דאבור וסביליה יפגשו את קלוז' בליגה האירופית, שחטאר נגד בנפיקה

הגרלת הליגה האירופית
הגרלת הליגה האירופית | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

מפגשים קשים לנציגים הישראלים בשלב 32 האחרונות: האנדלוסים ינסו לגבור על הקבוצה שהדיחה את מכבי ת"א, סולומון קיבל הגרלה קשה בדמות אלופת פורטוגל. יונייטד נגד ברוז', דן ביטון ולודוגורץ נגד אינטר

(גודל טקסט)

מיד אחרי הגרלת ליגת האלופות בה קיבלנו את כל מפגשי שמינית הגמר במפעל היוקרתי, נקבע גם שלב הנוק-אאוט הראשון של המפעל המשני, הליגה האירופית. בניון שבשווייץ התקיימה היום (שני) הגרלת שלב 32 הגדולות בדרך לגמר בגדנסק שבפולין ולגביע היפהפה.

24 קבוצות העפילו משלב הבתים של הליגה האירופית, כשהן מחולקות ל-12 ראשי בתים ו-12 סגניות, ואליהן הצטרפו שמונה הקבוצות שסיימו במקום השלישי בבית שלהן בליגת האלופות. ארבע הקבוצות עם המאזן הטוב צורפו לראשי הבתים בקערת המדורגות, בעוד ארבע הקבוצות עם המאזן הנחות צורפו לסגניות בקערת הלא-מדורגות. החוקים, כידוע, שזהים לאלה של הגרלת ליגת האלופות, קבעו כי שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשלב מוקדם, וכמובן שתי קבוצות שהיו באותו בית לא ייפגשו. הקבוצות המדורגות ייארחו את משחק הגומלין.

את תשומת הלב כאן בארץ תפסו הקבוצות בהן משחקים ישראלים, שמהוות אחוז נכבד מ-32 האחרונות. סביליה של מואנס דאבור, שיאנית הזכיות במפעל עם חמישה תארים (כולל בגלגולו הקודם, גביע אופ"א), קיבלה הגרלה מעניינת בדמות קלוז' הרומנית. קלוז', כזכור, הדיחה את מכבי תל אביב במוקדמות המפעל ביולי, וכעת לדאבור – אקס הצהובים – תהיה הזדמנות להחזיר את החוב לאלופה הישראלית.

סולומון. יעזור לשחטאר נגד בנפיקה? (Robbie Jay Barratt - AMA / Contributor)
סולומון. יעזור לשחטאר נגד בנפיקה? (Robbie Jay Barratt – AMA / Contributor)

הגרלה קשה עוד יותר קיבלה שחטאר דונייצק, בשורותיה משחק מנור סולומון. האלופה האוקראינית, שהודחה בבושת פנים מליגת האלופות לאחר תבוסה ביתית 3:0 לאטאלנטה במחזור הסיום, תיסע למשחק חוץ נגד אלופת פורטוגל בנפיקה, עוד קבוצה שנשרה משלב הבתים של המפעל היוקרתי. שתי הקבוצות, כמובן, מאוכזבות מהעובדה שהן משחקות במפעל המשני בשלב הזה של העונה, וינסו להתנחם בגביע ובתואר – אך רק אחת מהן תעפיל לשמינית הגמר.

הקבוצה ה"ישראלית" השלישית היא סלטיק, בשורותיה משחקים ניר ביטון ועאבד חאתם אלחמיד, וגם היא זכתה להגרלה קשה יחסית – קופנהאגן הדנית, שעלתה מבית קשוח שכלל את דינמו קייב. אבל הליגיונרים שהכי צפויים להיתקל בקשיים בדרך לשלב הבא אם דן ביטון, מאוויס צ'יבוטה וטאלב טווטחאה, שכמעט ולא משחקים בשורות לודוגורץ. הקבוצה הבלוגרית הוגרלה נגד אינטר, ואם תדיח את מוליכת הסרייה A זו תהיה הפתעה ענקית.

אבל לא רק הקבוצות עם נציגים בכחול לבן גררו עניין: מנצ'סטר יונייטד, לדוגמה, שנעדרה השנה מליגת האלופות ורוצה להשוות את ההישג של צ'לסי מהשנה שעברה, אמורה לעבור בקלות את קלאב ברוז' הבלגית. ארסנל, שעדיין מחפשת מאמן ולא נראית טוב בתקופה האחרונה, קיבלה את אולימפיאקוס היוונית – שעלולה לעשות לה צרות, תלוי בכושר אליו יגיעו התותחנים למשחק. עוד מפגש מעניין הוא בין זלצבורג לפרנקפורט, האחת נשרה מליגת האלופות ומסוגלת להגיע רחוק במפעל והשנייה הגיעה עד חצי הגמר בעונה שעברה אך פתחה את הנוכחית בצורה חלשה.

ההגרלה המלאה
אספניול – וולבס
בשאקשהיר – ספורטינג
אייאקס – חטאפה
פורטו – באייר לברקוזן
סלטיק – קופנהאגן
באזל – אפואל ניקוסיה
סביליה – קלוז'
ארסנל – אולימפיאקוס
לאסק לינץ – אלקמאר
מנצ'סטר יונייטד – קלאב ברוז'
אינטר – לודוגורץ
זלצבורג – פרנקפורט
בנפיקה – שחטאר דונייצק
מאלמו – וולפסבורג
רומא – גנט
בראגה – ריינג'רס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי