למנצ'סטר יונייטד יש מנהיג חדש, על נאתכו עבר ערב לא קל

אנטוני מרסיאל
אנטוני מרסיאל | Alex Livesey/Getty Images

באנגליה התמוגגו מה-0:3 על פרטיזן ובעיקר ממרסיאל: "הם מאוד מאיימים כשהוא בחוד". מנגד, קפטן נבחרת ישראל התקשה לשלוט במרכז השדה באולד טראפורד, אך בכל זאת זכה לשבחים: "דברים חיוביים קורים כשהכדור אצלו"

(גודל טקסט)

האם מנצ'סטר יונייטד חוזרת לעצמה? בשבועות האחרונים מגלה קבוצתו של אולה גונאר סולשיאר שיפור ניכר, על אף ההפסד בשבת לבורנמות' בתנאי מזג אוויר לא קלים בכלל, אבל אתמול (חמישי), על אף שהיריבה הייתה רק פרטיזן בלגרד עם ביברס נאתכו בהרכב, הציגו השדים האדומים את אחת ההופעות הטובות ביותר שלהם העונה ובהחלט נתנו תקווה לקראת התקופה העמוסה ביותר של השנה בפרמיירליג, שתתחיל מיד לאחר פגרת הנבחרות בעוד שבועיים.

נראה שיותר מכל חסרה יונייטד את אנטוני מרסיאל, שלאחרונה שב מפציעה שהשביתה אותו מספר שבועות והמספרים שלו לא משקרים: אחרי שכבש אתמול מול הסרבים, במאזנו העונה חמישה שערים ובישול בשבעה משחקים בהם פתח בהרכב העונה – מספרים שבהחלט מנוגדים למאזן של מנצ'סטר יונייטד בפרמיירליג, שם כבשה רק 13 שערים ב-11 משחקים, כשמרסיאל רשם רק 6 הופעות (נגד ליברפול עלה מהספסל לדקות בודדות) וכבש שלושה.

"מנצ'סטר יונייטד כל כך מאיימת עם מרסיאל בחוד", נכתב באתר "מנצ'סטר איבנינג ניוז", שם גם בחרו בו כ"מנהיג החדש של מנצ'סטר יונייטד. נכתב כי עם מרסיאל כשיר ובכושר, העתיד של השדים האדומים תחת סולשיאר בהחלט נראה מבטיח.


"המנהיג החדש". מרסיאל חוגג על פרטיזן (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

גם מייסון גרינווד הצעיר, ששוב פתח בהרכב וכבש בפעם השלישית בארבע הופעות ב-11, הצליח להחזיר לסולשיאר על האמון ולהוכיח שהוא בהחלט יכול להיות אחד משחקני המפתח של המועדון בעתיד. מרקוס ראשפורד, שפינה את מקומו בחוד לטובת מרסיאל ושב לאגף שמאל, בכל זאת מצא את הרשת משחק נוסף ובסיום הוא ייעץ לגרינווד: "הוא עושה עבודה כל כך טובה, רק שימשיך לעבוד קשה והשערים יגיעו. לא צריך לשים עליו לחץ, הוא מאוד כישרוני וכל עוד יעבוד רשה גם התוצאות יגיעו".

מי שנפגע במשחק והוחלף הוא סקוט מקטומיניי, שעלול להחמיץ את משחק הבית נגד ברייטון (ראשון, 16:00 בספורט1): "הוא אמר שהוא בסדר וביקש להמשיך כי הוא בחור קשוח, אבל הוא בסופו של דבר נאלץ לצאת. אני לא יודע לומר לגבי יום ראשון, אני לא בטוח שהוא יוכל לשחק, הוא נפגע בקרסול ואני מקווה שיחלים בזמן". אם לא יתאושש בסוף השבוע, עשוי סולשיאר לשחק במרכז השדה עם ג'יימס גארנר בן ה-18, הקשר האחורי היחיד שכשיר בסגל לצד פרד, בעקבות פציעותיהם גם של פול פוגבה ונמניה מאטיץ'.


גרינווד. עוד הופעה בהרכב ועוד שער (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

בצד הסרבי, ביברס נאתכו הוחלף בדקה ה-60 על ידי אקס מנצ'סטר יונייטד זוראן טושיץ', הסרבי שהגיע על תקן הבטחה ענקית וזכה לדקות בודדות בתקופתו כשחקן מועדון הפאר האנגלי, אבל זו לא הייתה הופעה שהישראלי וחבריו ירצו לזכור אחרי שלפני שבועיים הפסידו גם כן 1:0 לקבוצה של סולשיאר והם יהיו חייבים לנצח את אלקמאר בהולנד ואת אסטנה בבית כדי להעפיל יחד עם האנגלים לשלב 32 האחרונות.

נאתכו קיבל את הציון 5.5 ב"מוצארט ספורט", אבל כאמור הייתה זו אחת הופעותיו החלשות בסרביה: "כמה שהוא היה טוב נגד אסטנה ואלקמאר ואפילו נגד יונייטד במשחק הבית, באולד טראפורד היה לו ערב קשה", נכתב על קפטן נבחרת ישראל, "למרות הכל הוא ניסה לנווט את המשחק, לתמוך בהתקפה וגם כמעט בישל לסיידו סומא. ייאמר לזכותו שהיו דברים חיוביים לראות כשהכדור אצלו ברגל", סיכמו.

השוער ולדימיר סטויקוביץ', כידוע אקס מכבי חיפה, אמר בסיום: "התחושה קשה, אפילו שפגשנו יריבה מהאיכותיות בעולם, כי ספגנו שערים בקלות מדי. אנחנו צריכים להיות יותר אחראיים במצבים מסוימים, ללמוד מהטעויות ולהגן על השער. אסור לנו לפחד ממשחקים גדולים, זו כנראה במה גדולה מדי בשבילנו ואני מצפה שנראה שיפור נגד אלקמאר". 


סטויקוביץ' מנסה לעצור את ראשפורד (Alex Livesey/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי