צפו: בכורה אירופית מוצלחת לארטטה בארסנל, רומא ניצחה את גנט

מיקל ארטטה
מיקל ארטטה | Richard Heathcote/Getty Images

המנג'ר הספרדי עמד על הקווים לראשונה בזירה האירופית ויצא עם ניצחון חוץ יקר על אולימפיאקוס בזכות שער מאוחר של לקאזט. הג'לארוסי גברו 0:1 על הבלגים. 0:4 נהדר לוולבס על אספניול, מהפך מרשים לריינג'רס

קבוצות: ארסנל רומא
(גודל טקסט)

המנה השנייה של הליגה האירופית יצאה הערב (חמישי) לדרך עם שמונה משחקים נוספים מרחבי אירופה, כשבמוקד ארסנל גברה על אולימפיאקוס ביוון. במקביל, וולבס הביסה 0:4 את אספניול וריינג'רס ביצעה מהפך מטורף וניצחה את בראגה. רומא ניצחה את גנט בבית. לברקוזן ניצחה בביתה את פורטו, באזל גברה על אפואל ניקוסיה.

אולימפיאקוס – ארסנל 1:0
לראשונה מאז שמונה למאמן התותחנים, מיקל ארטטה ציין הערב את משחק בכורה בזירה האירופית עם ארסנל ולשמחתו הוא יצא גם עם הניצחון היוקרתי. המנג'ר הספרדי הגיע הערב עם קבוצתו לאצטדיון הרותח של אולימפיאקוס היוונית והציב על כר הדשא את מרבית הכלים ההתקפיים שלו, כאשר אלכסנדר לאקזט, פייר אמריק אובמיאנג וגבריאל מרטינלי פתחו בחוד.

במשחק עצמו ארסנל התקשתה לייצר שליטה מוחלטת, אך מנגד הצליחה להתמודד נהדר עם ההתקפות של המקומיים. בדקה ה-81 הגיע הרגע המיוחל, כשהתקפה מהירה מאוד הגיעה לרגליו של אובמיאנג, שהעביר את הכדור לבויאקו סאקה והאחרון סידר ללקאזט את שער החוץ היקר של ארסנל, שגם הכריע את המשחק.


ניצחון חוץ יקר. שחקני ארסנל חוגגים ביוון ( Richard Heathcote / Staff)

רומא – גנט 0:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
לא במשחק גדול, אך הג'לארוסי עשו את העבודה הערב באולימפיקו עם ניצחון חשוב על גנט הבלגית. המאמן פאולו פונסקה הציב בחוד שלו את אדין דז'קו, כשלצידו הוא העניק לקרלס פרס, שהצטרף בינואר מברצלונה, את חולצת ההרכב. בדקה ה-13 שיתוף הפעולה הזה גם בא על שכרו, כשהחלוץ הבוסני סידר לספרדי את שער הבכורה שלו בבירת איטליה ואת שער הניצחון בהתמודדות.


שער בכורה לפרס ברומא (Paolo Bruno/Getty Images)

וולבס – אספניול 0:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
כבר מראש היה ידוע שזה לא כוחות. מצד אחד עמדו הזאבים, שנמצאים בעונה נהדרת בפרמיירליג ומנגד נועלת הטבלה בספרד אספניול, שהייתה רוצה לסיים את העונה הנוכחית רק עם מעט אוויר לנשימה. וולבס לא חיכתה הרבה לשער היתרון שלה, כשראול חימנס סידר לדיוגו ז'וטה שער קליל אחרי כדור קרן. בדקה ה-52 רובן נבס הקפיץ את כל יושבי האצטדיון עם בעיטה אדירה מ-22 מטרים לתוך הרשת של אנדרס פרייטו. עד שריקת הסיום ז'וטה מצא את הרשת פעמיים נוספות עם שערים ענקיים ולמעשה הכריע כמעט לגמרי את המפגש הכפול.


חגיגה גדולה של הזאבים על חשבונם של הספרדים (GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images)

ריינג'רס – בראגה 2:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
ללא ספק הדרמה של הערב. ריינג'רס של סטיבן ג'רארד אירחה הערב את בראגה הפורטוגלית, כשאף אלת מהקבוצות לא ציפתה למה שהתרחש ב"אייברוקס". בדקה ה-11 פראנסרג'יו העלה את האורחת ליתרון עם בעיטה אדירה מ-28 מטרים. בדקה ה-59 אבל רואיס הספרדי הכפיל את התוצאה, אל כאן בדיוק התעורר האריה הסקוטי. כשהם בפיגור 2:0, השחקנים בחולצות הכחולות התחילו לשרוף את הדשא ובדקה ה-67 יאניס חאג'י הרומני צימק. שמונה דקות לאחר מכן ג'ו אריבו יצא לסללום אישי מבריק וקבע 2:2 נהדר. המהפך הושלם בדקה ה-82 לאחר שחאג'י בעט כדור חופשי לא טוב, אך השוער מתאוס מתאוס טעה בגדול ואפשר לכדור לחדור לרשת שלו.


שחקני ריינג'רס חוגגים. מהפך אדיר של הקבוצה הסקוטית (Ian MacNicol/Getty Images)

תוצאות נוספות
וולפסבורג – מאלמו 1:2

לברקוזן – פורטו 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

אלקמאר – לינץ 1:1

אפואל ניקוסיה – באזל 3:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי