי עם מהלך נהדר.


עד הסיום באר שבע התרכזה בעיקר בלא לספוג יותר. זה עבד לה לא רע – אבל לא בגלל ההגנה אלא בזכות שטקוס, שהציג כמה זינוקים מרשימים והיה ההבדל בין 0:3 ל-0:4 ואפילו 0:5 – בעיקר בדקה ה-82, אז פיינורד קיבלה פנדל בגלל שטות של סבג והשוער הליטאי קלט את הבעיטה. כשהגיעה הדקה ה-90, אפילו השופט הבין שאין סיבה למשוך את הכאב הזה יותר ושרק לסיום, מותיר את בכר ושחקניו להתכונן להמשך העונה בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי